Bange for kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.153 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

LenaJohansen

Jeg har valgt at jeg ikke gider skrive dette anonymt, for jeg har intet at skjule.

Jeg er kommet med i noget der hedder familie team (det er en hjælp til dem der har psykiske problemer og stofmisbrugere).

Jeg var ærlig fra starten og fortælle min jordmoder at jeg har røget hash. Jeg stoppede den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg vidste at det var det eneste rigtige, for det skulle ikke gå ud over mit udfødte barn, at jeg var dum. Men har nu heller ikke savnet det en eneste dag siden jeg stoppede. Og det er jeg stolt af. Jeg har ikke tænkt mig at begynde efter jeg har født. Det er fortid, og jeg ser fremad. Jeg aflægger urinprøver for at bevise at der ikke er noget som helst at komme efter.

Jeg har også fået en diagnose der hedder borderline, men i en meget lille grad, så det var der ikke noget at kunne snakke så meget om, for den kunne der godt gøres noget ved. 

Men nu hvor jeg er med i det familie team, så kommer kommunen også med i billedet, så jeg er så bange for hvad de ville kunne finde på.. Vil de tage min datter fra mig, når hun kommer til verden? Det er der min frygt ligger... For jeg er åben over for dem, og ligger ikke skjul på noget som helst, for netop at vise dem at jeg kan det her. 

Men de ser jo også på min opvækst, og jeg har haft en rigtig barsk barndom, men jeg mener jo ikke det har noget at sige, for jeg ved da udemærket hvad der er rigtig og forkert.

Hvad ville i mene, skal jeg frygte de tager min datter fra mig, nu hvor jeg er så ærlig omkring det hele ? 

Der er nok mange der har fordomme pga at jeg har røget hash

På forhånd tak fordi i gad læse det her. Havde bare lige behov for at komme af med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

slettet_7530

Som udgangspunkt kommer kommunen ikke bare og fjerner et barn uden en rigtig god grund, du har vist viljen og stædigheden til at ville bryde den sociale arv samt dit misbrug, det er klart at kommunens folk er der for at holde øje med om barnets tarv kommer i første række i dit liv, så snart de har set det og du har vist dem at du formår at give din datter en bedre barndom end du tilsyneladende selv har haft, så er der ingenting at komme efter.

Tillykke med at du nu er ude af dit misbrug.

Anmeld

6. oktober 2010

mor-til-vanessa

jeg har ikke nogen fordomme mod hash.

har faktisk også selv røget det. og tror jeg der er mange der har.

men jeg tror ikke du skal være bekrymret for om de tager dit barn fra dig, bare fordi du har været ærlig. de kan jo også se i urinen at der ikke er noget.

gik i mødregruppe med en som var tidligere stofmisbruger og det var hendes kæreste også. de har stadig deres barn og der er ikke noget. hun er faktisk rigtig sød og en rigtig god mor.

man skal ikke dømme folk på deres fortid.

jeg synes hash er ligesom alkohol. folk gør noget forskelligt.

jeg synes f.eks det er sjovere at ryge sig skæv en at være stiv. kunne ALDRIG finde på at gøre det når min datter var der. hverken at være fuld eller skæv.

Anmeld

6. oktober 2010

A&F

Jeg kan roligt fortælle dig, at tvangsfjernelser sker MEGET sjældent og der tages MANGE forbehold inden.

Det kan dog være at de holder  mere øje med dig for en kort stund, men ellers skal du slet ikke bekymre dig

Anmeld

6. oktober 2010

Svei

Det kan vi jo ikke vurdere. Hvis kommunen er nervøse for om du magter dit barn vil de nok lave et forældre ressource undersøgelse og så ud fra den vurdere hvad der skal ske.

