Feberkrampe.... :(. Øv en forskrækkelse!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2010

SpunkenJo

MortilMogL skriver:

lucas blev også helt blå i hoved til sidst.

nej han har heldigvis ikke prøvet det før. lucas var også ca halvanden år dengang han havde det. men de sagde til os at var de undet et år når de får det får de det ret sandsynligt igen, men hvis de er over er chancen noget mindre.

men det er en frygt der sidder fast i dig for altid. specielt når han har feber. + jeg frygter det meget nu når det kan være arveligt med mathilde. der er jo stor chance for at hun også for det engang,

Jeg satser på, at han er en af dem der i statistikken kun får den ene gang, idet han er over et år.......

Små pus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Kamilla-m

SpunkenJo skriver:

Jeg satser på, at han er en af dem der i statistikken kun får den ene gang, idet han er over et år.......

Små pus

ja det er en frygtelig oplevelse

Anmeld

3. oktober 2010

<3

SpunkenJo skriver:

Igår fik Carl og jeg en tur i ambulancen til Glostrup. Knægten fik feberkrampe igår. Det er det værste jeg har set. Sikke en oplevelse.

Er der andre der har prøvet det?

Og er det sket flere gange end een?

Jeg håber aldrig nogensinde det ske igen, for det var da ubehageligt!

En livløs lille dreng med sitren i kroppen mens ansigtet bare bliver mere og mere blåt, er en oplevelse jeg ikke ønsker for nogen.

Knus Jo
- som lige nu er panikfor at sove, selvom jeg er træt træt træt!!

Jo to gange. Da Tjalfe var 13mdr og da han var et år ældre. Det er 7-9-13 det indtil videre. Første gang stoppede han med at trække vejret og vi blev indlagt. Anden gang fik han stesolid med det samme og trak vejret så der fik vi vagtlæge.

Spørg hvis der er noget du vil vide evt. på pb. Det er en meget følelsesmættet oplevelse og det tog os lang tid at komme over den første krampe. Vi havde svært med at sove og stole på at det ikke skete igen.

Anmeld

3. oktober 2010

<3

Og jo det er arveligt (fra morens side her) og næste barn vil højst sandsynligt også kunne få det. MEN det er kun når feberen stiger/falder hurtigt så det er ikke bare ved feber at man skal være bekymret.

Anmeld

3. oktober 2010

SpunkenJo

Kirle skriver:

Jo to gange. Da Tjalfe var 13mdr og da han var et år ældre. Det er 7-9-13 det indtil videre. Første gang stoppede han med at trække vejret og vi blev indlagt. Anden gang fik han stesolid med det samme og trak vejret så der fik vi vagtlæge.

Spørg hvis der er noget du vil vide evt. på pb. Det er en meget følelsesmættet oplevelse og det tog os lang tid at komme over den første krampe. Vi havde svært med at sove og stole på at det ikke skete igen.

Drengen har nu sovet siden kl. 1900. Men ikke jeg.... Det er bare ikke fedt at lægge ham i seng igen med 39,9 !

Håber ikke stesolid bliver nødvendigt, men det er nu dejligt at have i hjemmet nu.

Tror stadig jeg mest er chokkeret. Reaktionen kommer nok når
man mindst venter det.

Tak for alle jeres input. Det er dejligt at vide der er andre man kan drage erfariger fra.

Go søndag.

Anmeld

3. oktober 2010

helora

Min datter fik feberkramper sidste sommer, da hun var 2 år. Det var en rigtig modbydelig oplevelse, og frygten for, at det skulle ske igen har fyldt rigtig meget hver gang hun får feber. Vi har heldigvis ikke været ude for det siden. Nu er hun forhåbentlig vokset fra det.

Her er det ikke umiddelbart arveligt, da hverken min mand eller jeg har haft det.

Anmeld

3. oktober 2010

Mi

SpunkenJo skriver:

Drengen har nu sovet siden kl. 1900. Men ikke jeg.... Det er bare ikke fedt at lægge ham i seng igen med 39,9 !

Håber ikke stesolid bliver nødvendigt, men det er nu dejligt at have i hjemmet nu.

Tror stadig jeg mest er chokkeret. Reaktionen kommer nok når
man mindst venter det.

Tak for alle jeres input. Det er dejligt at vide der er andre man kan drage erfariger fra.

Go søndag.

Vores den ældste havde det 5-6 gange fra hun var knap et år til to års alderen. Vi kom også med ambulance første gang, men efterhånden kontaktede vi ikke engang lægen når hun havde det. De kan jo ikke gøre noget ved det alligevel, og det er ganske ufarligt. Men ja, det ser forfærdeligt ud. Hvis man ikke vidste bedre ville man tro at de var ved at dø . Vi har ikke været nødt til at give hende stesolid, for hendes anfald varede aldrig længere end fire fem minutter.

Den yngste har haft et anfald og hun bliver snart to, så vi krydser fingre for at det bliver det eneste.

Anmeld

3. oktober 2010

B&J

ej verdens grimmeste oplevelse tror jeg det lyder slet slet ikke på nogle måder behaligt håber aldrig det sker igen for ham eller for jer af se...

håber i snart kommer over forskrækkelsen

krammer

Anmeld

3. oktober 2010

Gryer

Kære Spunk,

Stort knus til dig fra mig -  osse mor til feberkrampe-dreng...

ØV, det er bare det grimmeste i verden! Lui fik sine første feberkramper som 1,5 årig, og desværre igen 5 uger senere. Det er nu 2 år siden - og jeg har stadig(!) angsten for at det skal ske igen. Det er en oplevelse man aldrig glemmer! Og jeg tror desværre ikke at man nogensinde blir´ "dus" med feberkramperne, uanset hvor mange gange man oplever dem.

Vi søgte hjælp hos en antroposofisk læge her på Frederiksberg - og han gav os nogle Weleda stikpiller på recept, som vi har givet Lui ved feber. De giver feberen et mere harmonisk forløb, så temperaturstigninger-og fald ikke er så voldsomme, som hvis man giver fx panodil.

Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål, jeg savnede meget nogle der havde prøvet det samme, dengang vi var midt i det.

Kæmpe knus fra Gry

Ps. Kan se at din dreng er ftf - det er Lui også, og jeg har mange gange tænkt om det mon var derfor at han fik kramperne...? Det er bare min helt egen lille teori, den har sikkert intet på sig...!

Pps. Oprettede dengang en tråd, måske du osse kan bruge den til lidt

https://www.baby.dk/debat/9200pi1/boern-03-aar/feberkramper.aspx

Anmeld

4. oktober 2010

mor_sabina

Puha jo sikke en grim oplevelse. Håber Carlen har det bedre og at i snart kan få noget ro i sindet og lidt søvn.

Er det rigtigt forstået at feberkrampe er ufarligt og det "bare" er rigtig uhyggeligt at se på?

Jeg håber ikke det sker igen. God bedring til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.