Når barn nr. 2,3 osv kommer til verden, hvad gør I så

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

Kamilla-m

vores søn var på ferie ved min tante da jeg havde født mathilde og kom hjem dagen efter, ellers var han i vuggestue vi ville ikke ødelægge hans faste rytmer fordi mathilde var kommet til verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Mumto3

For os har det været meget vigtigt at søskende har fået mulighed for at knytte tætte ´bånd til hinanden. Da nr.2 blev født var den ældste kun 1 år (næsten 2) og allerede fra den første dag deltog storebror bare i alt!!! Da nr 3 kom til verden var de to ældste henholdvis 2 og 4 år, og den ældste gik i børnehave. Vi havde en heftigt diskussion med lederen af børnehaven, som ikke mente at det ændrede ret meget på Kaspers liv at han blev storebror igen og at han derfor selvfølgelig skulle i børnehave. Det var vi dybt ueninge i. Selvom Kasper holdt en uge eller 10 dages fri fra børnehaven, så var det jo ikke sådan at han 'tabte' alle sine venskaber!!!! Men den første helt specielle tid med en lille nyfødt i huset, den kommer aldrig igen og det synes vi var meget vigtigt at han var en del af. Så vi havde begge drengene hjemme, da lillesøster blev født. Vi har lagt stor vægt på at etabeler os som familie med stort F. At vi er en enhed, at vi står sammen og vi dele alle store ting i livet, og det er uanset alder. Jeg kan slet ikke følge lederen af Kaspers børnehave der mente at Kasper bare skullle leve hans liv videre som han plejer, for hans liv er jo ikke som det plejer og bliver det aldrig igen. Fuldstændig som jeg som mor skal lære min nye rolle at kende som mor til 3, så skal storebror også finde sin nye plads i familien, og det mener jeg bedst man gør når man er sammen, istedet for at være adskilt.

Idag har vores 3 børn et helt fantastisk sammehold. Det er der selvføgelig mange grunde til, men det har bestemt ikke skadet at de var så massivt sammen i den første tid. Hos os har vi aldrig oplevet at lillebror eller lillesøster 'var i vejen' for storebror. Men han havde jo også rig mulighed for at være sammen med mig i løbet af dagen. Hvis han derimod var kommet hjem fra Børnehaven og trængte til sin mor, og hun så bare var optaget af en baby, så tror jeg måske at der kunne være lagt i kakkelovnen til lidt søskende jaolusi. Selvføleglig kan vores børn skændes! -men der har aldrig været jalousi i mellem dem.

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Mht. barslen...

Når både mor og far har barslen sammen, jeg snakker om de 14 dage faren har af barsel...

Sender I så søskende i dagpleje/børnehave??

Eller lader I dem være med i det der hjemme og hygger om den ny ankommet søster eller bror?

ikke at det nogensinde bliver aktuelt.... men hvis det var os ville Nikoline stadig komme afsted...

hendes hverdag måtte gerne være nogenlunde som den plejer:0)

Anmeld

4. oktober 2010

Carina1977

Min mor arbejder i en børnehave, og hun ser rigtig mange forældre, der afleverer deres børn i børnehave, når de går hjemme på barsel. Og her snakker vi ikke bare at de er lidt i børnehave.....nej de er sørme afsted i børnehave fra kl. 7 og til 16-17 stykker....og ikke nok med det, de er også afsted i ferier. Forstår det ikke helt...altså selvfølgelig har børnene brug for at komme i børnehave, men så lang tid

Anmeld

4. oktober 2010

3xM

Da Milas kom og karsten ikke er biologisk far til ham var der ikke 14 dage til os.

så karsten tog på job fra dag 1, derfor strøg marcus også afsted i skolen og efterfølgende sfo.

mente også selv han havde mere ud af legekammeraterne end være hjemme tidligt med den alder han har

ved ikke med Milas når der kommer en 3 om han ville komme afsted, nok nogle enkelte dage man ville være fristet til at holde ham hjemme...men et sted ville det jo også være rart at de kører deres normale hverdag mens mor og far så kan give sig hen til den lille uden dårlig samvittighed for de større

Anmeld

4. oktober 2010

henh01

Carina1977 skriver:

Min mor arbejder i en børnehave, og hun ser rigtig mange forældre, der afleverer deres børn i børnehave, når de går hjemme på barsel. Og her snakker vi ikke bare at de er lidt i børnehave.....nej de er sørme afsted i børnehave fra kl. 7 og til 16-17 stykker....og ikke nok med det, de er også afsted i ferier. Forstår det ikke helt...altså selvfølgelig har børnene brug for at komme i børnehave, men så lang tid

jeg arb i en vuggestue og ser lige nøjagtigt det samme. Vi oplevede en særlig gruppe børn hvor forældrene tilfældigvis gik hjemme have tildens til at have længere dage i inst. Nogle bliver afl. når vi åbner og hentet kl. 17, 10 min før lukketid.. Disse børn har aldrig fridage, holder kun lige den fornødne ferie og kommer tilbage herefter med en indstilling om at det bare har været sååå hårdt at have sit barn hjemme én uge!!!!!!!!! WTF...

Anmeld

4. oktober 2010

Carina1977

henh01 skriver:

jeg arb i en vuggestue og ser lige nøjagtigt det samme. Vi oplevede en særlig gruppe børn hvor forældrene tilfældigvis gik hjemme have tildens til at have længere dage i inst. Nogle bliver afl. når vi åbner og hentet kl. 17, 10 min før lukketid.. Disse børn har aldrig fridage, holder kun lige den fornødne ferie og kommer tilbage herefter med en indstilling om at det bare har været sååå hårdt at have sit barn hjemme én uge!!!!!!!!! WTF...

Ja så burde man nok ikke lige have fået barn nummer 2, ville jeg mene

Anmeld

4. oktober 2010

Mor79

Jeg fik passet min søn på 3 år en del hos mormor og morfar og siden kom han i børnehave ca 3 dage om ugen. Men han trivedes dårligt med det og ville faktisk helst gå hjemme med mig... Det tog lige et halvt år at forstå, så nu er jeg hjemmegående på fuldtid med 2 drenge. Skønt.

Børn har det bedst hjemme !

Anmeld

4. oktober 2010

rebbesen

Hej

venter barn nr 3 om ca 6 uger, de to store på 5år og 2 år bliver afleveret i børnehave og dagpleje, de har brug for at deres hverdag er som den plejer og at være sammen med deres legekammerater. når baby kommer får de nogle kortere dage i institution og nogle forlængede weekender, så kan de både holde fast i den kendte hverdag og samtidig være med til det herhjemme.

den måde fungere bedst for os

Anmeld

4. oktober 2010

LouiseNielsen

MoarJ skriver:

Mht. barslen...

Når både mor og far har barslen sammen, jeg snakker om de 14 dage faren har af barsel...

Sender I så søskende i dagpleje/børnehave??

Eller lader I dem være med i det der hjemme og hygger om den ny ankommet søster eller bror?

Hejsa

Vi lod Nicklas selv bestemme om han ville blive hjemme eller ville i børnehave, og ofte ville han faktisk helst afsted....

Nu blev jeg jo indlagt med lillebror igen efter 8 dage hjemme, og var så indlagt 17 dage med ham. Så vores første tid med en baby blev ikke helt som man jo ellers gør og drømmer om... Men vi gjorde alt for at Nicklas skulle holde hans faste rutine alligevel.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.