knap 9 mdr og mad... Hmmm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

SHERO

Puhh synes det er så SVÆRT, Elias spiser simpelthen så hurtigt han forsluger sig, så han kan slet slet ikke finde ud af at spise rugbrød, har øvet med han i en lille mdr, og de første 2-4 hapser blir tygget fint og så begyndet han at sluge dem hele, så han ender på hovedet op til flere gange i løbet af et måltid, og så ryger det meste ud igen...

Han kaster konserkvent op når han får øllebrød, midt i måltidet, fordi han bare synker så han kløjs i det. Og tjah sådan er det også med kartofler og kød.

Så tænker jeg lidt, er det bare en fase? skal vi bare øve endnu mere... har i oplevet lign. og hvad gjorde i?

Gode fif tages i mod med kyshånd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

SHERO

Slet ingen??

Anmeld

6. oktober 2010

SHERO

hiver den lige op igen....

Anmeld

6. oktober 2010

mor-til-vanessa

kan han ikke bare få nogle stykker til at starte med og så spise sig mæt i grød.

og så bare give ham flere og flere stykker.?

eller også starte med at give ham lidt grød, så han får stillet den værste sult lidt?

Anmeld

6. oktober 2010

SHERO

mor-til-vanessa skriver:

kan han ikke bare få nogle stykker til at starte med og så spise sig mæt i grød.

og så bare give ham flere og flere stykker.?

eller også starte med at give ham lidt grød, så han får stillet den værste sult lidt?

Det har jeg også prøvet... det er ikke fordi han er vildt sulten, får han får stadig ikke rugbrød som et måltid, øver stadig bare.... Jeg har opløst rudbrødet lidt i vand så det ikke er så hårdt, og lettere at spise uden tænder. Men det er ligesom han ikke gider at tygge fordi det går for langsomt...

Om han er meget sulten eller ej, så synker han bare uden at tygge eller på anden måde mærke på maden med tungen inden....

Har øvet knap en mdr med at give ham hvad der svare til en kvart uden skorper, og der spiser han kun ca halvdelen, så begynder han at sluge dem hele....

Anmeld

6. oktober 2010

Laulund87

Hmm vi har nøjagtig samme problem herhjemme Maria tygger fint de første par bidder og så bliver hun utålmodig eller ukoncentreret, fejlsynker og kaster det op

Jeg tror hun synes det går for langsomt når man skal tygge maden, og så fejlsynker hun. Ved ikke om det er det samme hjemme hos jer

Anmeld

6. oktober 2010

Laulund87

Hmm vi har nøjagtig samme problem herhjemme Maria tygger fint de første par bidder og så bliver hun utålmodig eller ukoncentreret, fejlsynker og kaster det op

Jeg tror hun synes det går for langsomt når man skal tygge maden, og så fejlsynker hun. Ved ikke om det er det samme hjemme hos jer

Anmeld

6. oktober 2010

SHERO

Laulund87 skriver:

Det er helt det samme her, han gør det også bare med grød hvis den er for fast, og kartofler, kød og grøntsager....  Synes jeg har øvet i evigheder efterhånden, og der sker inden forbedring...

Anmeld

6. oktober 2010

Laulund87

Tullen85 skriver:

Det er helt det samme her, han gør det også bare med grød hvis den er for fast, og kartofler, kød og grøntsager....  Synes jeg har øvet i evigheder efterhånden, og der sker inden forbedring...

Også her Jeg er begyndt at bløde rugbrødet lidt op i vand, så kan hun spise en del mere inden hun bliver utålmodig. Men det er jo bare at udsætte problemet Maria skal starte i vuggestue om en måneds tid og så vil jeg snakke med dem om det, for jeg er også bare på bar bund efterhånden.

Vist ingen gode råd herfra, bare en der er i samme båd

Anmeld

6. oktober 2010

mor-til-vanessa

Tullen85 skriver:

Det har jeg også prøvet... det er ikke fordi han er vildt sulten, får han får stadig ikke rugbrød som et måltid, øver stadig bare.... Jeg har opløst rudbrødet lidt i vand så det ikke er så hårdt, og lettere at spise uden tænder. Men det er ligesom han ikke gider at tygge fordi det går for langsomt...

Om han er meget sulten eller ej, så synker han bare uden at tygge eller på anden måde mærke på maden med tungen inden....

Har øvet knap en mdr med at give ham hvad der svare til en kvart uden skorper, og der spiser han kun ca halvdelen, så begynder han at sluge dem hele....

gør han det også hvis han får grøden først?

hva med bondebrød, det er lidt mere blødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.