At kende barnets køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvorfor vælger/fravælger du at kende barnets køn inden fødslen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.458 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

Pena

Sad og snakkede med min mor og hendes veninde forleden, og de kan slet ikke forstå hvorfor folk vælger at få barnets køn at vide. De synes jo det bedste ved fødslen var øjeblikket hvor de fik kønnet at vide.

I dag er det jo mest almindeligt at kende kønnet inden fødslen, så nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor I har valgt som I gjorde. Både jer som vælger og fravælger at få kønnet at vide.

Skulle jeg selv blive gravid ville jeg nok få kønnet at vide fordi jeg bare er alt for nysgerrig til at lade være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Steph_Laurits

Sad og snakkede med min mor og hendes veninde forleden, og de kan slet ikke forstå hvorfor folk vælger at få barnets køn at vide. De synes jo det bedste ved fødslen var øjeblikket hvor de fik kønnet at vide.

I dag er det jo mest almindeligt at kende kønnet inden fødslen, så nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor I har valgt som I gjorde. Både jer som vælger og fravælger at få kønnet at vide.

Skulle jeg selv blive gravid ville jeg nok få kønnet at vide fordi jeg bare er alt for nysgerrig til at lade være.

Har ikke selv børn endnu, men har trykket at jeg vil kende kønnet fordi det så er lettere mht. indkøb.

Det er bare rart at kunne "bygge rede" ligeså stille og tage det undervejs istedet for at ALT skal ordnes når baby kommer.
Og også mht. tøj osv. så gider jeg bare ikke at alt skal være i neutrale farver fordi det kan være enten eller.

Nej enten en masse prinsesse og lyserødt eller også en masse prinseting og lyseblåt

Anmeld

5. oktober 2010

Mig med maven

Da jeg blev gravid, var jeg ikke til at styre. Jeg synes bara at alt for for vildt, og jeg svævede på en lyserød sky, for jeg blev straks forelsket i tanken om hvad der skulle se. Men jeg havde fra starten af sat mig for, at jeg ikke ville vide, hvilket køn barnet havde. Men men men det skulle vise sig at jeg skulle have det af vide alligevel. Min mand var endnu mere oppe og ringe over hele det store babyprojekt, og hans største ønske gennem graviditeten var at få af vide hvad det skulle blive. Og det kunne jeg jo ikke stå for. Det dejligeste i verden er jo en kommende far i ekstase, så vi fik af vide at vi ventede en lille pige!

Samme dag som vi havde fået af vide, var vi ude for at "kigge" på baby ting. Det kostede lige 1000 kr.

Jeg har INTET fortrudt, og når jeg en gang bliver gravid igen, skal jeg have kønnet af vide!

Anmeld

5. oktober 2010

wamse

Jeg valgte at få det af vide ved min sidste graviditet, simpelthen bare fordi det var muligt Det var ikke muligt, da jeg ventede de 2 store.

Anmeld

5. oktober 2010

afrobabies

Jeg har sat kryds ved de tre øverste... Jeg er simpelthen for nysgerrig... Og da jeg var gravid blev jeg scannet hver 4. uge, så ville jeg jo ende med selv at kunne se det på et tidspunkt, så jeg kunne ligeså godt få det at vide

Anmeld

5. oktober 2010

TbCp

Vi fik kønnet at vide, dog kunne de først se det ved en scanning i uge 32... jeg fødte i uge 35 så det var tæt på at det var blevet en overraskelse
Vi var begge alt for nysgerrige og ville bare gerne vide hvad der gemte sig derinde.

Jeg ville ikke vælge at få kønnet at vide fordi det var mere praktisk i forbindelse med indkøb m.v. der er jo altid en lille risiko for at de har set forkert

Så her var det ren nysgerrighed og jeg synes ikke at det tog noget af spændingen af ved fødslen, jeg havde jo stadig til gode at se hvordan hun så ud, hvilken farve hår, hvilken farve øjne, hvem ligner hun, hvordan er hendes temperament m.v.

Anmeld

5. oktober 2010

Carina1977

Jeg var simpelthen bare for nysgerrig

Anmeld

5. oktober 2010

<3

Jeg har stemt at det skal være en overraskelse. Men i virkeligheden handler det om at for mit vedkommende er der 2 årsager.

1. at jeg hvis jeg fik kønnet afvide straks vil gå igang med at forestille mig kønsrelateret ting i stedet for babyrelateret ting. Såsom hvordan er babyen osv.

2. har efterhånden to vennerpar og sikkert flere i vente der har fået oplyst forkert køn under skanningen. Så derfor stoler jeg overhovedet ikke på skanningerne.

Anmeld

5. oktober 2010

Bare mig..

Jeg har stemt 1 og 3..

Jeg var Hfstuderende da jeg blev gravid og fødte midt i eksamenerne og min kæreste lærling, så af hensyn til indkøbene var det nemmest at vide det og økonomisk også en fordel, sådan så vi ikke skulle ligge alle pengene her og nu...

Ja også var jeg jo nysgerrig, men havde det ikke været under de omstændigheder vi skulle have et barn og havde en almindelig indtægt, havde jeg ventet..

Næste gang vil jeg ikke vide det..

Anmeld

5. oktober 2010

misslea

Vi valgte at få vores barns køn at vide.... - og det var vi helt enige om fra start!!!

Vi var bare AALT for nysgerrige til at lade være!! Vi ville blive lige så glade hvad enten det viste sig at være en dreng eller en pige, men det har bare været såå skønt at vide, hvad for en lille spirre, der gemmer sig derinde!!!

Jeg havde termin igår, og lillepigen er stadig ikke kommet ud - håber hun melder sin ankomst meeeget snart.. heheh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.