Bange for kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

LenaJohansen

SussieThyssen skriver:

Først skal du have et stooort knus, og så skal du vide, at når jeg møder et menneske som dig, så bliver jeg så glad og stolt på hele menneskehedens vegne, fordi du hører til de gode historier, og fordi du har viljen.
Det gør mig taknemmelig at få lov at kende en lille bid af din historie og at du vil dele den med os.

Og så til din angst for kommunen.
Det kan jeg godt forstå, men en af de vigtigste ting er jo netop, at du er åben og ærlig. At de aldrig kan tage dig i selv den mindste usandhed. At du altid er parat til at lytte til deres råd og vejledning. Og at du altid møder dem med et smil uden at blive unødigt og urimelig sur.
Så vil du hele vejen igennem være sikker på, at de også møder dig med forståelse, venlighed og støtte, og du vil opnå 10 gang mere end de, der bare hele tiden bryder aftaler og laver ballade.
Og er de positive, så vil de ikke drømme om at tage dit barn fra dig.
Held og lykke i livet frem over. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste herinde, der vil stå parat til at lytte og støtte dig.

Kærligst
Sussie

tusind tak for de meget pænne ord. Blir helt rørt... Det varmer virkelig.. Kan godt se det rigtige i det du siger. Men frygten sidder bare et eller andet sted. Men nok fordi man har hørt så mange frygtelige anbringelser af børn, hvor man tænker "hvorfor sku de børn anbringes?, de havde det da godt" 

Men igen tusind tusind tak for din støtte... Det betyder rigtig meget for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

LenaJohansen

SussieThyssen skriver:

Først skal du have et stooort knus, og så skal du vide, at når jeg møder et menneske som dig, så bliver jeg så glad og stolt på hele menneskehedens vegne, fordi du hører til de gode historier, og fordi du har viljen.
Det gør mig taknemmelig at få lov at kende en lille bid af din historie og at du vil dele den med os.

Og så til din angst for kommunen.
Det kan jeg godt forstå, men en af de vigtigste ting er jo netop, at du er åben og ærlig. At de aldrig kan tage dig i selv den mindste usandhed. At du altid er parat til at lytte til deres råd og vejledning. Og at du altid møder dem med et smil uden at blive unødigt og urimelig sur.
Så vil du hele vejen igennem være sikker på, at de også møder dig med forståelse, venlighed og støtte, og du vil opnå 10 gang mere end de, der bare hele tiden bryder aftaler og laver ballade.
Og er de positive, så vil de ikke drømme om at tage dit barn fra dig.
Held og lykke i livet frem over. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste herinde, der vil stå parat til at lytte og støtte dig.

Kærligst
Sussie

tusind tak for de meget pænne ord. Blir helt rørt... Det varmer virkelig.. Kan godt se det rigtige i det du siger. Men frygten sidder bare et eller andet sted. Men nok fordi man har hørt så mange frygtelige anbringelser af børn, hvor man tænker "hvorfor sku de børn anbringes?, de havde det da godt" 

Men igen tusind tusind tak for din støtte... Det betyder rigtig meget for mig

Anmeld

6. oktober 2010

louise8723

Først og fremmest kæmpe  til dig!!!

Bare det at stå frem og erkende sit misbrug, er starten på et nyt liv!

Ved præcis hvordan du har det!! Inden jeg fandt ud af at jeg var gravid levede jeg et vildt liv ala "sex, drugs & rock'N roll"

Er ikke stolt over det men jeg har ihvertfald taget min del af stoffer.. men lige pludselig var jeg gravid (ikke planlagt) og siden dagen med de 2 streger har jeg intet rørt..

Har hverken lyst eller brug for det - jeg fik verdens bedste grund til at stoppe.. min søn

Med hensyn til det med kommunen så tror jeg at det "værste" du kan risikere i første omgang er at komme på evt mor/barn hjem som DK også skriver..

Hvor de lissom kan vudere om der er noget at komme efter

Men tror du kan være helt rolig!!

til dig og  for at alt går som det skal

Anmeld

6. oktober 2010

Mi

Jeg har som pædagog siddet i samtaler med forældre hvor vi har lavet en underretning, og de bliver selvfølgelig bange for at kommunen kommer og tager barnet/børnene, det er helt naturligt. Men det sker altså meget sjældent, og i dit tilfælde virker det ikke sandsynligt.

Jeg syntes at det er godt du tager imod de tilbud de giver dig om familiecenter. Tag endelig imod alt den hjælp du kan få og held og lykke med det.

Marianne

Anmeld

6. oktober 2010

Pena

Jeg synes faktisk du skal prøve at tale med nogle af de indvolverede om din frygt for at kunne miste barnet, De vil sikkert kunne berolige dig, og evt forklare hvad man normalt gør i hvilke situationer.

Det tror jeg da gerne din sagsbehandler el.l. vil tale med dig om.

Tror bestemt ikke du har noget at frygte. Og viser det sig når du har født, at du har brug for lidt hjælp, så bed om det. Det er ikke et svaghedstegn at bede om hjælp, tværtimod.

Anmeld

6. oktober 2010

klmf

Mit umiddelbare bud er at de vurderer dig LIGE nu. Og nu er du jo IKKE hash-ryger (tillykke med det, rigtig godt gået) fordi har en klar holdning til at det er uundt for dit barn, hvilket jo er en moden og ansvarlig holdning til sit banrs sundhed. Din psykiatriske diagnose er selvfølgelig noget, der skal holdes øje med, men jeg kender flere borderline-piger, der med støtte er gode forældre!

Så kan slet ikke se det er andet end en fordel du er åben!

Og husk, at alle os der har haft en god opvækst med gode rollemodeller OGSÅ fucker op engang i mellem og dummer os som forældre, det gør alle. Ingen er perfekt, men børn vil gerne have nogle ansvarlige, kærlige forældre og det lyder det til du bliver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.