Holdbarhed på sushi??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.151 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Mutti2B

Jeg lavede sushi i lørdags og der ligger stadig 2 ruller i køleskabet (og kalder på mig), men kan jeg spise dem eller er de ikke gode mere? De har jo været på køl siden de blev lavet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Vidunderligeunger

Mutti2B skriver:

Jeg lavede sushi i lørdags og der ligger stadig 2 ruller i køleskabet (og kalder på mig), men kan jeg spise dem eller er de ikke gode mere? De har jo været på køl siden de blev lavet  

nej, det ville jeg godt nok ikke spise...  

12 timer i køleskab...

Anmeld

4. oktober 2010

NessaXenia

årrrrh jeg har totalt hang efter rå laks og sushi.. det må jeg ikke spise vel?

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

Min kokkekammerat siger 24 timer på køl, hvis det er hjemmelavet og ellers ikke har stået udenfor køl i længere tid Så du er nok nødt til at smide det ud... så du ikke bliver syg

Anmeld

4. oktober 2010

Mutti2B

BlyViol skriver:

nej, det ville jeg godt nok ikke spise...  

12 timer i køleskab...

Ja, det var nok også det jeg regnede med, øv . Men jeg kom bare til at tænke på at man da godt kan ha fisk i køleskabet uden det bliver dårligt og det man køber i føtex kan jo holde sig et par dage

Jeg er baaare så lækkersulten efter sushi nu

Anmeld

4. oktober 2010

Sofia

Nina Sophia skriver:

Som gravid kan man godt spise sushi.. Dog skal man holde sig fra det med mange tungmetaller fx tun. Alle ordentlige sushi restauranter har haft fisken frosset ned inden de bruger den og derfor er det ikke farligt for gravide

Anmeld

4. oktober 2010

Mutti2B

Nina Sophia skriver:

Jo det tror jeg nok du må. Er det ikke bare noget med at du skal være sikker på at det har været frosset ned så man er sikker på at parasitterne er døde

Anmeld

4. oktober 2010

NessaXenia

perfekt.
tror nu nok jeg skal ha sushi så

det vil sige jeg må ikke spise tun? som i tunmouse mm?

Anmeld

4. oktober 2010

Mutti2B

Baagøe skriver:

Min kokkekammerat siger 24 timer på køl, hvis det er hjemmelavet og ellers ikke har stået udenfor køl i længere tid Så du er nok nødt til at smide det ud... så du ikke bliver syg

øøøøøøv

Så må jeg vist hellere kyle det i skralderen. Puha, smide sushi ud, nøj, det gør ondt i hjertet

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

Nina Sophia skriver:

perfekt.
tror nu nok jeg skal ha sushi så

det vil sige jeg må ikke spise tun? som i tunmouse mm?

Det må du godt, bare du ikke giver dig i kast med en kæmpe tunfiskebøf Tunmoussé kan du dog godt sætte tænderne i Jeg fik det her i weekenden og mums, hvor smagte det godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.