Nu har jeg jo 3 børn og den ene går på specialskole.
Han var nok de 2½ da jeg begyndte at kunne se der var noget galt.
Han er født 6 uger for tidligt, men det var en hård omgang. Han var rimelig lille 2460g og 48 cm, men kom meget hurtigt efter det og i dag er han 185 cm og kun lige i puberteten.
Jonas som bliver 4 lige om lidt er tilgengæld ret modsat og fejler (ikke det vi ved af) ikke noget. Han har et fantastisk sprog. Han er også født 6 uger for tidligt, men han havde det langt bedre, til trods for han var ret meget mindre. (fødselsvægt 2180 g og 46 cm lang.)
Han er i dag alderssvarende på alle punkter også størrelsen.
Sara på 9 mdr..ja hun er jo en bette fis endnu. Hun er født 4 uger før tid. Sara vejer i dag 7800 og er 71 cm så af alle ungerne er hun den der har været mindst som 9 mdr.
De har alle været hurtige motorisk og Sara er da også begyndt at gå når hun kan holde i noget/nogen (og vil gerne slippe, det giver bare blå mærker).
Sara er så til gengæld ikke den store snakker! Hendes hørelse fejler ikke noget, men at snakke er åbenbart ikke sagen.
Jonas snakker som et vandfald og har altid gjort det. Drengene har altid været madører og Sara er en forfærdelig kræsenpind som kun spiser det damen har lyst til.
Børnene er så forskellige, så som det er lige nu kan jeg ikke sige andet end at det bliver Sara der giver mig flest grå hår pga. manglende spisning og deraf manglende vækst og så kommer bekymringen jo for manglende udvikling.
Men de har alle været alderssvarende indtil 2½ års alderen.
:-) Sisse som da stadig kan bekymre sig OM der kommer noget.
Anmeld