Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

barn2

Hej

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid og har hårdt brug for et råd..

Jeg har en veninde som forgæves har forsøgt at blive gravid i over 1 ½ år.. Hun er nu i behandling og vi håber at der snart sker noget..

Men nu står jeg altså med en positiv graviditetstest og vi har en fælles veninde som også har fundet ud af at hun er gravid.. Vi skal være sammen med en flok veninder i morgen og har snakket om at fortælle det til dem der... Men ved ikke hvordan den barnløse veninde vil tage det..

Vi snakkede om at det måske var et misforstået hensyn at tage hvis vi holdt det hemmeligt bare for at skåne hende, men jeg ville bare synes at det var så mega hårdt hvis det var mig..

Er der nogen der har et godt argument enten for eller imod?? Eller et råd??

Det skal også siges at imens hun har forsøgt har både jeg og en anden fælles veninde fået et barn, og hun har givet udtryk for at det var hårdt at se alle andre med deres små babyer...

Håber at der er nogen der kan hjælpe..

MVH Barn2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

twinboys

barn2 skriver:

Hej

Jeg har en veninde som forgæves har forsøgt at blive gravid i over 1 ½ år.. Hun er nu i behandling og vi håber at der snart sker noget..

Men nu står jeg altså med en positiv graviditetstest og vi har en fælles veninde som også har fundet ud af at hun er gravid.. Vi skal være sammen med en flok veninder i morgen og har snakket om at fortælle det til dem der... Men ved ikke hvordan den barnløse veninde vil tage det..

Vi snakkede om at det måske var et misforstået hensyn at tage hvis vi holdt det hemmeligt bare for at skåne hende, men jeg ville bare synes at det var så mega hårdt hvis det var mig..

Det skal også siges at imens hun har forsøgt har både jeg og en anden fælles veninde fået et barn, og hun har givet udtryk for at det var hårdt at se alle andre med deres små babyer...

MVH Barn2

I skal ikke holde jeres glæde tilbage... hun bliver ked af det uanset.. så vær ærlige...

Majbritt

Anmeld

3. oktober 2010

Sujan

Nu er jeg selv en der har prøvet længe mens alle andre bliver gravide på stribe..

Og jeg tænker at hvis det er en rigtig god veninde skulle i måske trække hende til side og fortælle hende det først og at det bliver fortalt til alle senere på dagen.. Så har hun lidt tid til at forholde sig til det i stedet for hun får det at vide i en stor forsamling...

Jeg glæder mig selv på mine veninders vejne.. Men nogle gange er det svært lige at tage bomben hvis man sidder sammen med en masse andre... Er jo ikke fordi man ikke er glad på andres vejne.. Det er bare hårdt når man selv så gerne vil...

Og hun skal have lov at blive lidt ked.. Fortæl hende at det forstår i godt..

Anmeld

4. oktober 2010

Lisbeth1985

Jeg er helt enig med sujan.. Træk hende til side, fortæl hende det og vær forstående overfor hendes reaktion (for det kan være så hårdt at få at vide, når man selv ønsker sig et barn mere end noget andet!!).. Jeg er helt sikker på, at din veninde bliver super glad på dine vejne, når hun lige får slugt kamelen:-) Tillykke med det

Anmeld

4. oktober 2010

afrobabies

barn2 skriver:

Hej

MVH Barn2

Hvis hun er en rigtig veninde, så vil hun glæde sig på jeres vegne, men selvfølgelig nok selv blive lidt ked af det over at hun ikke er i samme situation, men det skal nok lykkes for hende en dag

Anmeld

4. oktober 2010

Gyllibik

Når nu hun er en god veninde, så synes jeg også i skal trække hende til side ogg fortælle det. Men ikke sådan som om i har forventet at hun bliver ked af det, men mere som om i giver hende lov til at høre det før resten af flokken.

Og Tillykke

Anmeld

4. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Sujan skriver:

Nu er jeg selv en der har prøvet længe mens alle andre bliver gravide på stribe..

Og jeg tænker at hvis det er en rigtig god veninde skulle i måske trække hende til side og fortælle hende det først og at det bliver fortalt til alle senere på dagen.. Så har hun lidt tid til at forholde sig til det i stedet for hun får det at vide i en stor forsamling...

Jeg glæder mig selv på mine veninders vejne.. Men nogle gange er det svært lige at tage bomben hvis man sidder sammen med en masse andre... Er jo ikke fordi man ikke er glad på andres vejne.. Det er bare hårdt når man selv så gerne vil...

Og hun skal have lov at blive lidt ked.. Fortæl hende at det forstår i godt..

Jeg er fuldstændig enig. Når du vælger lige at hive hende til siden viser det også hende, at du har forståelse for hendes situation.

Selv har jeg prøvet i 2 år, og det vigtigste har været, at dem som er blevet gravide har fortalt det med omtanke for min situation.

Det sidste man skal gøre er at holde det hemmeligt, eller lufte det for hende rundt om et bord i andres selskab. Især nu du ved, hun har det hårdt med den slags. 

I øvrigt dejligt du gør dig de overvejelser. Der er mange som slet ikke tager det hensyn.

Anmeld

4. oktober 2010

SoffiLine

twinboys skriver:

I skal ikke holde jeres glæde tilbage... hun bliver ked af det uanset.. så vær ærlige...

Majbritt

Så enig!

Hellere såres af sandheden end glædes af en løgn, hvor man alligevel til sidst finder ud af det.

Så fortæl det Når hun liige har sunket den, vil hun helt sikkert glæde sig på jeres vegne

Anmeld

4. oktober 2010

serinasmor

jeg har ikke læst alle svar så jeg gentager måske noget .. men så bær over med mig

jeg tror hun bliver ked af det uanset hvordan i gør ... men for måske at skåne hende lidt ville jeg måske fortælle hende det under 4 øjne istedet for i en større forsamling .. under 4 øjne har hun bedre mulighed for at reagere med det samme istedet for måske at føle hun er nødt til at skjule det for alle de andre ...

tillykke med spiren

Anmeld

4. oktober 2010

CamillaValby

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er fuldstændig enig. Når du vælger lige at hive hende til siden viser det også hende, at du har forståelse for hendes situation.

Selv har jeg prøvet i 2 år, og det vigtigste har været, at dem som er blevet gravide har fortalt det med omtanke for min situation.

Det sidste man skal gøre er at holde det hemmeligt, eller lufte det for hende rundt om et bord i andres selskab. Især nu du ved, hun har det hårdt med den slags. 

I øvrigt dejligt du gør dig de overvejelser. Der er mange som slet ikke tager det hensyn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.