Når barn nr. 2,3 osv kommer til verden, hvad gør I så

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.977 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

Mira0911

Mht. barslen...

Når både mor og far har barslen sammen, jeg snakker om de 14 dage faren har af barsel...

Sender I så søskende i dagpleje/børnehave??

Eller lader I dem være med i det der hjemme og hygger om den ny ankommet søster eller bror?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

iris-mor

Nu har vi kun 2 børn, men da den store blev storesøster her i feb, kom hun i børnehave næsten hverdag. Vi hentede lidt tidliger. Nu her om 3 uger skal far og jeg gå hjemme sammen i 1 måned. Og der skal hun også afsted sådan næsten hver dag. Vi skal så på ferien og den slags, men for storesøster er det vigtigt at komme ud og skabe venskaber.

ida

Anmeld

3. oktober 2010

Maise86

Jeg kan kun svare hvad vi har tænkt os at gøre.

Vi har for Isabella's, vores egen og lillebrors skyld tænkt os at sende hende i vuggestue når lillebror kommer. Jeg tror Isabella har brug for at hverdagen fortsætter så upåvirket som muligt og vi har brug for at lære lillebror at kende i fred og ro - ligesom vi havde muligheden for da vi fik isabella.

Det skal bestemt ikke opfattes som om Isabella skal stå udenfor at vi får lillebror, men for at tilgodese begge børn, tror vi det er bedst at gøre sådn her :-)

Anmeld

3. oktober 2010

sarahb

Vores søn kommer også afsted men til kortere dage, og ogsåmed fridage. Vi har familie i jylland og kalundborg så der går der også mange dage over. Og der holder han helt fri og forlænget weekender..

Anmeld

3. oktober 2010

Malthes mor

Mikkel blev storebror 8.december sidste år. Den 9.december gik han så på "barsel" i hele decembermåned undtagen en dag, hvor børnehaven havde juleafslutning. Og der sendte vi så lillebror i byen, for at have nogle hyggelige timer, hvor Mikkel var i centrum! Da januar kom, og far fortsat havde barsel. Havde Mikkel en del fridage hver uge. Da hverdagen(faren startede arbejde igen) så kom i februar og frem til nu, har han altid haft 1 fridag. som regel om fredagen.

Anmeld

3. oktober 2010

Valle81

Hejsa:0)

Da Asta blev storesøster var hun jo 6 1/2 år - jeg fødte lørdag og det var lige op til påsken så hun var meldt ud af skolen de første dage og så var der lukket i påsken.

Det var dejligt at hun var hjemme men også hårdt. Derefter skulle hun jo afsted hverdag - skole intet valg:0)

Gik hun i børnehave ville jeg nok have sendt hende konsekvent afsted de første par uger så jeg selv kunne komme til hægterne og lære lille ny at kende lidt og så tror jeg jeg ville holde en masse fri sammen med hende:0)

Anton når jo lige at blive 12 mdr og er pt skrevet op til vuggestue fra 1/2-2010, men vi er i tvivl om vi ønsker han skal starte. Vi overvejer at han skal blive hjemme sammen med mig og lille ny - men nu ser vi:0)

Christina

Anmeld

3. oktober 2010

LinLin

Min kæreste har ikke barsel (selvstændig og det kan slet ikke betale sig for os; han arbejder også kun 2-3 dage om ugen )

Men David (4 år) har været i bhv hver dag (lillebror er født d. 9.) fra kvart i otte til halv to - når jeg har ham. Lidt længere dage når hans far har ham... (mine drenge har ikke samme far)

Når Adam sover lidt mere om natten og jeg er mindre træt, får han  da helt sikkert fridage - men lige nu er et par timer i bhv sjovere end at være hjemme ved en træt mor en hel dag

Anmeld

4. oktober 2010

mor_sabina

- skriver:

sendte dem af sted med fridage og meget korte dage, men fastholder så vidt hverdagen..

Jeg har samme tanker. Men nu må vi se hvis han viser han har brug for at være mere hjemme eller mere afsted så justere vi hen ad vejen. Men jeg synes han skal have en hverdag der ligner sig selv.

Anmeld

4. oktober 2010

NatasjaL

MoarJ skriver:

Mht. barslen...

Når både mor og far har barslen sammen, jeg snakker om de 14 dage faren har af barsel...

Sender I så søskende i dagpleje/børnehave??

Eller lader I dem være med i det der hjemme og hygger om den ny ankommet søster eller bror?

vores datter var på mini ferie ved farmor da jeg havde født, ellers var hun i vuggestue, vi ville ikke ødelægge hendes faste rytmer og rutiner bare fordi lillebror var kommet til verden

Anmeld

4. oktober 2010

Diana...

Maise86 skriver:

Jeg kan kun svare hvad vi har tænkt os at gøre.

Vi har for Isabella's, vores egen og lillebrors skyld tænkt os at sende hende i vuggestue når lillebror kommer. Jeg tror Isabella har brug for at hverdagen fortsætter så upåvirket som muligt og vi har brug for at lære lillebror at kende i fred og ro - ligesom vi havde muligheden for da vi fik isabella.

Det skal bestemt ikke opfattes som om Isabella skal stå udenfor at vi får lillebror, men for at tilgodese begge børn, tror vi det er bedst at gøre sådn her :-)

Helt enig og det samme har vi tænkt os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.