Det der med at løfte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

morethanperfect

Risen skriver:

Altså jeg tror ikke der sker noget ved at løfte, men det kan ske hvis du ikke mærker efter. Jeg arbejdede i et job hvor jeg løftede rundt på MANGE kilo. Og med mange kilo mener jeg min. 50 kilo. Det resulterede i at jeg blev indlagt med for tidlige veer og måtte ligge på hospitalet et par dage med vehæmmende drop. Men jeg lyttede heller ikke på min krop den skreg jo af smerte. Så få manden til det hårde arbejde, men det skader ikke at løfte en indkøbspose med 2 liter mælk og pasta i  

Det skete også for mig , da jeg skulle løfte en fjernsynsreol op af trapperne og på plads .. En uge efter røg jeg ind med for tidlige veer og måtte også ligge i drop ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Risen

morethanperfect skriver:

Det skete også for mig , da jeg skulle løfte en fjernsynsreol op af trapperne og på plads .. En uge efter røg jeg ind med for tidlige veer og måtte også ligge i drop ..

Ja det er aldrig sjovt :/ . Man skal passe på sig selv og virkelig mærke efter .. 

Anmeld

6. oktober 2010

morethanperfect

Risen skriver:

Ja det er aldrig sjovt :/ . Man skal passe på sig selv og virkelig mærke efter .. 

Jep .. Har også lært af det .. Nu tør jeg næsten slet ikke løfte noget

Men gik du tiden ud eller hvordan ?

Anmeld

6. oktober 2010

Risen

morethanperfect skriver:

Jep .. Har også lært af det .. Nu tør jeg næsten slet ikke løfte noget

Men gik du tiden ud eller hvordan ?

Ja i den grad.. Fødte først 40+6 Selvom alle odds var imod..

Anmeld

6. oktober 2010

morethanperfect

Risen skriver:

Ja i den grad.. Fødte først 40+6 Selvom alle odds var imod..

Åhh frygter lidt at gå i såå lang tid :O .. 

Anmeld

6. oktober 2010

Risen

morethanperfect skriver:

Åhh frygter lidt at gå i såå lang tid :O .. 

hehe kan godt huske følelsen, men var nu glad for at Clara blev derinde helt dertil.. Ellers havde hun godt nok været en lille en.. 

Anmeld

6. oktober 2010

camsko88

jeg fik at vide at jeg maks må løfte 5 kg, og det er kun fordi jeg jo SKAL løfte min skoletaske.

har så også haft problemer med begyndende bækkenløsning og en del pletblødning.

Anmeld

6. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

En gravid kasse dame må eks blot 'trække' 1000 kg hen over et bånd.

Jeg røg selv til en arbejdsplads risiko vudering, da min jm mente jeg havde et for fysisk krævende arbejde -med mange kg - skæve vrid osv. Og da han sagde det med kasse damen, spurgte jeg om jeg så én gang om dagen måtte skubbe en bil igang, blot den vejed under 1000 kg...

... Vurderingen så jeg vist aldrig

Kører som autoredder på 5. år og da jeg var gravid arbejded jeg både dag og nat - lange og skæve vagter. Havde lovet min jm at gå af 4 uger før termin, som vi må. Men 4 dage før sendte min læge mig hjem med den besked at stille lastbil i garage og holde barsel. Men det giver da lidt når man ligger under en bil og skal binde et udstødning op - med en gravid mave. Træned 6 dage om ugen og nogle gange 2 gange om dagen i fintess center - både hold og eget program.

Anmeld

6. oktober 2010

Moar2011

- man må løfte meget ! de første 8-9mdr 10kg af gangen og derefter 4kg af gangen - men man må altså løfte mange kg, hvilket min læge har sagt .. man skal bare lytte efter sin krop..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.