kartoffel mos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

NatasjaL

Cris skriver:

Helt fra starten! Nu ventede jeg med mine børn til de blev 6 måneder, og så har jeg tit lavet en tynd kartoffel mos. Det er meget bedre en ris grød, synes jeg. Med risen får de tit hård mave men der sker ikke med kartoffler.

Okay :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

serinasmor

NatasjaL skriver:

Det gør jeg ikke. Men han er aldrig rigtig tilfreds når han er færdig med hans flaske.

Han har fået 200 ml de sidste 2 ½ måneder.

så ville jeg begynde med kartoflerne hvis jeg var dig ... serina havde nemlig også fået 200 ml 6 gange om dagen i 2 måneder da vi startede på kartoffelmosen.. satte dog samtiddig antal ml op til 230 .. men så var der heller ikke mere plads i de flasker ...og tøsen var tilfreds - i et stykke tid .. så startede vi på grød også .. og sådn er det gået slag i slag ... er nu på 3 store måltider, et frugtmåltid og 3 flasker dagligt ...

Anmeld

7. oktober 2010

Valle81

NatasjaL skriver:

Lavet selv eller pulver? :-)

Synes bare der står fra 6 måneder hvis du køber det de har til babyer i butikkerne.

Lavet selv:0)

Kan ikke selv fordrage kartoffelmos lavet på pulver:0)

Et tip - skræl kortofler og gulerødder - skær i små stykke og kom i en bøtte og godt med vand. Smid det i mirco og start med at give 5 minutter:0) Giv ind til det er kogt - tag stavblender og en smule af kogevandet og blend - tilsæt nu smør:0) Det bliver lækkert og så har du det i en bøtte og du kan jo i denne bøtte lave til tre dage af gangen 3 dage af gangen og så kan du bare tage en klat på tallerken og varme op:0)

Det er nemt og lækkert:0)

Anmeld

7. oktober 2010

AWO

Den lavede jeg selv.  Kogte en kartoffel og en gulerod, moste det igennem en si og tilsatte smør, modermælk og lidt af kogevandet.

Jeg lavede en hel portion (med de mængder, der er i sundhedsstyrelsens opskriftsbog), og så frøs jeg den ene halvdel ned, før jeg tilsatte mælken.

Jeg synes dog, det tager lidt tid at lave, så jeg overvejer at lave kæmpe portion, og så fryse det ned i små beholdere, lige som jeg gør med grøden. For det er  er da lidt træls at skulle bruge 20 min på det, når baby bare er sulten NU!

Anmeld

7. oktober 2010

NatasjaL

Anke skriver:

Den lavede jeg selv.  Kogte en kartoffel og en gulerod, moste det igennem en si og tilsatte smør, modermælk og lidt af kogevandet.

Jeg lavede en hel portion (med de mængder, der er i sundhedsstyrelsens opskriftsbog), og så frøs jeg den ene halvdel ned, før jeg tilsatte mælken.

Jeg synes dog, det tager lidt tid at lave, så jeg overvejer at lave kæmpe portion, og så fryse det ned i små beholdere, lige som jeg gør med grøden. For det er  er da lidt træls at skulle bruge 20 min på det, når baby bare er sulten NU!

Det rigtigt, fryser du bare de kogte kartofler eller moser du det først? :-)

Anmeld

7. oktober 2010

NatasjaL

Valle81 skriver:

Lavet selv:0)

Kan ikke selv fordrage kartoffelmos lavet på pulver:0)

Et tip - skræl kortofler og gulerødder - skær i små stykke og kom i en bøtte og godt med vand. Smid det i mirco og start med at give 5 minutter:0) Giv ind til det er kogt - tag stavblender og en smule af kogevandet og blend - tilsæt nu smør:0) Det bliver lækkert og så har du det i en bøtte og du kan jo i denne bøtte lave til tre dage af gangen 3 dage af gangen og så kan du bare tage en klat på tallerken og varme op:0)

Det er nemt og lækkert:0)

okay :-)

Anmeld

7. oktober 2010

AWO

NatasjaL skriver:

Det rigtigt, fryser du bare de kogte kartofler eller moser du det først? :-)

Altså, det jeg har frosset ned nu, er moset og tilsat smør. Det er dog første gang, jeg prøver at fryse kartoffelmos, så er lidt spændt på, hvordan det blir, når det er tøet op - om det bliver grynet eller ej.

Anmeld

7. oktober 2010

Mor til L&S

NatasjaL skriver:

Ja i kære tøser herinde, i har forvirret mig lidt ang hvornår i starter med at give jeres små pus kartoffel mos. SÅ hvornår begyndte i på det? :-)

- Natasja, med sebastian på 4 måneder som simpelthen ikke kan huske hvornår det var storesøster begyndte med det

Liva var 4½ mdr, da vi startede så småt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.