Jordmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Sabina92

Pernille08 skriver:

Hun lyttede os efter hjerte lyd på mig . 

Ved mit første besøg stix hun ikk min urin men her anden gang gjorder hun og der skulle jeg bare tisse i et bæger og selv teste det med det sammen inden ejg blev kaldt ind . 

Hvor går du til jordmor henne ?

Du behøver ikk være nervøs , men forstår dig udemærket men der er intet i vejen med din baby , ved du om din moderkage ligger foran eller bagved jeg fik det afvide ved MD . 

Hvis den ligger foran så er det meget svære at mærke baby , og desuden så ved man heller ikk hvordan det mærkedes første gang det er jo ik en fod du ser ud gennem maven , det er sådan nogen bløde puf du ikk kan se i starten og du kun ligger mærke til når du ligger ned og holder dig på maven . Det gjorder jeg i hvertfald .

Okay (: tror den ligger normalt, men jeg skal først til md her d.21.

- Jeg har vært meget nervøs igennem hele forløbet, desværre. Kan ikke rigtig sætte ord på det.

Men kunne hun finde hjertelyd ved dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Sabina92

Ni-ko-li-ne skriver:

du kan bare tisse derhenne

Ja spørger jeg hendes også om, det er ikke er okay (:

Anmeld

6. oktober 2010

skøjte-prinsessen

Pernille08 skriver:

Til mit første besøg der mærkede hun på mig. 

Vi snakkede om hvad jeg lavede til dagligt , hvad min kæreste lavede , hvad han sagde til at skulle være far . 

Hvad vores familie sagde . 

Hvordan min mor havde født osv . 

I snakker mest om forløbet i graviditeten og sådan . 

Lidt praktiske ting . Ikk noget der gør ondt . Hun måler os dit blodtryk . 

okay, jeg har slet ikke prøvet noget af det du har hehe, men har da snakket om faren om hvor han er i billedet hehe...

Anmeld

6. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Sabina92 skriver:

Okay (: tror den ligger normalt, men jeg skal først til md her d.21.

- Jeg har vært meget nervøs igennem hele forløbet, desværre. Kan ikke rigtig sætte ord på det.

Men kunne hun finde hjertelyd ved dig?

Jeg kender alt for godt den følelse du sidder med nu , jeg har siddet med præcis sammen følelse uden ord . 

- Det gik først rigtig op for mig da jeg var til MD først der ture jeg tro på at baby havde det godt og levede normalt i min mave . 

Så din frygt er ikk unormal . 

Jaa det kunne hun godt og selvfølgelig kan hun os det ved dig , det må du ikk frygte den er ikk så svær at finde, hvis du ikk føler der er noget forandret i din krop så er der os liv der inde . 

Anmeld

6. oktober 2010

Sabina92

Pernille08 skriver:

Jeg kender alt for godt den følelse du sidder med nu , jeg har siddet med præcis sammen følelse uden ord . 

- Det gik først rigtig op for mig da jeg var til MD først der ture jeg tro på at baby havde det godt og levede normalt i min mave . 

Så din frygt er ikk unormal . 

Jaa det kunne hun godt og selvfølgelig kan hun os det ved dig , det må du ikk frygte den er ikk så svær at finde, hvis du ikk føler der er noget forandret i din krop så er der os liv der inde . 

Men burde hun ikke godt kunne finde den når jeg er så langt henne, altså hvis moderkagen ligger ordenligt (: Hvor langt henne var du?

Anmeld

6. oktober 2010

skøjte-prinsessen

Pernille08 skriver:

Jeg var ret langt henne , jeg var helt i uge 19 mener jeg før jeg mærkede bobler og først i uge 25 mærkede jeg rigtig spark .

Så der er ikk noget unormalt i at det tager lidt tid og slet ikk hvis du er første gangs gravid . 

Men jeg var selv meget nervøs for om var noget galt , om det nu var dødt osv siden jeg ikk mærkede noget , man høre altid om dem så allerede mærker noget i uge 15-16 stykker. 

jeg vil så sige at jeg har allerede mærket bobler i min mave, jeg syntes næsten det er for tidligt... eller hvad hehe men ja ingen har den samme graviditet

Anmeld

6. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Sabina92 skriver:

Men burde hun ikke godt kunne finde den når jeg er så langt henne, altså hvis moderkagen ligger ordenligt (: Hvor langt henne var du?

Din morderkage kan aldrig ligge forkert  

- Du kan spøger jordmoderen om hun kan finde ud af hvor den ligger , Selvfølgelig kan hun finde den Det kan an allerede fra uge 7 mener jeg det er . 

Anmeld

6. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Dandiann skriver:

jeg vil så sige at jeg har allerede mærket bobler i min mave, jeg syntes næsten det er for tidligt... eller hvad hehe men ja ingen har den samme graviditet

Det kan sagtens være du allerede kan mærke noget nu , som du selv siger ingen har den sammen graviditet , men jeg var selv meget langt henne før jeg kunne mærke noget . 

Anmeld

6. oktober 2010

Sabina92

Pernille08 skriver:

Din morderkage kan aldrig ligge forkert  

- Du kan spøger jordmoderen om hun kan finde ud af hvor den ligger , Selvfølgelig kan hun finde den Det kan an allerede fra uge 7 mener jeg det er . 

Ja okay (: er 18+4 idag så hun burde kunne

Anmeld

6. oktober 2010

AnneBJ

Jeg var til JM for første gang i mandags. Tror det er meget forskelligt hvad man bruger tiden på! Da jeg stadig har/havde meget kvalme, var det det vi fokuserede på. Næsten 100 procent. Ingen hjertelyd, ingen mærken på maven, ingen urinprøve, ingen samtale om fødsel, amning eller noget...

Hun vejede mig, målte mit blodtryk, og spurgte hvordan min kæreste havde det, om han havde noget at spørge om..

Så jeg tror det kommer meget an på DIT behov.. Så jeg synes helt klart du skal snakke med hende om, hvor nervøs og bekymret du er. Måske kan hun hjælpe dig til at sætte nogle ord på, og af den vej berolige dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.