Skuffet over lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.388 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Chr-Hei

Skal lige ud med mine frustationer.. Var ved mit første lægebesøg idag hvor jeg bestemt troede du ville teste og fortælle mig om jeg var gravid eller ej. Men nej nej han skrev mig bare op til en nf og det var det.. Så fik jeg taget en blodprøve og afsted med mig igen,. Står lidt her og vil måske som en sikkerhed gerne lige have hørt lægens ord-- Du er gravid..

Er nu gået hjem taget en test mere selv da jeg da syntes det vil være pinligt komme til skanning og risikere der ikke er noget.. Men den er bragende postiv så hurra for det(:

Glæder mig lidt til at få fastsat min termin når jeg skal til skanning.. (det kunne han heller ikke)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

LouiseNielsen

Altså her sidst sagde min læge også til mig at nu havde jeg jo testet positivt, så var der jo ik grund til hun også gjorde det.... Såå det tror jeg altså ik der er noget underligt i!

Anmeld

4. oktober 2010

oo

det er jo altså bare en helt normal tissetest du tager nede ved lægen, så hvis du tester positivt på dem derhjemme gør du nok også på dem hos lægen - ergo er det ligegyldigt at tage flere

Anmeld

4. oktober 2010

afrobabies

LouiseNielsen skriver:

Altså her sidst sagde min læge også til mig at nu havde jeg jo testet positivt, så var der jo ik grund til hun også gjorde det.... Såå det tror jeg altså ik der er noget underligt i!

Var det på det tidspunkt hvor du skule have lavet vandre journal, fordi så vil jeg da nok mene at der skulle tjekkes, om alt var som det skulle være...

Anmeld

4. oktober 2010

Laulund87

Selvom jeg havde testet positiv derhjemme, fik jeg en test inde hos lægen. Men det er vist forskelligt hvordan de gør.

Anmeld

4. oktober 2010

SoffiLine

Jeg tog 2 test derhjemme, begge positive, men fik også taget to tests hos lægen. Tror også (som en anden skriver) at det e forskelligt fra læge ti læge

Men tillykke med de to streger 

Anmeld

4. oktober 2010

DK

Ved min første lægeundersøgelse fik jeg skrevet vandrejournal, taget blodtryk og blodprøver og lavet en GU. Han tog heller ikke en graviditetstest. Men han kunne tilgengæld se at min livmoder så fin og gravid ud (noget med at den bliver lilla/aubugine-farvet!!)

Bare vent til første JDM besøg. Det er endnu mere nedslående!! Der fik jeg kun taget blodtryk, målt div stoffer i min medbragte urinprøve, og så tjekkede hun oplysningerne om min adresse osv. på computeren. Ingen trykken på maven, ingen lytten til hjertelyd og ingen talen om (hjemme)fødslen, da jeg første skulle det til næste tid 14 uger senere!!! Ejjj jeg var SÅ skuffet og det var helt ærligt både spild af min og JDM's tid! Det var intet der som en receptionist/SOSU assistent ikke havde kunne klare!

Anmeld

4. oktober 2010

LouiseNielsen

victoria2008 skriver:

Var det på det tidspunkt hvor du skule have lavet vandre journal, fordi så vil jeg da nok mene at der skulle tjekkes, om alt var som det skulle være...

Ja det var allerførste læge besøg... Jeg var 10-11 uger henne! Jeg havde testet positiv selv da jeg var 5 uger henne.

Men jeg tænker da lidt, hvorfor skal de tjekke om man er gravid med test, hvis man selv har testet positiv også?? Er den positiv, jamen så er den jo positiv om man får det gjort ved lægen også eller ej.....

Anmeld

4. oktober 2010

afrobabies

LouiseNielsen skriver:

Ja det var allerførste læge besøg... Jeg var 10-11 uger henne! Jeg havde testet positiv selv da jeg var 5 uger henne.

Men jeg tænker da lidt, hvorfor skal de tjekke om man er gravid med test, hvis man selv har testet positiv også?? Er den positiv, jamen så er den jo positiv om man får det gjort ved lægen også eller ej.....

Jeg fik også bare en underlivs undersøgelse, for at se om det hele var ok, og så var der ellers en masse spørgsmål og brochurer. Og så startede hele møllen med de forskellige undersøgelser

Anmeld

4. oktober 2010

Silas&Mille

Jeg troede også min jordemoder ville teste mig for at være sikker da jeg var til første møde to dage efter jeg selv havde testet positiv.

Men nej nej, vi snakkede bare lidt frem og tilbage og jeg fik af vide at var der noget skulle jeg endelig bare ringe ellers ses vi til Glukosebelastning on 2 uger og igen til indskrivningen når du er 12 uger henne

Synes også det var lidt underligt, men man siger jo også at har man testet positiv hjemme (tydeligt) jamen så er man gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.