pakkekalender? får børn for mange gaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.030 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

ja piger... det skal vi lige tale lidt om... jeg er kommet godt og grundigt i tvivl...

tanken var, at nikoline skulle have adventsgaver i år, men nu er jeg kommet i tvivl.... hun får jævnligt gaver af bedsteforældrene, mormor, morfar og os... Og nogle gange synes jeg måske det bliver for meget?

pigen har jo også fødselsdag i december, og jeg tvivler på at hun ville forstå hvorfor hun får adventsgaver... eller pakkekalender gaver for den sags skyld... er det så ikke fjollet, at gøre det bare for at gøre det? (det er ikke en kritik af jer der vælger at gøre det)

nogle gange synes jeg måske der er en tendens til at bbørn idag får rigtig mange mange ting... for mange ting...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Milka

jeg er overbevist om at jo mindre legetøj – altså jo færre ting – jo mere kreativ bliver man, for man bliver nødt til at være opfindsom! og det er sundt

så her kommer der hverken pakkekalender eller adventsgaver – for det er aaalt for meget, synes jeg!

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

jeg er overbevist om at jo mindre legetøj – altså jo færre ting – jo mere kreativ bliver man, for man bliver nødt til at være opfindsom! og det er sundt

så her kommer der hverken pakkekalender eller adventsgaver – for det er aaalt for meget, synes jeg!

pyyyyyyyyyyyyh jeg var efterhånden af den opfattelse at ingen andre tænkte sådan?

jeg synes ofte at der er alt for meget legetøj.. og mener nemli at det ikke lige frem fremmer kreativiteten...

Anmeld

6. oktober 2010

Milka

pyyyyyyyyyyyyh jeg var efterhånden af den opfattelse at ingen andre tænkte sådan?

jeg synes ofte at der er alt for meget legetøj.. og mener nemli at det ikke lige frem fremmer kreativiteten...

jeg har simpelthen indført legetøjsstop herhjemme indtil de fylder to år. de har så meget ragelse, du tror det løgn! man skal jo også tænke på at der er legetøj i vuggestuen.

jeg har ligeledes bedt familie og venner der gerne vil give julegaver til pigerne om at lige snakke med mig før de køber noget, så vi er sikre på at de ikke bruger penge på noget overflødigt lort som ingen har behov for!

hmm ... er jeg en streng mor?

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

jeg har simpelthen indført legetøjsstop herhjemme indtil de fylder to år. de har så meget ragelse, du tror det løgn! man skal jo også tænke på at der er legetøj i vuggestuen.

jeg har ligeledes bedt familie og venner der gerne vil give julegaver til pigerne om at lige snakke med mig før de køber noget, så vi er sikre på at de ikke bruger penge på noget overflødigt lort som ingen har behov for!

hmm ... er jeg en streng mor?

streng? NEJ!

vi er nødt til at fjerne en del af legetøjet, ellers bliver Nikoline sgu da stresset!

og bamser.... jamen OMG....

Anmeld

6. oktober 2010

Karo

JO, børn får helt sikkert for mange gaver.

Sidste jul var Marcus fuldstændig forviret over alle de gaver han fik at han ikke kunne finde ud af hvad han skulle lege med. Vi har valgt i år at vi giver børnene pakkeklaender gaver. Hverdag får de en lille ting (alt fra en tallerken, kop, puslespil, bøger osv.). Juleaften vil der være EN gave fra os til hver af børnene. Ida vil få junior dyne og pude og Marcus vil formegntlig få et sæt sengetøj. De vil helt sikkert få en masse legetøj af resten af famillien, så derfor holder vi os fra dette. Min mor har allerede købt gave til børnene og hun har købt junior sengetøj til dem, da jeg ikke ser nogen grund til formeget legetøj igen.

