putning af baby 2 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

NoName

Lone H. skriver:

Synes jeg er en god ide

det er jo også lidt hyggeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

NatasjaL

sådan var vores søn også i ca 14 dage, fra 2 måneder til 2 ½, nu er der ingen problemer og han er 4 måneder

Anmeld

4. oktober 2010

NoName

NatasjaL skriver:

sådan var vores søn også i ca 14 dage, fra 2 måneder til 2 ½, nu er der ingen problemer og han er 4 måneder

hun har været sådan næsten fra dag 1....

Anmeld

4. oktober 2010

NatasjaL

noname skriver:

hun har været sådan næsten fra dag 1....

okay

Anmeld

4. oktober 2010

LRJ

noname skriver:

det er jo også lidt hyggeligt...

Ja meget

Anmeld

4. oktober 2010

Eliza/lykke

noname skriver:

Hej tøsser

Jeg tror Caroline og jeg er kommet ind i en RIGTIG dårlig vane... Men ved ikke hvordan jeg skal komme ud af den igen eller om det overhovedet er en dårlig vane...

Hver gang hun skal sove, kan jeg ikke lægge hende så hun falder i søvn af sig selv... Hun vil falde i søvn på armen og det er uanset tidspunktet på døgnet. Der bliver en frygtelig ballade hvis jeg prøver at putte/lægge hende før hun sover...

Hun er 10 uger...

er det ok når hun ikke er ældre eller skal hun vænnes af med det - i sidste tilfælde hjælp mig med gode råd....

NoName

Det kommer an på dig, vil jeg sige.

Min pige (5 mrd) havde også en periode, hvor hun faldt i søvn på amr. Jeg synes, det var hyggeligt - men efter et par uger synes jeg måske, at det var tid til at lære hende at falde i søvn i sengen selv.

Hun har altid blevet lagt for natten i sin tremmeseng, hvor vi har gået frem og tilbage med sutten. Nu gør vi ikke det mere. Hun sover efter 10 min., med eller uden sut. Nogen gange skal vi ind og finde sutten til hende, men ellers ikke.

Når hun kun er 10 uger, forstår hun ikke princippet i at falde i søvn selv. Desværre.... jeg synes det var hårdt, når jeg ikke bare kunne lægge hende.............. men efter de 4 mrd ændrede det hele sig. Men jeg begyndte at lære hende det allerede omkring de 3 mrd., lige så stille. Og nu går det næsten uden problemer.

Så jeg vil sige, at det er op til dig. Hvordan har du det med det? Vil du helst lægge hende for sig selv? Eller vil du hygge med hende på armen? Hun kan mærke, om du trives med din beslutning eller ej.

Håber, at det var svar nok

Anmeld

4. oktober 2010

NoName

Eliza/lykke skriver:

Det kommer an på dig, vil jeg sige.

Min pige (5 mrd) havde også en periode, hvor hun faldt i søvn på amr. Jeg synes, det var hyggeligt - men efter et par uger synes jeg måske, at det var tid til at lære hende at falde i søvn i sengen selv.

Hun har altid blevet lagt for natten i sin tremmeseng, hvor vi har gået frem og tilbage med sutten. Nu gør vi ikke det mere. Hun sover efter 10 min., med eller uden sut. Nogen gange skal vi ind og finde sutten til hende, men ellers ikke.

Når hun kun er 10 uger, forstår hun ikke princippet i at falde i søvn selv. Desværre.... jeg synes det var hårdt, når jeg ikke bare kunne lægge hende.............. men efter de 4 mrd ændrede det hele sig. Men jeg begyndte at lære hende det allerede omkring de 3 mrd., lige så stille. Og nu går det næsten uden problemer.

Så jeg vil sige, at det er op til dig. Hvordan har du det med det? Vil du helst lægge hende for sig selv? Eller vil du hygge med hende på armen? Hun kan mærke, om du trives med din beslutning eller ej.

Håber, at det var svar nok

er glad for at høre det kan ændre sig... jeg venter lidt med at lære hende det så, hun er jo ikke så gammel endnu... vil dog lige tilføje at idag er hun blevet lagt til lur i barnevognen næsten uden problemer, uden køretur eller noget... men jeg har gået de 45 skridt ned til hende mange gange nu på 45 minutter... for at give sutten...

Anmeld

4. oktober 2010

<3

det er helt normalt og vil jeg mene et sundhedstegn, at hun er ved at opdage at du ikke altid er der. Derfor kan du sidde med hende nu, og langsomt begynde at lægge hende med en hånd på maven og så til sidst om nogle måneder at du pusle i rummet, måske lægger tøj sammen eller andet så hun ved at du er der stadig...

Men nyd den lille tid sammen helt stille og i et mørkt rum. Jeg lærte mig at meditere når Tjalfes skulle lægges. Dejligt afslappende

Anmeld

4. oktober 2010

Corn

Her bliver Aslan først lagt, når han er faldet i søvn. Og som andre også skriver, så kan man ikke forkæle børn med tryghed og omsorg... Du er stadig det bedste i hendes verden, så nyd det. Det stopper meget pludseligt

Anmeld

4. oktober 2010

Eliza/lykke

er glad for at høre det kan ændre sig... jeg venter lidt med at lære hende det så, hun er jo ikke så gammel endnu... vil dog lige tilføje at idag er hun blevet lagt til lur i barnevognen næsten uden problemer, uden køretur eller noget... men jeg har gået de 45 skridt ned til hende mange gange nu på 45 minutter... for at give sutten...

Uha.. ja, det kan jeg også huske. Man tror aldrig, at det vil ændre sig.....

Man vil jo gerne have at de sover så længe som muligt, så de er friske og klar til mad og snak. De kan jo kun holde sig vågne i 1½ time eller så noget.

Men, det ændre sig - før du får set dig om, kan du lægge hende og sige godnat.

Jeg stoppede med at vugge barnevognen omkring de 3½ mrd., da det alligevel ikke gjorde nogen forskel. Hun græd uanset hvad. Så begyndte jeg at kører ud i indkøbscentre i bilen. Så sov hun ½ time i bilen ud og ½ time hjem og fik en masse indtryk. Det gav mig et puste rum. Om formiddagen lagde jeg hende i barnevognen og vugge kun lige lidt til hun faldt til ro. Så stoppede jeg og gik. Så kaldte hun igen, og jeg gjorde det samme igen, og igen og igen. Nu har hun fattet, at når jeg lægger hende i barnevognen eller i sengen, så er det for at sove. Hun bliver lidt sur, men det går over efter 13 sekunder.

Alt ændre sig efter hun er 3½ mrd., og endnu bedre og nemmere efter 4 mrd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.