Rugemødre i DK ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

NessaXenia

bare rugemorderen er indforstået med at barnet har en anden familie så snart det er født og selvfølgelig er hun indforstået med det hvis hun  har valgt at blive rugemor for mange taknemmelige familier.

Så for ikke så længe siden en dokumentar om en som var rugemor, hun kendte jo konsekvenserne og var helt 'cool' med at barnet var en andens når det var født. Hun fulgte dog med på 'sidelinien' af familien da de havde et godt forhold familien og rugemoderen.

Så hvis der er en kontrakt what so ever, et eller andet som beskytter dem alle i det som der nu er sat i værk..

Så syntes jeg det er fornuftigt. og stod jeg selv i den sitiuation ikke at kunne få børn selv, ville jeg mange gange hellere kontakte en rugemor frem for at adoptere ikke at der er noget galt i at adoptere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

morethanperfect

Nina Sophia skriver:

bare rugemorderen er indforstået med at barnet har en anden familie så snart det er født og selvfølgelig er hun indforstået med det hvis hun  har valgt at blive rugemor for mange taknemmelige familier.

Så for ikke så længe siden en dokumentar om en som var rugemor, hun kendte jo konsekvenserne og var helt 'cool' med at barnet var en andens når det var født. Hun fulgte dog med på 'sidelinien' af familien da de havde et godt forhold familien og rugemoderen.

Så hvis der er en kontrakt what so ever, et eller andet som beskytter dem alle i det som der nu er sat i værk..

Så syntes jeg det er fornuftigt. og stod jeg selv i den sitiuation ikke at kunne få børn selv, ville jeg mange gange hellere kontakte en rugemor frem for at adoptere ikke at der er noget galt i at adoptere.

Også fordi at det er ens eget barn når det er fra en rugemor .. Det er noget halt andet hvis man skal adoptere .. Det kan og blir aldrig ens eget .. 

Anmeld

7. oktober 2010

Malonde1985

LOVLIGT!!

Anmeld

7. oktober 2010

NessaXenia

morethanperfect skriver:

Også fordi at det er ens eget barn når det er fra en rugemor .. Det er noget halt andet hvis man skal adoptere .. Det kan og blir aldrig ens eget .. 

netop.

Anmeld

7. oktober 2010

morethanperfect

Malonde1985 skriver:

LOVLIGT!!

Anmeld

7. oktober 2010

aarhusmor

Det er lovligt. Men ja det skal være lovligt at gøre det via insemination, og det skal være under ordnede forhold, så det er sygehuset der står for det. Også for at der bliver holdt øje med rugemoren og at hun får en betaling for det.

Efter 33 ufrivillige aborter, ville jeg gerne have brugt en rugemor, hvis det var "lettere" at komme til.

Lige pt. er det lovligt hvis en god veninde eller familiemedlem tilbyder det og ikke vil have et vederlag for det.

Anmeld

7. oktober 2010

morethanperfect

aarhusmor skriver:

Det er lovligt. Men ja det skal være lovligt at gøre det via insemination, og det skal være under ordnede forhold, så det er sygehuset der står for det. Også for at der bliver holdt øje med rugemoren og at hun får en betaling for det.

Efter 33 ufrivillige aborter, ville jeg gerne have brugt en rugemor, hvis det var "lettere" at komme til.

Lige pt. er det lovligt hvis en god veninde eller familiemedlem tilbyder det og ikke vil have et vederlag for det.

Ja det er lovligt hvis de ikke får penge for det ... Og ja som du siger , en søster eller veninde eller lign.. 

Men ja , nogle som ikke kan få børn ville da få rigtig meget gavn af det ! .. 

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

Så , nu er det vidst på tide at få nogle meninger på bordet .. Kunne godt tænke mig at høre om i syns det skulle være lovligt eller ej ? .. Begrund gerne jeres svar

hmm nej, må det vist blive herfra. Synes selvfølgelig der er gode ting ved det, desværre bliver det hurtigt et erhverv for nogle, og koster i dyre domme, og det er jo ikke sundt for hverken mor eller barn, at kroppen konstant er gravid, disse ting har man jo set i feks USA hvor det er tilladt, hvor ja, nogle kvinder, jo så bruger det som erhverv. Det vil jo også blive kompliceret i forhold til arbejdsmarkedet, hvis nogle kvinder, vælger at være rugemødre, og måske gør det ofte, hvor det så vil gå ud over arbejdsgiveren. Man kan jo heller ikke tjekke om rugemoderen, tager penge for det, hvis det bliver gjort under bordet, det er for nemt at skjule, og så kan det jo også hurtigt gå galt.

Jeg synes der desværre er for mange negative sider inde over, til at jeg ville kunne stemme for at det skulle være lovligt

Anmeld

7. oktober 2010

Silas&Mille

Helt sikkert lovligt...

Kan slet ikke se hvorfor det skal/skulle være ulovligt.

Hvis kvinden rent psykisk kan gennemføre en graviditet og derefter give barnet fra sig, synes jeg det er helt iorden.

Personligt ville jeg ikke kunne gøre det, men nogle kvinder er bare stærkere end andre på sådan et punkt.

Anmeld

7. oktober 2010

klmf

Personligt kunne jeg ikke bære sådan en lille fis i maven så længe, føde bebsi og så give den til nogle andre - tror jeg. Men ved ikke, hvis det fx var nogen i min tætte omgangskreds, der brændende ønskede sig, men ikke kunne få. Hmmm... Måske hvis det var min allerbedste veninde eller min bror (han har heldigvis tre allerede og de skal bare kigge på hinanden hen over aftensmaden, så er hun gravid, så det kommer nok ikke på tale...)

Men synes det er et spændende område og jeg tror helt sikkert det bliver lovligt på et tidspunkt.

Har lige nogle tanker...
Skal der så være regler for, om barnet skal vide det er kommet til vha. rugemor? Ligesom åben eller anonym donor.
Er det rugemorens egne æg de bruger eller er det morens? For så er der jo noget genetik inde over også...
Hvad skal rugemoren betales for det?
Må hun selv bestemme, hvad der skal ske under fødslen? Hvis nu der opstår komplikationer og der skal træffes en afgørelse hurtigt, hvem bestemmer så? Rugemoren (som jo dog trods alt lægger krop til) eller skal forældrene også have noget at sige??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.