For mig er pakkekalende en hyggelig ting for både Martin, Jeg og børnene. Jeg har siden august gået og købt små gaver. Alle ting er købt på udsalg da jeg ikke gider købe en masse bras der alligevel bare ryger ud efter jul. Idas gaver er mere praktiske en legeting. Hun vil aligevel ikke rigtigt forstå meningen og derfor har jeg været praktisk og købe ting til hende hun alligevel skulle have.

Men jeg giver dig fuldstændig ret. Børn får alt for mange gaver.

Anmeld

6. oktober 2010

oo

jeg har det på samme måde som Milka - og dig det er bare riiiiiigtig mange gaver. jeg er ret sikker på min mor gerne vil lave pakkekalender til babyen, men det gir jo bare ingen mening altså, den er jo to måneder til den tid  så vil jeg hellere melde ud, at hun skal lægge de penge til side så hun har til en togbillet herned så de kan være SAMMEN

Carla får pakkekalender af både mormor og farmor og mor og far, så vidt jeg ved og det synes jeg bare er helt overdrevet! og det værste er jo, at det meste er sådan noget ti kroners gøgl, så det er bare ragelse ovenpå ragelse ovenpå ragelse (forstå mig ret). Jeg kan huske hun sidste år nåede at fejre fødselsdag 4 gange i oktober og der sagde min søster, at hun begyndte at tro at hver lørdag var hendes fødselsdag - yikes! men nu skal hun jo dele måneden med min unge lige om lidt

Anmeld

6. oktober 2010

Karo

Ni-ko-li-ne skriver:

streng? NEJ!

vi er nødt til at fjerne en del af legetøjet, ellers bliver Nikoline sgu da stresset!

og bamser.... jamen OMG....

Mht. bamser og for meget legetøj tager jeg nogle ture engang imellem og rydder ud. Vuggestuen får det de kan bruge og resten ryger til skrald. Enkelte ting gemmer jeg til eventuelle fætre og kusiner

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Karo skriver:

JO, børn får helt sikkert for mange gaver.

Sidste jul var Marcus fuldstændig forviret over alle de gaver han fik at han ikke kunne finde ud af hvad han skulle lege med. Vi har valgt i år at vi giver børnene pakkeklaender gaver. Hverdag får de en lille ting (alt fra en tallerken, kop, puslespil, bøger osv.). Juleaften vil der være EN gave fra os til hver af børnene. Ida vil få junior dyne og pude og Marcus vil formegntlig få et sæt sengetøj. De vil helt sikkert få en masse legetøj af resten af famillien, så derfor holder vi os fra dette. Min mor har allerede købt gave til børnene og hun har købt junior sengetøj til dem, da jeg ikke ser nogen grund til formeget legetøj igen.

For mig er pakkekalende en hyggelig ting for både Martin, Jeg og børnene. Jeg har siden august gået og købt små gaver. Alle ting er købt på udsalg da jeg ikke gider købe en masse bras der alligevel bare ryger ud efter jul. Idas gaver er mere praktiske en legeting. Hun vil aligevel ikke rigtigt forstå meningen og derfor har jeg været praktisk og købe ting til hende hun alligevel skulle have.

Men jeg giver dig fuldstændig ret. Børn får alt for mange gaver.

Nikoline får en junior seng til sin fødseldag(os + bedster+ mine forældre)... med en god madras... og til jul, et IKEA børnekøkken.... hun er meget glad for køkkener og det Hello Kitty hun har dækker altså ikke behovet...

en af de rigtig gode gaver hun fik til sin 1 års, var en brilliant fra oldemor... den kan hun sgu da huske olde for, og bruge når hun bliver stor:0) til dato synes jeg det er een af de aller bedste gaver

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Karo skriver:

Mht. bamser og for meget legetøj tager jeg nogle ture engang imellem og rydder ud. Vuggestuen får det de kan bruge og resten ryger til skrald. Enkelte ting gemmer jeg til eventuelle fætre og kusiner

det der er jeg bare SÅ dårlig til!!!!!!

jeg kan ikke nænne at smide bamser ud, men hvad skal hun med dem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.