Rugemødre i DK ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

FrkT

Uden tvivl skal det være LOVLIGT!

Kan virkelig ikke forstå hvorfor det ikke er det. Tænk dog hvor mange barnløse det kunne hjælpe!

Men det skulle være under helt ordnede forhold, hvor rugemoren var indforstået med at det ikke var hendes barn, heller ikke selvom hun måske pludselig fik den følelse efter at have født. Sådan at parret ikke pludselig står med en rugemor der vil beholde barnet.

Så under 100% ordnede forhold synes jeg bestemt det skal være lovligt, og ville være en god tilføjelse til barnløshedsbehandling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Diana...

Malonde1985 skriver:

LOVLIGT!!

Anmeld

7. oktober 2010

aarhusmor

Maja84 skriver:

hmm nej, må det vist blive herfra. Synes selvfølgelig der er gode ting ved det, desværre bliver det hurtigt et erhverv for nogle, og koster i dyre domme, og det er jo ikke sundt for hverken mor eller barn, at kroppen konstant er gravid, disse ting har man jo set i feks USA hvor det er tilladt, hvor ja, nogle kvinder, jo så bruger det som erhverv. Det vil jo også blive kompliceret i forhold til arbejdsmarkedet, hvis nogle kvinder, vælger at være rugemødre, og måske gør det ofte, hvor det så vil gå ud over arbejdsgiveren. Man kan jo heller ikke tjekke om rugemoderen, tager penge for det, hvis det bliver gjort under bordet, det er for nemt at skjule, og så kan det jo også hurtigt gå galt.

Jeg synes der desværre er for mange negative sider inde over, til at jeg ville kunne stemme for at det skulle være lovligt

Det er ok at du mener sådan, jeg vil bare lige fortælle dig at det er sådan det foregår nu, fordi det ikke er "lovligt" - Jeg har beskrevet ovenfor at det er lovligt og hvorfor. Men ikke hvis .... det står også ovenfor.

Anmeld

7. oktober 2010

Nadia&Daniel

Nina Sophia skriver:

LOVLIGT.

fordi der er folk der ikke kan blive gravide via naturens vej, og at have muligheden for at slippe for diverse behandlinger mm. og derfor kunne have muligheden ved en rugemor.

Anmeld

7. oktober 2010

Lone Jakobsen

jeg synes det sku være lovligt.

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

aarhusmor skriver:

Det er ok at du mener sådan, jeg vil bare lige fortælle dig at det er sådan det foregår nu, fordi det ikke er "lovligt" - Jeg har beskrevet ovenfor at det er lovligt og hvorfor. Men ikke hvis .... det står også ovenfor.

Jeg tror ikke en legalisrering vil gøre det bedre, Nu kan man jo feks ikke få hjælp ved lægerne ved feks insiminering, eller opsættelse af befrugtet æg, så er man jo nød til desideret at være sammen, hvor det jo så er rugemoderens æg der bliver brugt, og tror ikke mange kvinder ville give deres barn væk. Så ja det begrænser da en del

Anmeld

7. oktober 2010

aarhusmor

Maja84 skriver:

Jeg tror ikke en legalisrering vil gøre det bedre, Nu kan man jo feks ikke få hjælp ved lægerne ved feks insiminering, eller opsættelse af befrugtet æg, så er man jo nød til desideret at være sammen, hvor det jo så er rugemoderens æg der bliver brugt, og tror ikke mange kvinder ville give deres barn væk. Så ja det begrænser da en del

Det er jo netop pointen. Hvis du legaliserer det under ordnede forhold, så kan rugemoderen jo få lagt æg op fra det kommende forældre par. Som det er lige nu, er man nødt til at tage til udlandet og få det gjort.

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

aarhusmor skriver:

Det er jo netop pointen. Hvis du legaliserer det under ordnede forhold, så kan rugemoderen jo få lagt æg op fra det kommende forældre par. Som det er lige nu, er man nødt til at tage til udlandet og få det gjort.

tja jeg ved ikke hvordan reglerne er, er bare ikke for ideen med rugemødre, og det er jo også uanset om man får det gjort i udlandet eller i DK. Jeg tror det er en hård belastning, jeg er jo selv gravid, og ja, personligt ville jeg da synes det ville være enormt hårdt, at skulle gå med et barn i 9 mdr og føde barnet, for så at det var nogen andres. Jeg ville gøre det for mine søskende, men nej, man må jo skære et sted, og derfor synes jeg ikke det med rugemødre er en god ide

Anmeld

7. oktober 2010

VIPpigen

Jeg har tit tænkt tanken om hvor vidunderligt det må være at se de kommende forældre når de først får deres barn i armene, om det så har kostet mig blod sved og tåre, så er jeg sikker på mit hjerte ville smelte ved sådan et syn.

tror det er 2 år siden jeg snakkede med Odense universitetshospital, men det var så om ægdonation, for dem er der også mangel på. Det tror jeg altså også ville være en lykke at hjælpe sådan nogen. Men fandt så kæresten og vi fik ikke snakket om det rigtigt, og så blev jeg lisom gravid.

Men overvejer man at hjælpe nogen der ikke kan få børn, så kan man også donere æg.

Anmeld

8. januar 2012

prinsesse snullergøj

VIPpigen skriver:

Jeg har tit tænkt tanken om hvor vidunderligt det må være at se de kommende forældre når de først får deres barn i armene, om det så har kostet mig blod sved og tåre, så er jeg sikker på mit hjerte ville smelte ved sådan et syn.

tror det er 2 år siden jeg snakkede med Odense universitetshospital, men det var så om ægdonation, for dem er der også mangel på. Det tror jeg altså også ville være en lykke at hjælpe sådan nogen. Men fandt så kæresten og vi fik ikke snakket om det rigtigt, og så blev jeg lisom gravid.

Men overvejer man at hjælpe nogen der ikke kan få børn, så kan man også donere æg.

hej...

hvis du overvejer det så tænk på mig måske

knus mor til 3 børn i himlen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.