Nu der er så meget oppe med Cola light eller ikke light

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kigger du efter om der er aspartam i det du køber - tænker især drikkevarer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

931 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Valle81

så vil jeg lige høre lidt til hvordan i har det med kunstige sødestoffer osv der er proppet i fødevarerne.

Her tænker eg især på Aspartam som nærmest er i alt nu - ikke bare i light produkter.

Forskerne siger jo at vi skal passe meget på med light cola'er og indtagelse idet hele taget af aspartam da det ødelægger nyrerne. De ser hellere man indtager rigtig sukker altså fx i alm. cola.

Når i handler er i så obs på om fx saftevandet indholder aspartam osv?

Christina, som afskyr aspartam, men som også synes det er svært at undgå:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

ekzunz

Jeg må indrømme at jeg ikke kigger efter når jeg køber drikkevarer, men jeg ved jo at det findes i meget af det vi køber. Herhjemme er Light sodavand kun til de voksne, men børnene får det jo så i noget af det saftevand de drikker osv.....

Burde måske gå lidt mere op i det...

Anmeld

4. oktober 2010

JVIHJSH

Der er jo Methanol i aspartam (Det er træsprit) så gud hjælpene om jeg ikke syntes det er fuldstændig latterligt at det overhovedet er lovligt at proppe aspartam i mad og drikke

Anmeld

4. oktober 2010

Valle81

JVIHJSH skriver:

Der er jo Methanol i aspartam (Det er træsprit) så gud hjælpene om jeg ikke syntes det er fuldstændig latterligt at det overhovedet er lovligt at proppe aspartam i mad og drikke

Addd - det vidste jeg ikke engang.

Ej det er klamt - og a - frygteligt hvad der får lov at komme i vores fødevarer:0)

Anmeld

4. oktober 2010

FrkT

Nej det gør jeg ikke.... og har faktisk ikke helt styr på hvad det overhovedet er.

Drikker jeg cola så VED jeg godt at det absolut ikke er sundt for mig på nogen måde.... men det er så en af mine laster, som jeg heldigvis har skåret meget ned på.

Anmeld

4. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Uha, tak for øjenåbneren! 

Der var lige noget, jeg ikke var klar over! Har ikke hørt om det stof specifikt, men har dog hørt, at light kan være dumt af den ene og anden årsag...

Takker.

Anmeld

4. oktober 2010

Tulle28

Ja jeg kigger altid efter om der er Aspartham i de produkter jeg køber og sørger så vidt muligt for at leve så "rent" som muligt - altså mindst muligt præ-fabrikerede produkter.

Hellere sukker og flødeis og så i lidt mindre mængder!!

Anmeld

4. oktober 2010

sus34

Jeg drikker mest light produkter og det har jeg det fint med.

Anmeld

4. oktober 2010

JVIHJSH

Valle81 skriver:

Addd - det vidste jeg ikke engang.

Ej det er klamt - og a - frygteligt hvad der får lov at komme i vores fødevarer:0)

Ja Her på fronten kommer der ikke noget med Aspartam indefor døren

Anmeld

4. oktober 2010

Valle81

Znuzke skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke kigger efter når jeg køber drikkevarer, men jeg ved jo at det findes i meget af det vi køber. Herhjemme er Light sodavand kun til de voksne, men børnene får det jo så i noget af det saftevand de drikker osv.....

Burde måske gå lidt mere op i det...

Jeg ville også så gerne gå sindsygt meget op i det.

Men syens det er en jungle.

Fx, så den saftevand vi elsker herhjemme er den billige fra Rema 1000 til 6 kroner for en liter - også billigt  - men smækfyldt med aspartam.

Så kan vi købe rynkeby som er uden og så koster det jo.

Synes mad er så dyrt i tiden og vi er en "stor" familie og meget mad skal handles, og nogle gange bliver det jo en økonomisk prioritering, og det hader jeg!!!

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.