Borgerlig vielse, hvordan gør man??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.140 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

L-Mortil3

Ja egentlig nok et simpelt spørgsmål, intet desto mindre aner jeg ikke en fløjtende fis om det

Men vi har besluttet at vi gerne vil have bøfferne beskyttet bedst muligt og det gøres nu engang bedst gennem en vielse.

Men hvordan griber man det an når det bare er en borgerlig vielse?? Skal man ringe på borgmester ´kontoret eller hvordan? Bestiller man bare en tid (som ved tandlægen ) eller hvordan foregår det lige? Nogen der ved om der er "ventetid" på en vielse på rådhuset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Kildebakken

Se kommunens hjemmeside - her vil de guide dig igennem og du kan downloade de papirer som skal udfyldes:-)

Anmeld

7. oktober 2010

Anasmor

7. oktober 2010

Anasmor

Du ringer faktisk bare til hovednummeret i din kommune og siger at din kæreste og dig gerne vil giftes, og om hun er sød at stille dig om til én der kan give jer en tid... Så enkelt fungerer det ihvertfald her i Middelfart

Det tog os under to minutter at få det arrangeret

Vi fik vores papirer tilsendt og havde dem med den dag vi skulle vies...

Anmeld

7. oktober 2010

Lise

Jeg gik på min kommunes hjemmeside, hvor der var en formular der skulle udfyldes. Derefter henvendte jeg mig til borgerservice, og sagde "Hvad nu?", og så aftalte vi en dato og et tidspunkt, hvorefter de sendte os et brev med en "hvid slip", som vist var vores billet til ægteskabet  Og så mødte vi ellers op på rådhuset på dagen, og 10 min efter var vi gift!

Anmeld

7. oktober 2010

BabyStella!

Line&Liam skriver:

Ja egentlig nok et simpelt spørgsmål, intet desto mindre aner jeg ikke en fløjtende fis om det

Men vi har besluttet at vi gerne vil have bøfferne beskyttet bedst muligt og det gøres nu engang bedst gennem en vielse.

Men hvordan griber man det an når det bare er en borgerlig vielse?? Skal man ringe på borgmester ´kontoret eller hvordan? Bestiller man bare en tid (som ved tandlægen ) eller hvordan foregår det lige? Nogen der ved om der er "ventetid" på en vielse på rådhuset?

Ja, det er bare og ringe til kommunen Det gjorde vi. Og så ringede de tilbage til os for at høre hvad dag, vi gerne ville, og hvem der var vidner. Stille og rolig - tror det tog 10 min.  

Anmeld

7. oktober 2010

L-Mortil3

Åh phyyye Så er det ikke et værre hejs Heldigvis da

Vi skal dog i forvejen sende navne halløjsa til sønderjylland fordi Morten selvf. er derfra, og så er der bestemte regler, men hvad, der står det skal sendes o god tid, men mon ikke hvis jeg sender det idag, så kan sådan en vielse klares fredag i næste uge efter job og DP

Anmeld

7. oktober 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

Vi skal dog i forvejen sende navne halløjsa til sønderjylland fordi Morten selvf. er derfra, og så er der bestemte regler, men hvad, der står det skal sendes o god tid, men mon ikke hvis jeg sender det idag, så kan sådan en vielse klares fredag i næste uge efter job og DP

eeeeej, det er da trist "bare" at gøre sådan, er det ik ? mener, får I så nogen sinde det store bryllup, hvis I da vil ha det ??

Anmeld

7. oktober 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

eeeeej, det er da trist "bare" at gøre sådan, er det ik ? mener, får I så nogen sinde det store bryllup, hvis I da vil ha det ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.