Jordmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.957 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Sabina92

Skal til mit første besøg imorgen, er egentlig lidt nervøs. Men hvad skal der sådan ske jeg er 18+4 idag (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

skøjte-prinsessen

wow det sent, jeg er kun 11+3 og har allerede været hos min 3-4 gange

der er ikke noget at være nervøs for, ikke hvis du er så langt henne, du skal jo bare snakke med jordemoderen og så skal hun nok lytte på maven

Anmeld

6. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Til mit første besøg der mærkede hun på mig. 

Vi snakkede om hvad jeg lavede til dagligt , hvad min kæreste lavede , hvad han sagde til at skulle være far . 

Hvad vores familie sagde . 

Hvordan min mor havde født osv . 

I snakker mest om forløbet i graviditeten og sådan . 

Lidt praktiske ting . Ikk noget der gør ondt . Hun måler os dit blodtryk . 

Anmeld

6. oktober 2010

Sabina92

Pernille08 skriver:

Til mit første besøg der mærkede hun på mig. 

Vi snakkede om hvad jeg lavede til dagligt , hvad min kæreste lavede , hvad han sagde til at skulle være far . 

Hvad vores familie sagde . 

Hvordan min mor havde født osv . 

I snakker mest om forløbet i graviditeten og sådan . 

Lidt praktiske ting . Ikk noget der gør ondt . Hun måler os dit blodtryk . 

Okay (: Hvornår mærkede du liv?

Anmeld

6. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Jeg var ret langt henne , jeg var helt i uge 19 mener jeg før jeg mærkede bobler og først i uge 25 mærkede jeg rigtig spark .

Så der er ikk noget unormalt i at det tager lidt tid og slet ikk hvis du er første gangs gravid . 

Men jeg var selv meget nervøs for om var noget galt , om det nu var dødt osv siden jeg ikk mærkede noget , man høre altid om dem så allerede mærker noget i uge 15-16 stykker. 

Anmeld

6. oktober 2010

Malthes mor

Hun stix´er også din urin for æggehvidestoffer og blærebetændelse. Så husk at tag en prøve med af din morgenurin, da den er den bedste i løbet af døgnet.

Måske lytter hun efter hjerteslag fra babyen, men det er ikke sikkert at hun kan finde dem. Ikke at det betyder at der er noget galt da du er så tidlig i din graviditet. Men så kan hun med sikkerhed til næste konsultation.

Anmeld

6. oktober 2010

Sabina92

Pernille08 skriver:

Jeg var ret langt henne , jeg var helt i uge 19 mener jeg før jeg mærkede bobler og først i uge 25 mærkede jeg rigtig spark .

Så der er ikk noget unormalt i at det tager lidt tid og slet ikk hvis du er første gangs gravid . 

Men jeg var selv meget nervøs for om var noget galt , om det nu var dødt osv siden jeg ikk mærkede noget , man høre altid om dem så allerede mærker noget i uge 15-16 stykker. 

Jeg er nemlig også ret nervøs, men håber snart jeg kan mærke spark

Anmeld

6. oktober 2010

Sabina92

Malthes mor skriver:

Hun stix´er også din urin for æggehvidestoffer og blærebetændelse. Så husk at tag en prøve med af din morgenurin, da den er den bedste i løbet af døgnet.

Måske lytter hun efter hjerteslag fra babyen, men det er ikke sikkert at hun kan finde dem. Ikke at det betyder at der er noget galt da du er så tidlig i din graviditet. Men så kan hun med sikkerhed til næste konsultation.

årh jeg har ikke sådan et bærge s;

Anmeld

6. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Sabina92 skriver:

Jeg er nemlig også ret nervøs, men håber snart jeg kan mærke spark

Hun lyttede os efter hjerte lyd på mig . 

Ved mit første besøg stix hun ikk min urin men her anden gang gjorder hun og der skulle jeg bare tisse i et bæger og selv teste det med det sammen inden ejg blev kaldt ind . 

Hvor går du til jordmor henne ?

Du behøver ikk være nervøs , men forstår dig udemærket men der er intet i vejen med din baby , ved du om din moderkage ligger foran eller bagved jeg fik det afvide ved MD . 

Hvis den ligger foran så er det meget svære at mærke baby , og desuden så ved man heller ikk hvordan det mærkedes første gang det er jo ik en fod du ser ud gennem maven , det er sådan nogen bløde puf du ikk kan se i starten og du kun ligger mærke til når du ligger ned og holder dig på maven . Det gjorder jeg i hvertfald .

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Sabina92 skriver:

årh jeg har ikke sådan et bærge s;

du kan bare tisse derhenne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.