Det er det helt rigtige at være åben, kommunen fjerner jo ikke børn for at genere dig, men de vil helt sikkert gøre alt for at støtte dig så du kan tage vare på dit barn

Anmeld

6. oktober 2010

LenaJohansen

albertesmor skriver:

Som udgangspunkt kommer kommunen ikke bare og fjerner et barn uden en rigtig god grund, du har vist viljen og stædigheden til at ville bryde den sociale arv samt dit misbrug, det er klart at kommunens folk er der for at holde øje med om barnets tarv kommer i første række i dit liv, så snart de har set det og du har vist dem at du formår at give din datter en bedre barndom end du tilsyneladende selv har haft, så er der ingenting at komme efter.

Tillykke med at du nu er ude af dit misbrug.

Det hjælper virkelig at høre de ord.

Og tusind tak

Anmeld

6. oktober 2010

Mumto3

Det er mega dyrt at fjerne et barn, så i disse sparetider skal der ekstra meget til at de fjerne børn, så når du er stof-fri og gerne selv vil tage dig af dit barn, så tror jeg altså ikke du skal være bange!

(men kender en, hvis søster også havde røget hash og som også sagde det til JM, og hun blev straks gennet videre på et eller andet hold, og fik JM konsultationer hver 14. dag osv. Det var helt vildt og hun havde det mega dårligt med det, for hun synes slet ikke det var nødvedigt og følte også at de var lidt mistroiske over for hende. Midt i det hele skred manden, og gjorde en anden gravid (så de to halvsøskende er født med 4 mdr. mellemrum). Selvom der var en masse rod med bolig (og mangel på samme ) igen far, osv, så gik det alligvel og i dag er hendes datter 6 år gammel og kommunen har aldrig blandet sig i noget. (bare lige hvis du skulle have en solskinshistorie)

Anmeld

6. oktober 2010

SussieThyssen

Først skal du have et stooort knus, og så skal du vide, at når jeg møder et menneske som dig, så bliver jeg så glad og stolt på hele menneskehedens vegne, fordi du hører til de gode historier, og fordi du har viljen.
Det gør mig taknemmelig at få lov at kende en lille bid af din historie og at du vil dele den med os.

Og så til din angst for kommunen.
Det kan jeg godt forstå, men en af de vigtigste ting er jo netop, at du er åben og ærlig. At de aldrig kan tage dig i selv den mindste usandhed. At du altid er parat til at lytte til deres råd og vejledning. Og at du altid møder dem med et smil uden at blive unødigt og urimelig sur.
Så vil du hele vejen igennem være sikker på, at de også møder dig med forståelse, venlighed og støtte, og du vil opnå 10 gang mere end de, der bare hele tiden bryder aftaler og laver ballade.
Og er de positive, så vil de ikke drømme om at tage dit barn fra dig.
Held og lykke i livet frem over. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste herinde, der vil stå parat til at lytte og støtte dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. oktober 2010

DK

Uhh uden at kende de specifikke regler så ved jeg dog at kommunen ikke kan tvangsfjerne et barn pga at du har røget hash. Jeg går ud fra at man rimeligt simpelt kan bevise at du ikke gør det mere- blodprøve eller lign.?

Muligvis måske vil de anbringe dig på et mødre/familiehjem hvor du vil skulle bo der i en periode hvor du så kan vise dem du er en god mor. Men hvis dine forhold nu er helt perfekte/normale så bør dette jo slet ikke være et problem for dig, og faktisk en fin mulighed for at bevise at du nu er på helt rette fod!

Uanset hvad, så tror jeg helt sikkert at du kan tage det stille og roligt. Så længe du samarbejder med kommunen, og deltager i møder og den slags og er åben omkring dit liv og hvordan det har været, så kan jeg ikke se grund til at du skal være bekymret!

Anmeld

6. oktober 2010

wamse

De kommer absolut ikke bare og fjerner et barn uden nogle stærke grunde.

Jeg kender en som har været i døgnbehandling for stofmisbrug, og derefter fik hun børn. Hun har haft tilbagefald et par gange, som kommunen ved af, men hun har hendes børn og hun skal selvfølgelig bevise at hun nu holder sig clean. Men der skal altså noget til, før de skrider til så drastiske midler, som det er at fjerne et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.