Jeg tror I skal mærke efter hvad I har lyst til. Jeg synes ikke, at man skal få et barn til "bare" fordi det er bedst for barnet. Det er trods alt jer, der skal have barnet de næste 18 år. Jeg tror, at det er dejligt at få en søskende, men jeg synes ikke, at man udelykkende skal have det, fordi det er "det rigtige at gøre". Jeg kender flere enebørn som siger de har savnet en søskende hele deres liv. Men jeg kender også enebørn som siger, at de har haft det helt fint og det ikke har været et stort savn. Da jeg spurgte ind til det med ikke at have nogen at dele evt forældretab med, sagde den ene, at de fleste jo heldigvis er voksne og har familie selv (kone og børn) på det tidspunkt, så er det jo dem man læner sig op af.
Det ser ikke ud til at vi kan få vores barn nr 2. så det jeg indstiller mig på, er at vores datter ses meget med andre børn. Vi har en fantaskisk gård med en masse børn på hendes alder. Dem vil hun forhåbenlig altid kunne ses med i weekender og hverdage. Og i ferie osv. har vi nogle andre gode par, nogle hvor de har besluttet at de kun ønsker det ene barn, andre med flere børn. Dem kan man holde ferie med osv. Sådan så vores pige også vil have alle de glæder ved f.eks at være flere børn og have nogen at lege med.
Det er let at tænke, at det ligesom ligger i kortene at alle SKAL have 2 eller 3 børn, men det passer jo ikke ind til alle. Jeg har en veninde som har 2 børn. De har de sidste 5 år ikke gjort andet end at være uvenner og slås. Hun siger nogen gange, at selvfølgelig ville man aldrig sige, at man ikke burde have fået nr 2 men at hun alligvel nogen gange tænker, at havde hun vist det ville blive sådan, så havde de nok nøjes med den ene. Hun trøster sig dog med, at det jo bliver anderledes når de bliver ældre og at hun forhåbenlig har givet dem en gave. Hun joker nogen gange med, at hun vil springe ud fra en bro, hvis det viser sig, at de som voksne ikke har så meget kontakt og ikke er tæt, efter alt det hun går igennem nu 
Så mit råd til jer er, at hvis I begge på et tidspunkt føler, at I virkelig gerne vil have et barn til (for jeres skyld) og fordi I vil føle, at det gør jeres lille familie komplet, så synes jeg helt sikkert, at I skal "go for it".
Anmeld