Bedst som jeg troede, at jeg skulle videre og dermed glemme Lauras far, som jeg desværre elsker umådelig højt, rammes jeg nu af en ny tragedie.
Min mormor er i en alder af blot 73 år pludselig gået bort her til formiddag. Min moster var hos hende, da hendes hjerte slog sit sidste slag, men vi andre nåede ikke at komme og sige farvel og holde hendes hånd. Det positive er, at det gik stærkt og smertefrit, og at hun var frisk i ånden næsten til det sidste. Det er hårdt at blive forladt af dem, man elsker, og jeg var slet ikke forberedt på at skulle miste hende så tidligt, især ikke nu hvor fremtiden heller ikke rummer et liv med Lauras far. Jeg føler mig omsluttet af en ubeskrivelig tomhed, som langsomt trænger ind og fylder resten af kroppen ud. Helt op til hjertet, som vrides og mishandles til uigenkendelighed.
Men på selv de mest golde steder finder man små spirer og på samme vis går naturen sin gang med liv og død i familien, for min kusine er netop gået i fødsel i nat, så det ser ud til, at der bliver leveret et lille oldebarn til vores mormor på hendes videre færd...
Anmeld