Tvunget på cola-afvænning - Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

BubbieBear

VIPpigen skriver:

Det er den der... Hvad man ikke må gør det bare mere interessant....  Men der er jo en rigtig god grund til at holde sig væk fra det, eller hvertfald minimere det. Jeg har skåret mit ned til en cola fredag, lørdag, søndag. En cola er så = en dåse cola. Det er kun hvis vi er i byen jeg godt kan drikke lidt mere, fordi alle andre sidder og sluger øl... Men når mana er kommet over de første dage, så er det ikke så slemt.

Godt der er håb forude. hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

BubbieBear

missie20 skriver:

Juice feder ligeså meget som cola med sukker...Bare øv i min verdenen, der også ÆLSKER cola og kaffe.

vildt. for jeg tænkte: der er frugt i juice og ergo må det være sundere!

Men okay der er jo garanteret tilsat en masse sukker

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

BubbieBear skriver:

Jeg fik laget guldægget op igår

Vi skulle snakke med sygeplejersken bagefter der sagde at jeg ikke måtte drikke cola Ingen lagengymnastik med manden i 14 dage. For at gøre ondt værre så "tog" hun min cola fra mig. Nooooooooo!

Nu mangler jeg idéer til andet der evt. kan give det samme sukkerkick? Bruger nemlig cola meget på arbejde hvis jeg var enorm træt. Tror heller ikke at energidrik er en god idé. Det er vidst noget med koffeinen.

Knus fra hende der allerede har cola-abstinenser

Vil nu sige, at du har langt bedre af en kop kaffe med mælk end du har af cola'en, DET er helt sikkert.
Og så burde du vende dig af med det der "sukker-kick". Det er en dårlig vane og giver grundlag for en diabetes 2 i en tidlig alder.

Bliver du træt, så drik en æble eller appelsinjuice, det virker lige så hurtigt og indeholder naturligt frugtsukker, som din krop ikke skal kæmpe for at nedbryde.
Held og lykke med projekt "putte-æg"

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. oktober 2010

Becks

BubbieBear skriver:

Vi skulle snakke med sygeplejersken bagefter der sagde at jeg ikke måtte drikke cola Ingen lagengymnastik med manden i 14 dage. For at gøre ondt værre så "tog" hun min cola fra mig. Nooooooooo!

Nu mangler jeg idéer til andet der evt. kan give det samme sukkerkick? Bruger nemlig cola meget på arbejde hvis jeg var enorm træt. Tror heller ikke at energidrik er en god idé. Det er vidst noget med koffeinen.

Prøv danskvand uden citrus og saftevand. Så blander du det bare som var det alm. saftevand med postevand.. Det smager mums

Anmeld

7. oktober 2010

VIPpigen

Tutter skriver:

Prøv danskvand uden citrus og saftevand. Så blander du det bare som var det alm. saftevand med postevand.. Det smager mums

Nåå ja, det skulle også være rigtig godt, eller også med frugt (enten frisk eller frossen) der blendes, det er også super.

Anmeld

7. oktober 2010

Becks

VIPpigen skriver:

Nåå ja, det skulle også være rigtig godt, eller også med frugt (enten frisk eller frossen) der blendes, det er også super.

Smager smadder godt! Og jeg bilder mig ind, at det ikke er ligeså ussundtsom cola og andet sodavand 

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

BubbieBear skriver:

hvad med juice elelr måske noget isthe- eller måske noget andet sodavand end lige cola, hvis det er pga koffeinen, der er jo ikke koffein i feks fanta eller sprite eller lignende

Anmeld

7. oktober 2010

VIPpigen

Tutter skriver:

Smager smadder godt! Og jeg bilder mig ind, at det ikke er ligeså ussundtsom cola og andet sodavand 

Tror ikke det er lige så usundt som cola, men det er bestemt heller ikke noget af det sundeste... hihi. Altså vil du være sund, sund. Så skal du drikke vand, og hjemmelavet juice. Men for pokker, hvor mange gør lige det 

Ej, men ved de lavede nogen vildt gode "smoothies" med danskvand og is nede i paradis, og der kan du godt erstatte med frossen frugt istedet... Men danskvand er bestemt en af de sundere sodavand

Anmeld

7. oktober 2010

Dictes mor

Alleførst vil jeg lige sige, at alt det kloge og sunde, som jeg skriver nedenfor er noget, jeg rigtig godt kunne tænke mig selv at kunne overholde, men som jeg sidder og skriver dette, så propper jeg lige en ekstra guldkaramel i munden ... hmmm, nå men here goes:

Eftersigende så giver cola og andet meget sukkerholdigt et meget kort energiboost hvorefter man bliver endnu mere træt end før, istedet bør man spise nogle grønsager og frugt, da de afgiver energien langsommere, kroppen bruger ikke energien så hurtigt, og du bliver ikke mere træt... hmmm, jeg har prøvet at holde mig til det, og det virker rent faktisk, meeeeeen så er det den der lille sliktrold kommer listene og hvisker i mit øre om det der lækre guf, som lige ligger og venter på at blive spist, og wupti...

Anmeld

7. oktober 2010

Becks

VIPpigen skriver:

Tror ikke det er lige så usundt som cola, men det er bestemt heller ikke noget af det sundeste... hihi. Altså vil du være sund, sund. Så skal du drikke vand, og hjemmelavet juice. Men for pokker, hvor mange gør lige det 

Ej, men ved de lavede nogen vildt gode "smoothies" med danskvand og is nede i paradis, og der kan du godt erstatte med frossen frugt istedet... Men danskvand er bestemt en af de sundere sodavand

Ja det jo lige det  

Drikker mest vand og danskvand, men hvis jeg har ondt i hovedet, bliver det danskvand med saft i.. Kan nemlig ikke lide alm, saftevand, det er brugsen jeg kan lide haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.