Borgerlig vielse, hvordan gør man??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Du ringer bare til kirkekontoret i det sogn dig og Morten gerne vil giftes, også spørger hun hvornår I gerne vil giftes osv. Derefter sender hun nogle papire til jer som I skal udfylde, og sende retur - og ja, så er det bare at møde op på dagen!

Ihh hvor er det spændende!G od beslutning I har taget søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

L-Mortil3

Line&Liam skriver:

Åh phyyye Så er det ikke et værre hejs Heldigvis da

Vi skal dog i forvejen sende navne halløjsa til sønderjylland fordi Morten selvf. er derfra, og så er der bestemte regler, men hvad, der står det skal sendes o god tid, men mon ikke hvis jeg sender det idag, så kan sådan en vielse klares fredag i næste uge efter job og DP

Nåå 15 dage før står der så i dit link Mitzie, så må det blive fredag 14 dage.

Anmeld

7. oktober 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:

eeeeej, det er da trist "bare" at gøre sådan, er det ik ? mener, får I så nogen sinde det store bryllup, hvis I da vil ha det ??

Det kommer engang hvis vi får tid/LYST/økonomi til det For der kan godt gå ÅR endnu før vi har lyst til noget kæmpe hejs

Men bøfferne kan jo ikke gå der og være "ikke sikret" i flere år Så det er nu helt fino

Anmeld

7. oktober 2010

BlyViol skriver:

eeeeej, det er da trist "bare" at gøre sådan, er det ik ? mener, får I så nogen sinde det store bryllup, hvis I da vil ha det ??

Nej det er da ikke trist, hahaha

I så fald, er vi i særdeleshed også TRISTE herhjemme

Man kan da altid blive "velsignet" i kirken senere, hvis det er det man lyster.......

Anmeld

7. oktober 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

Det kommer engang hvis vi får tid/LYST/økonomi til det For der kan godt gå ÅR endnu før vi har lyst til noget kæmpe hejs

Men bøfferne kan jo ikke gå der og være "ikke sikret" i flere år Så det er nu helt fino

nej okay...ihh, får helt dårlig samvittighed haha... men vi skal altså ik giftes endnu... men inden 5 år, det har jeg sagt til jesper

Anmeld

7. oktober 2010

Vidunderligeunger

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Nej det er da ikke trist, hahaha

I så fald, er vi i særdeleshed også TRISTE herhjemme

Man kan da altid blive "velsignet" i kirken senere, hvis det er det man lyster.......

nej nej, det er fint på rådhuset, det vil jeg også gerne - men hvad med festen??

Anmeld

7. oktober 2010

L-Mortil3

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Du ringer bare til kirkekontoret i det sogn dig og Morten gerne vil giftes, også spørger hun hvornår I gerne vil giftes osv. Derefter sender hun nogle papire til jer som I skal udfylde, og sende retur - og ja, så er det bare at møde op på dagen!

Ihh hvor er det spændende!G od beslutning I har taget søde

Hihi vi kan gå og være triste sammen

Det bliver skønt det endelig kommer på plads, og hey, så har jeg "ret" til at få en ny ring

Anmeld

7. oktober 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:

nej okay...ihh, får helt dårlig samvittighed haha... men vi skal altså ik giftes endnu... men inden 5 år, det har jeg sagt til jesper

5 år! Mitzie

Anmeld

7. oktober 2010

BlyViol skriver:

nej nej, det er fint på rådhuset, det vil jeg også gerne - men hvad med festen??

Er der en grådigkat gemt i dig?! Hahaha - du vil bare ha' gaver vil du Hehe... Vi tog ud og spiste på et lækkert sted om aftnen sammen med mine forældre. Super hyggeligt, og ikke noget vildt thuhej.

Anmeld

7. oktober 2010

2babygirls

Line&Liam skriver:

Ja egentlig nok et simpelt spørgsmål, intet desto mindre aner jeg ikke en fløjtende fis om det

Men vi har besluttet at vi gerne vil have bøfferne beskyttet bedst muligt og det gøres nu engang bedst gennem en vielse.

Men hvordan griber man det an når det bare er en borgerlig vielse?? Skal man ringe på borgmester ´kontoret eller hvordan? Bestiller man bare en tid (som ved tandlægen ) eller hvordan foregår det lige? Nogen der ved om der er "ventetid" på en vielse på rådhuset?

Vi gik ned på borger service og fik hjælpe til at udfylde papirene  jeg er nemlig sdr. jyde og der skal man have nogle ekstra papire med, så bare for at være på den sikre side, fik vi dem til at tjekke det hele igennem. samtidig valgte vi at blive gift i sdr. jylland, så vi ringede til rådhuset og bookede en tid der

men du kan finde alle oplysninger på kommunens hjemmeside

Og så skal man sende en prøve attest ind nogle måneder før vielsen, da de skal tjekke at man ikke er nært beslægtet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.