Tvunget på cola-afvænning - Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.041 visninger
25 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

BubbieBear

Jeg fik laget guldægget op igår

Vi skulle snakke med sygeplejersken bagefter der sagde at jeg ikke måtte drikke cola Ingen lagengymnastik med manden i 14 dage. For at gøre ondt værre så "tog" hun min cola fra mig. Nooooooooo!

Nu mangler jeg idéer til andet der evt. kan give det samme sukkerkick? Bruger nemlig cola meget på arbejde hvis jeg var enorm træt. Tror heller ikke at energidrik er en god idé. Det er vidst noget med koffeinen.

Knus fra hende der allerede har cola-abstinenser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

bagger26

Hvad med noget juice, og hvis du har tid til at lave det så en god smoothie..

Anmeld

7. oktober 2010

BubbieBear

bagger26 skriver:

Hvad med noget juice, og hvis du har tid til at lave det så en god smoothie..

Tror jeg på en måde allerede har erstattet min højt elskede cola med appelsinjuice. Mmm

Det er jo også langt sundere

Anmeld

7. oktober 2010

oo

altså det er jo også koffeinen i colaen der er problemet, ligesom det er det i energidrikken/sportsvandet. Du kan drikke appelsin/hindbærbrus/ananassodavand, der er ikke koffein i, eller juice eller smoothies osv osv.

Anmeld

7. oktober 2010

VIPpigen

Nu er det ikke lige "taget fra mig" men har selv skåret kraftigt ned på forbruget af cola. Drikker i stedet både juice, saft, og ice tea. Og pga du gerne skal drikke ½ l mælk om dagen som gravid drikker jeg kakao, da jeg sjældent drikker mælk rent.

Men rød saft, eller hvad du nu kan li. Juice og ice tea er en god erstatning for cola kicket... Du skal være forberedt på abstinenser hvis du drikker rigtig meget cola, jeg plejer at blive træt, og få en vild hovedpine. Men det går over efter et par dage

Anmeld

7. oktober 2010

bagger26

BubbieBear skriver:

Tror jeg på en måde allerede har erstattet min højt elskede cola med appelsinjuice. Mmm

Ja cola, kaffe og te skal man jo i hvert fald minimere når man bliver gravid, så det er jo kun en god ide at finde et andet alternativ også selvom det er tvunget afvæning hehe..

Anmeld

7. oktober 2010

BubbieBear

VIPpigen skriver:

Nu er det ikke lige "taget fra mig" men har selv skåret kraftigt ned på forbruget af cola. Drikker i stedet både juice, saft, og ice tea. Og pga du gerne skal drikke ½ l mælk om dagen som gravid drikker jeg kakao, da jeg sjældent drikker mælk rent.

Men rød saft, eller hvad du nu kan li. Juice og ice tea er en god erstatning for cola kicket... Du skal være forberedt på abstinenser hvis du drikker rigtig meget cola, jeg plejer at blive træt, og få en vild hovedpine. Men det går over efter et par dage

Før i tiden havde jeg intet problem med at drikke en halv liter hver gang jeg var på arbejde. Hvis manden havde købt cola til om aftenen kunne man da også liiiige drikke det

Har ikke de vilde abstinenser tror bare det er fordi det er noget der er forbudt.

Anmeld

7. oktober 2010

BubbieBear

bagger26 skriver:

Ja cola, kaffe og te skal man jo i hvert fald minimere når man bliver gravid, så det er jo kun en god ide at finde et andet alternativ også selvom det er tvunget afvæning hehe..

Hehe det jo det

Anmeld

7. oktober 2010

VIPpigen

BubbieBear skriver:

Før i tiden havde jeg intet problem med at drikke en halv liter hver gang jeg var på arbejde. Hvis manden havde købt cola til om aftenen kunne man da også liiiige drikke det

Har ikke de vilde abstinenser tror bare det er fordi det er noget der er forbudt.

Det er den der... Hvad man ikke må gør det bare mere interessant....  Men der er jo en rigtig god grund til at holde sig væk fra det, eller hvertfald minimere det. Jeg har skåret mit ned til en cola fredag, lørdag, søndag. En cola er så = en dåse cola. Det er kun hvis vi er i byen jeg godt kan drikke lidt mere, fordi alle andre sidder og sluger øl... Men når mana er kommet over de første dage, så er det ikke så slemt.

Anmeld

7. oktober 2010

missie20

BubbieBear skriver:

Juice feder ligeså meget som cola med sukker...Bare øv i min verdenen, der også ÆLSKER cola og kaffe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.