Må mine forældre dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg er alene med 2 børn på 7 og 5 år. De har næsten ingen kontakt til deres far, da han har andet for.

Jeg har fast job på en fabrik, fast daghold, men nu skal vi til at kører skiftehold, en uge aften og en uge dag.

Den uge hvor jeg skal kører aftenhold tager mine forældre børnene.

Planen er således: Pigen kommer direkte hjem fra skole med bus, jeg har så hentet sønnen, så jeg er lidt sammen med dem. Når jeg skal på job, kører jeg dem hjem til mine forældre, børnene skal så være hos dem og spise, mine forældre kører dem så hjem til sengetid (kl. 19), men det mener min veninde, at de ikke må, jeg kan ikke se noget i det.

Dagen efter kører jeg dem i skole og børnehave også starter det forfra med at pigen kommer hjem med bussen.

Hun mener det er en slags socialt bedrageri, men det kan jeg ikke se, hvad mener I?

knus alene mor til 2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Noneother

Skal disse 2 børn så være alene hjemme hele natten?
For det kan jeg sagtens se problemet i.

Anmeld

4. oktober 2010

MetteT

Hvorfor mener hun det er socialt bedrageri?? Det forstår jeg ikke

Knus Mette

Anmeld

4. oktober 2010

MetteT

Noneother skriver:

ja det kan jeg også sagtens hvis det er sådan det hænger sammen.. Men vidste ikke lige hvordan det sku forståes..

Anmeld

4. oktober 2010

millesofie

Anonym skriver:

Jeg er alene med 2 børn på 7 og 5 år. De har næsten ingen kontakt til deres far, da han har andet for.

Jeg har fast job på en fabrik, fast daghold, men nu skal vi til at kører skiftehold, en uge aften og en uge dag.

Den uge hvor jeg skal kører aftenhold tager mine forældre børnene.

Planen er således: Pigen kommer direkte hjem fra skole med bus, jeg har så hentet sønnen, så jeg er lidt sammen med dem. Når jeg skal på job, kører jeg dem hjem til mine forældre, børnene skal så være hos dem og spise, mine forældre kører dem så hjem til sengetid (kl. 19), men det mener min veninde, at de ikke må, jeg kan ikke se noget i det.

Dagen efter kører jeg dem i skole og børnehave også starter det forfra med at pigen kommer hjem med bussen.

Hun mener det er en slags socialt bedrageri, men det kan jeg ikke se, hvad mener I?

knus alene mor til 2.

hvor ligger bedrageriet??

Anmeld

4. oktober 2010

mariamiss6

det er da ikke socialt bedrageri....

din veninde mener det fordi dine forældre så ville være dem der stod for aftensmaden hver anden uge.... men det er da ikke socialt bedrageri, du kunne jo lige så godt ligge en sjat penge til det, hos dine forældre....

visse vasse altså...

Anmeld

4. oktober 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman
Noneother skriver:

Hun arbejder om aftenen ikke om natten. Tror at hendes forældre er hos børnene til hun har fri kl 22 eller 23

Anmeld

4. oktober 2010

SussieThyssen

Der er overhovedet intet socialt bedrageri i det.
Man har da lov til at få sine børn passet hvor man vil og efter behov.
Det sociale bedrageri ville kunne komme ind i billedet hvis man arbejder sort og samtidigt modtager bistand.
Eller hvis man fx modtog ydelse til fx børnehave eller dagpleje og så alligevel ikke fik barnet passet der. Men det kan jo ganske enkelt ikke lade sig gøre, da man skal dokumentere pasningsstedet ved tilskud til pasning.

Så veninden har vist fået en hel del galt i halsen.
Få du bare børnene passet søde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ja mine forældre er der, til jeg kommer hjem ved kl. 22.30, selvfølgelig er mine børn aldrig alene om natten :-)

Anmeld

4. oktober 2010

Noneother

Anonym skriver:

Ja mine forældre er der, til jeg kommer hjem ved kl. 22.30, selvfølgelig er mine børn aldrig alene om natten :-)

HaHa nej okay. Sådan forstod jeg det bare udfra teksten. Troede lige du var blevet sindsyg eller noget
Men NEJ. Det er da på ingen måde socialt bedrageri. Det er bare sådan det må være når man er alenemor. Det er da super at dine forældre gider at hjælpe dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.