Hvad kostede jeres barnedåb/navngivningsfest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.302 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej piger.. 

Efter alle de debatter omkring dåb, kom jeg til at tænke på.. 

Hvad kostede jeres barnedåb/navngivningsfest? Hvordan holdt i den? Hjemme eller lejet lokale? Hvad spiste i osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Hej piger.. 

Hvad kostede jeres barnedåb/navngivningsfest? Hvordan holdt i den? Hjemme eller lejet lokale? Hvad spiste i osv.

Jeg gav 5.000 kr. for Lauras barnedåb, som jeg holdte i et lejet lokale. Vi var ca. 30 og jeg havde bestilt mad og dåbskage udefra. Beløbet inkluderer:

Lokaleleje
Mad
Drikkevarer
Dåbskage
Pynt

Anmeld

5. oktober 2010

Corn

ikke alverden.

Vi havde telt i haven, som vi købte til mellemstemandens dåb, maden laver manden selv, drikke købt i Tyskland, stole og borde lånt af kammerat

Så et par tusind for maden til de 28 mennesker

Anmeld

5. oktober 2010

louise8723

Vi holdte hjemme.. lejede borde og stole

min mor havde kød og sodavand med og resten handlede vi selv.

Kjolen lånte vi af familie (tradition)

vi var 26 -  og det kostede mig 4000kr

Anmeld

5. oktober 2010

Carina1977

Anonym skriver:

Hej piger.. 

det kostede os kun 1500 kr. Men vi lavede så også selv maden, købte billig øl/sodavand, bagte selv kage og boller osv. Men vi var så også kun 14-15 personer i alt.

Anmeld

5. oktober 2010

Carina1977

Hov og vi holdt den hjemme hos min mor

Anmeld

10. oktober 2010

oerbaek

Vi har holdet den hjemme begge gange så gor ca 25 mennesker med mad bestilt ude tror jeg vi har givet max. 4500 kr

Anmeld

10. oktober 2010

lsvendsen

Vi var 50 i et forsamlingshus kaffestue (det er billigere end at leje hele huset)

Jeg bagte en rigtig nem og billig chokoladekage i to lag med mousse på toppen, den lignede en million men havde max kostet 50 kr at lave. og så bagte jeg også kokosmakroner. Det er også nemt og billigt.

Så lavede jeg torillapandekager med wasabii-tun og spinat, et fad med lækker lækker skinke, masser af grønt og grøn pesto. En bulgursalat og så en gulerodssuppe og selvfølgelig hjemmebagt landbrød og rugbrød fra bageren.

I alt kom barnedåben til at koste ca 100 kr pr næse incl. duge, bordpynt osv. det er da mere end fair??

Held og lykke med det... :0)

Anmeld

10. oktober 2010

Mig med maven

Vores løb op i ca 20.000,- Det var med ALT, og jeg går i detaljer.

Vi var 82 mennesker, og havde valgt at lave et stort vulgært kagebord. Dertil kom 4 forskellige slags kaffe, mange forskellig slags the, sodavand, øl, vin, og nogle små skarpe til kaffen. Inden kagerne, havde vi bestilt 200 sandwich.

Vi holdt det i ejerforeningens fælles hus, der ikke har set ny maling siden 70'erne, så den fik ikke for lidt med pynt, due og stearinlys.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det SERIØST tog overhånd, men mange af de ting vi købte har vi kunne bruge senere, og noget af det maaaange år endnu. Vihavde fx købt due, lyserøde håndklæder, lyserøde bademåtter, lyserøde sæbedispensere osv. En masse værktøj til kagerne og bageforme. Det er jo noget jeg bruger stadig.

Det var en dejlig dag, som vi nød. Men vi er blevet enige om at når barn nr 2 en gang skal have en barnedåb, bliver det til mad øl vin og vand, det er billigere!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. oktober 2010

BabyMus

Mmmm en masse lækre kager at se på!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.