Jeg tror bare det alt med følelser.
Følelser får mig virkelig til at mærke at jeg lever. De store følelser, den dybeste sorg og den store kærlighed.
I det daglige er det nærvær der er i højsædet. Nærvær og omsorg for børnene. (barndommen genudsendes som bekendt ikke!). At give dejlige minder i form af faste traditioner, tryghed så børnene ved at jeg altid vil være der for dem. Kærligheden til min mand, at vi åbent kan snakke om mennesker og menneskeværd
Følelsesmæssige relationer af alle slags, til mine børn, mine forældre, mine svigerforældre, til mine veninder. Det er følelserne der giver mit liv mening og indhold. At gøre noget for andre, at skabe glade følelser hos dem, at andre gør noget for mig, og de skaber glæde i mit liv.
At opleve følelsen af samhørighed, så dyb at ord er overflødig.
Følelsen af total accept, følelsen af at være værdsat, følelsen af at betyde noget for andre, følesen af at kunne bruges til noget, følesen af at gøre en forskel, følelsen af en hver form for nydelse (mad og sex!), følelsen af sorg (for dyb sorg er jo udtryk for en dyb kærlighed!)
Der er også følelser jeg ikke kan lide, følelsen af afmagt og følelsen af vrede.
Anmeld