At kende barnets køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Nemesis

Nu er der 12 år mellem min nr. 1 og 2. Da jeg var alene var det vigtigt for mig at have så meget på plads som muligt og derfor var det praktisk at vide kønnet.

Med den store blev jeg ikke skannet og vidste ikke kønnet.

Med nr. 3 købte vi en scanning. Det var sidste mulighed/chance for en 3D/4D scanning og det ville jeg gerne opleve.

Havde vi ikke gjort det, ville vi ikke have vidst kønnet for hospitalet kunne simpelthen ikke se det.

Vi fik meget tydelige billeder af kønnet, så der var ingen tvivl.

Jeg har faktisk haft mere ro og et bedre tilknytningsforhold (hvis man kan kalde det det) ved at vide kønnet. Så blev det ikke længere den/det/baby men til ham/hende/navn. 

Jeg synes det er ligeså stort at opdage kønnet før fødslen som efter. 

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Diana...

Jamen vi valgte det fordi jeg er møg nysgerrig hi hi og fordi det er nemmer og købe ind og gøre klar og fordi at jeg synes det bliver meget mere virkeligt når man ved hvad det bliver og lige som kan sige ham hende.

Anmeld

5. oktober 2010

Siber

Vi har valgt ikke at vide kønnet - nogen overraskelser skal der være her i livet! synes vi!

Vi vidste det ikke de to første gange og ved det hellere ikke denne 3. gang!

For min del bliver det hele lidt for planlagt, og jeg har ikke noget imod at købe tingene efterhånden!

Det ville selvfølgelig være meget praktisk denne 3. gang, da alt vi har er lyserødt. Men vi tager det som det kommer!

Hilsen Siber, termin 5 nov

Anmeld

5. oktober 2010

Silas&Mille

Her var vi faktisk lidt uenige om vi skulle vide det eller ej.

Jeg vil ikke vide det, for jeg vil gerne overraskes, men kæresten vil gerne vide det fordi han simpelthen er så glad og stolt over at han har lavet en lille en sammen med mig

Jeg kan sagtens se det praktiske i at vide det, men jeg er ikke farveforskrækket, så hvis vi får en dreng kan han altså godt få en rød eller mørkelilla bluse på eller lignende, hvis det bliver en pige kan hun sagten have blåt eller grønt på. Det eneste jeg nægter at give på hvis vi får en pige er lyserød så længe hun ikke selv kan være med til at bestemme, men det er nok også fordi jeg virkelig AFSKYR den farve... hehe....

Anmeld

5. oktober 2010

oo

vi har fravalgt det fordi det er fuldkommen underordnet hvilket køn vi får så længe vi får et sundt og raskt barn. det var vi enige om da vi startede projekt baby for 3 1/2 år siden og da vi endelig blev gravide efter næsten 3 år stod det endnu tydeligere for os, at det var så evigt ligegyldigt. Så derfor har vi fravalgt det

og nej, det har på ingen måde påvirket vores måde at forberede eller købe ind til babyen

Anmeld

5. oktober 2010

B&J

Jeg ville heller ikke vide kønnet jeg kunne sagtens vente og jeg syntes det var sådan en stor ting gå rundt med en lille baby i så lang tid vide den havde det super godt også vide da den kom ud af det var en dreng åhh blev så glad det var det bedste i verden. jeg er også en af dem der ikke forstår hvorfor de vil vide kønnet men hver sin mening

elsker min beslutning og næste gang gør jeg det igen... man kan sagten købe en masse ting uden det hehøver være dreng eller pige farvet

Men bare barnet er sundt og rask så er det jo det vigtigste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.