Har dit barn haft problemer med udviklingen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tænker I også nogle gange på, om ens barn er normal, hvis de er lidt sen om at kravle feks. Det er måske lidt følsomt emne, men tænke man bare kan svare på afstemningen...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.095 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

anne2009

Tænker I også nogle gange på, om ens barn er normal, hvis de er lidt sen om at kravle feks.
Det er måske lidt følsomt emne, men tænke man bare kan svare på afstemningen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Pige2009

Jeg har mistanke om, at hun måske ikke er alderssvarende, men når jeg lufter tanken overfor folk, slår de det hen og tager ikke min frygt seriøst

Anmeld

5. oktober 2010

Mumto3

Vores datter på 2½år kan næsten ikke tale, er vildt skel-øjet og har iøvrigt briller med +4, så hun er vist ikke heelt efter bogen. Men det er ikke noget jeg synes er tabu-belagt overhovedet!

Vores børn har ikke været særlig hurtige til at udvikle sig fysisk, men tilgengæld er de bare stjerne intelligente. Med den midterste grinede folk af mig når jeg sagde om min få dage gamle baby, at han bare var SÅ klog! Men det ér han!!! Det ses tydeligt nu hvor han er 4 år og kan slå sin mor i skak. Men ingen troede på at jeg kunne se det på ham da han var en lille baby, og da han så ovenikøbet var længe om at kravle, gå og snakke, ja, så rystede folk på hovedet af mig, når jeg sagde hvor klog jeg mente han var.

Storebror var også ekstemt længe om at lære at snakke, men da han så først åbnede munden, så talte han fra dag 1 i lange korrekte sætninger. Det eneste ord han har sagt forkert er stempelstænger. Det holdt han længe på hed stempelstanger i stedet for.

Vores børn er stadig 'bagud' motorisk, det ses tydligt når de er sammen med andre børn. Men sådan er det bare....de skal nok klare sig alligevel, og de skal nok også nå at lære at cykel inden de går ud af gymnasiet.

Anmeld

6. oktober 2010

Chamomile

Celina er meget hypermobil, og er ikke alderssvarende- hun kravlede, stod og gik først sent. Hun er særligt sensitiv, og er på flere punkter heller ikke alderssvarende, samt hun har været næsten døv og er derfor bagefter sprogligt.

Anmeld

6. oktober 2010

TbCp

Liva var noget bagefter de første 6 mdr. af hendes liv. Det skyldtes at hun kom til verdden 5 uger for tidligt.
Efter de 6 mdr. begyndte det at udligne sig og jeg tror hun er rimlig aldersvarende nu... nu skal vi til 3 mdrs. samtale i børnehave i næste uge, så er jeg spændt på hvad de siger, bla. i forhold til hendes sprog

Anmeld

6. oktober 2010

Mi

Jeg er bare så stolt af mine store piger. De er født 9 uger for tidligt, men da de var fire måneder gamle havde de indhentet alt. De har altid været forud motorisk, men de har også fået frie tøjler til at kravle og hoppe over alt. Til gengæld begyndte de at tale sent. Så gik de så også fra ikke at sige noget man kunne forstå til at tale i lange sætninger. Og da de var 2½ begyndte de at lære bokstaverne. Var rimelig imponeret.

Den yngste bliver to til november. Hun er ligeså dygtig motorisk, men snakker ikke så godt endnu. Det skal nu nok komme. Hun snakker jo nok ikke i tunger til sin konfirmation

Mvh Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. oktober 2010

wamse

Både dagplejen og den første børnehave, mente at Lærke ikke var sproglig nok udviklet. Men jeg synes ikke at det var et problem.

Så flyttede vi, og i de 2 børnehaver hun så har gået i efter flytningen, har jeg kun fået ros for hendes sprogbrug

Jeg tror at det var fordi at der var mange ting i hendes liv, der var rigtig svære for hende, og at hun derfor holdt sig meget tilbage.

Anmeld

6. oktober 2010

Slettet

Min den bette (på 4 år) er lige begyndt, at se en talepædagog i børnehaven da han ikke udtaler ordene alderssvarende ... Til gengæld kan han (og bruger) utrolig mange vendinger og udtryk som børn på hans alder ellers ikke forstår.

Min bekymring har gået på hvorvidt Janus ville blive ked af det og ikke føle sig god nok, men det har indtil videre slet ikke været tilfældet. Børn er jo så lige til - heldigvis

Anmeld

6. oktober 2010

mortil(nichlasogmathias)

min store søn på 2½ taler ikke så meget og de få ord han siger, kan han ikke udtale rigtigt.. han bliver meget frustreret af ikke at ku komminikere odenligt med os.. og det er også meget svært for os for han vil nogen ting men kan ikke forklare os hva det er han vil og det ender tit med at han så laver ballade i stedet..

Anmeld

6. oktober 2010

mor-til-vanessa

nu har jeg kun et barn og går ud fra man også må skrive hvis der ikke er noget galt?

men jeg synes min datter på 9 mdr er helt efter bogen. hun er god til det fin motoriske og lidt langsommere grov motorisk. men sp har altid sagt at hun var dygtig af hendes alder.

me hvis man samligner min datter og hendes kusine ( der er kun 3 ugers forskel ) hendes kusine kravlede først og rejste sig først, der var hun 7 mdr og min datter er først begyndt at kravle her som 9 mdr. men nu kan hun til gengæld mere end hendes kusine, fordi hun kunne en masse finmotoriske ting først. 

så jeg tror bare børn udvikler sig forskelligt. og at alting nok skal komme. synes man skal være lige stolt om de gør det tidlig eller sent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.