Dræn eller alternativ behandling - hjæælp er i vildrede :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.730 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Brams

Jeg har sådan brug for Jeres hjælp. Min datter på 11 mdr. har haft mellemøresbetændelse 2 gange og har igen i weekenden haft høj feber og problemer med ørerne. Vagtlægen sagde at der ikke var betændelse endnu, men at vi skulle tage til ørelægen mandag, for lige at få tjekket om der stod væske.

Vi er nu lige kommet hjem fra ørelægen med beskeden om, at hun har væske i begge øre og han ville gerne lægge dræn i med det samme. Jeg blev helt forskrækket og sagde at det måtte være sidste mulighed og om der ikke var andet at gøre.... men nej.

Jeg fik dog forhandlet mig til at vi skulle vente 1 måned og skal så vende tilbage til tjek og hvis der stadig er væske så vil han lægge dræn.

Er der nogle der har erfaringer med andet end dræn, for jeg er ikke meget for at hun skal igennem det?? Hjæælp please

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Brams skriver:

Jeg har sådan brug for Jeres hjælp. Min datter på 11 mdr. har haft mellemøresbetændelse 2 gange og har igen i weekenden haft høj feber og problemer med ørerne. Vagtlægen sagde at der ikke var betændelse endnu, men at vi skulle tage til ørelægen mandag, for lige at få tjekket om der stod væske.

Vi er nu lige kommet hjem fra ørelægen med beskeden om, at hun har væske i begge øre og han ville gerne lægge dræn i med det samme. Jeg blev helt forskrækket og sagde at det måtte være sidste mulighed og om der ikke var andet at gøre.... men nej.

Jeg fik dog forhandlet mig til at vi skulle vente 1 måned og skal så vende tilbage til tjek og hvis der stadig er væske så vil han lægge dræn.

Er der nogle der har erfaringer med andet end dræn, for jeg er ikke meget for at hun skal igennem det?? Hjæælp please

mit bedste råd er: "gør det!"

min nevø, på nu 5 år... havde også væske i ørerne og de forsøgte sig med zoneterapi... det virker... men i hans tilfælde ikke nok! og den dag idag har han sprøgproblemer pga dette... han har efterfølgende fået lagt dræn...

vores datter fik lagt dræn i november sidste år, kort før hun blev 1 år.... og det har hjulpet enormt meget!

Anmeld

4. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Du skal forsøge at droppe mælkeprodukter også skal du få hende til zoneterapi. Det ville jeg helt sikkert prøve først.

God bedring med hende

Anmeld

4. oktober 2010

Chalala85

Nu er jeg selv ørebarn. Har fået lagt dræn rigtig rigtig mange gange og fået helt ny indmad i venstreøre fordi jeg fik benæder.

Jeg kan kun sige at hvis min søn fik det, ville jeg ikke være i tvivl om han skulle have dræn. Den smerte det er at have mellemøresbetændelse gang på gang er så ond og jeg ville aldrig give det muligheden for at udvikle sig til benæder hvis det kunne undgåes.

Men gør hvad du selv mener er det rigtige i dit hjerte.

God beding med hende.

Anmeld

4. oktober 2010

Brams

Zafir skriver:

Du skal forsøge at droppe mælkeprodukter også skal du få hende til zoneterapi. Det ville jeg helt sikkert prøve først.

God bedring med hende

Hvad gør jeg alternativt i stedet for mælk, for hun har jo brug for de ting der er i mælken. Hun har aldrig fået mme og bliver heller ikke ammet mere?

Anmeld

4. oktober 2010

Brams

Ni-ko-li-ne skriver:

mit bedste råd er: "gør det!"

min nevø, på nu 5 år... havde også væske i ørerne og de forsøgte sig med zoneterapi... det virker... men i hans tilfælde ikke nok! og den dag idag har han sprøgproblemer pga dette... han har efterfølgende fået lagt dræn...

vores datter fik lagt dræn i november sidste år, kort før hun blev 1 år.... og det har hjulpet enormt meget!

Pu-ha jeg får det helt skidt ved at tænke over at det kan give hende problemer med at tale, tak for inputtet, det giver ting at tænke over.

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Brams skriver:

Pu-ha jeg får det helt skidt ved at tænke over at det kan give hende problemer med at tale, tak for inputtet, det giver ting at tænke over.

og balance osv osv... der er mange ting i det....

mine kusiner er begge "ørebørn" og har haft stor glæde af zoneterapi... jeg havde bare ikke tålmodighed til det når vores datter havde så ondt...

Anmeld

4. oktober 2010

Brams

Chalala85 skriver:

Nu er jeg selv ørebarn. Har fået lagt dræn rigtig rigtig mange gange og fået helt ny indmad i venstreøre fordi jeg fik benæder.

Jeg kan kun sige at hvis min søn fik det, ville jeg ikke være i tvivl om han skulle have dræn. Den smerte det er at have mellemøresbetændelse gang på gang er så ond og jeg ville aldrig give det muligheden for at udvikle sig til benæder hvis det kunne undgåes.

Men gør hvad du selv mener er det rigtige i dit hjerte.

God beding med hende.

Hvad er benæder? Kan godt forstå dig, synes bare det er en stor beslutning at lade hende operere og lægge hende i fuld narkose

Anmeld

4. oktober 2010

Katjaro

Jeg er også på holdet der siger: Dræn (med mindre du lyster at bruge mere tid på at se om det at holde dig fra mælkeprodukter hjælper).

Vores søn havde fra han startede i vuggestue til han fik lagt dræn sygdom og feber ca. hveranden uge. Vi snakker altså en periode på næsten 6 måneder.

Før vuggestue start var der intet.

Nu har han haft dræn siden slutningen af august, og vi har set en forskel.

Anmeld

4. oktober 2010

Chalala85

Brams skriver:

Hvad er benæder? Kan godt forstå dig, synes bare det er en stor beslutning at lade hende operere og lægge hende i fuld narkose

Det er også en stor beslutning, jeg blev også opereret første gang i den alder.. min far var hos mig fra jeg blev lagt til at sove og når jeg vågnede igen. Så det var en rolig oplevelse.

Benæder er når man har haft betændelse i øret så mange gange at betændelse "æder" alt op i øre. Hammer, stigbøjle, trommehinde osv. Man bliver stort set døv på det ene øre. Det kan så laves ved operation. Jeg fik mit lavet da jeg var 10år på roskilde hospiltal og høre idag ca 70-80% på øret.HUSK, ikke alle for benæder men der er en ricisi for det.

Hvis en alternativ behandling ikke virker så vil hun have en betændelsestilstand i øret længe og det er ikke rart for hende heller ikke da alt hvad i siger til hende vil være en stor gang snaller. Du skal forestille dig du har en prop i øret af væske, sådan høre hun pt og det er yderst generende. Når hun synker gør det også ondt.

Jeg kan virkelig godt forstå det er en enorm beslutning mht bedøvelsen. Tag den tid i har brug for inden i tager beslutningen men tænk på hendes tilstand imens.

Et godt råd kan også være varme på øret. Ikke meget, men lidt ligesom en håndklæde der lige er kommet ud af tørretumbleren, det giver en lindring i øret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.