kartoffel mos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.918 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

NatasjaL

Ja i kære tøser herinde, i har forvirret mig lidt ang hvornår i starter med at give jeres små pus kartoffel mos. SÅ hvornår begyndte i på det? :-)

- Natasja, med sebastian på 4 måneder som simpelthen ikke kan huske hvornår det var storesøster begyndte med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

serinasmor

vi startede med kartoffelmos da hun var 4 mdr .. med KUN kartofler altså ... ugen efter blev det med gulerødder i også... og ikke kød før 6 mdr ... det var i hvert fald hvad sp anbefalede

grøden kom senere hos os .. tror 3 uger efter vi var startet på mos 

Anmeld

7. oktober 2010

NatasjaL

serinasmor skriver:

vi startede med kartoffelmos da hun var 4 mdr .. med KUN kartofler altså ... ugen efter blev det med gulerødder i også... og ikke kød før 6 mdr ... det var i hvert fald hvad sp anbefalede

grøden kom senere hos os .. tror 3 uger efter vi var startet på mos 

Okay :-) vi startede nemlig med grød og mos for 14 dage siden, men ved ikke hvornår jeg skal starte med kartoffel mosen.

Anmeld

7. oktober 2010

AWO

Elina på 4 mdr. fik kartoffel-gulerodsmos i går for første gang - og hun elskede det!!  Jeg lavede den dog lidt tyndere end opskriften sagde, så hun bedre kunne synke den.

ifølge min SP må de få kartoffelmos, gerne med gulerødder eller broccoli, fra fire måneder.

Anmeld

7. oktober 2010

NatasjaL

Anke skriver:

Elina på 4 mdr. fik kartoffel-gulerodsmos i går for første gang - og hun elskede det!!  Jeg lavede den dog lidt tyndere end opskriften sagde, så hun bedre kunne synke den.

ifølge min SP må de få kartoffelmos, gerne med gulerødder eller broccoli, fra fire måneder.

Super :-)

Laver du selv kartoffel mosen eller køber du det pulver der er færdig lavet?

Anmeld

7. oktober 2010

serinasmor

hmmm ... hos os var det ret logisk hver gang .. enten skulle vi bytte en flaske ud med mos eller grød eller også skulle hun sættes op i ml MME ... og efter som der ikke var og er mere plads i vores flasker ( og de er altså store skal det siges ) så blev det et ekstra af de mættende måltider .. og sådan gjorde vi hver gang vi tilføjede et måltid .. altså ventede til hun virkede mere sulten ..

det kan måske være lidt sværere at se hvis du ammer det ved jeg jo så til gengæld ikke så meget om

Anmeld

7. oktober 2010

Valle81

NatasjaL skriver:

Ja i kære tøser herinde, i har forvirret mig lidt ang hvornår i starter med at give jeres små pus kartoffel mos. SÅ hvornår begyndte i på det? :-)

- Natasja, med sebastian på 4 måneder som simpelthen ikke kan huske hvornår det var storesøster begyndte med det

Asta kan jeg ikke huske men Anton da han var 4 mdr og det var kartoffel/gulerodsmos:0)

Anmeld

7. oktober 2010

NatasjaL

serinasmor skriver:

hmmm ... hos os var det ret logisk hver gang .. enten skulle vi bytte en flaske ud med mos eller grød eller også skulle hun sættes op i ml MME ... og efter som der ikke var og er mere plads i vores flasker ( og de er altså store skal det siges ) så blev det et ekstra af de mættende måltider .. og sådan gjorde vi hver gang vi tilføjede et måltid .. altså ventede til hun virkede mere sulten ..

det kan måske være lidt sværere at se hvis du ammer det ved jeg jo så til gengæld ikke så meget om

Det gør jeg ikke. Men han er aldrig rigtig tilfreds når han er færdig med hans flaske.

Han har fået 200 ml de sidste 2 ½ måneder.

Anmeld

7. oktober 2010

Cris

Helt fra starten! Nu ventede jeg med mine børn til de blev 6 måneder, og så har jeg tit lavet en tynd kartoffel mos. Det er meget bedre en ris grød, synes jeg. Med risen får de tit hård mave men der sker ikke med kartoffler.

Anmeld

7. oktober 2010

NatasjaL

Valle81 skriver:

Asta kan jeg ikke huske men Anton da han var 4 mdr og det var kartoffel/gulerodsmos:0)

Lavet selv eller pulver? :-)

Synes bare der står fra 6 måneder hvis du køber det de har til babyer i butikkerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.