Syntes livet er alt alt for skrøbeligt! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2010

Pixi

grinny skriver:

Forstår godt du vil være alle steder på en gang, man vil jo altid have at alle har det godt, men du skal huske at passe på dig selv også, du skal også have lov til at komme ud med dine følelser. 

Min mor gjorde den "fejl" at hun tænkte på alle andre end lige sig selv og det gav bagslag da hun først havde tid til at sætte sig ned og få det hele tænkt igennem.

Håber du får sovet lidt i nat så du har fornyet energi til imorgen.

Ja.. du har ret.. har også fået det af vide hele mit liv, jeg skal tæne på mig selv også..
  Jeg har overvejet at spørge min mor hvordan hun egentlig har det imorgen - efter hvordan det hele udspiller sig..
Vi har kun min mormor, og hendes søster+mand tilbage af den generation, så må være SÅ hårdt for hende

Og tak.. Sidder alene hjemme (Gemalen er hos en ven), så har tid til at tude alt hvad jeg vil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

grinny

Pixi skriver:

Ja.. du har ret.. har også fået det af vide hele mit liv, jeg skal tæne på mig selv også..
  Jeg har overvejet at spørge min mor hvordan hun egentlig har det imorgen - efter hvordan det hele udspiller sig..
Vi har kun min mormor, og hendes søster+mand tilbage af den generation, så må være SÅ hårdt for hende

Og tak.. Sidder alene hjemme (Gemalen er hos en ven), så har tid til at tude alt hvad jeg vil

Det er godt at du får grædt ud, de fleste gange har man mere overskud når man først har fået grædt ud.

Og ja, det må virkelig være hårdt for hende. Tror det er meget godt hvis du tager en snak med hende imorgen, det kan jo være hun ligger låg på sine følelser.

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

Pixi skriver:

Hun er lige blevet 70.. Aldrig fejlet noget..
Både hende og min mormor, har altid været på farten, fuld af liv, og cykelture, rejser osv osv osv...
Man ved sku aldrig hvad imorgen bringer...

Du får et af mig - Der er altså noget med mormødre.. årh, og så kan jeg få dårlig samvittighed over jeg ikke blev og sov på sofaen.. men fik dog hjemmeplejen til at give hende nat-besøg, og også tage hende op som den første imorgen..

Er selv en af dem med sådan en sjæl.. Har dog aldrig været den der viste det det folk sådan rigtig, har nok altid været "klippen", lige indtil jeg kom hjem.. Jeg kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal føle.. Vil bare gerne at hun får fred.. Når det har været så slemt, ville det ikke være værdigt at overleve, og sidde som en grønsag - Selvom det er hårdt at tænke på hvad man helst ville vælge... Er bare glad for hendes mand må ligge ved siden af hende i nat..

ja du har ret. der er bare "noget" med mormødre. noget helt vidunderligt. og anderledes forhold.

Syntes det er super dejligt han må ligge ved siden af hende i nat, giver mig en kærlig og fantastisk følelse. Romantisk følelse - i tykt og tyndt, medgang og modgang, det er meget gavmildt at sygehuset, og smukt.

Ja det eneste man kan håbe på nu, er en stille og rolig nat hvor hun kan sove stille ind.

Jeg har også altid selv været klippen. Overfor alle. Men tårerne overvinder dog på vej ud af kirken så jeg faldt på gulvet til min mormors begravelse  Faldt over blomsterne fordi jeg ikke kunne se en skid for tårer. kan jeg da så grine lidt af nu.  Komisk..!

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

og græd så meget du kan...! man skal ikke holde sig tilbage, det er næsten den bedste medicin, det er at give sig selv lov til at sørge.

Anmeld

3. oktober 2010

Pixi

grinny skriver:

Det er godt at du får grædt ud, de fleste gange har man mere overskud når man først har fået grædt ud.

Og ja, det må virkelig være hårdt for hende. Tror det er meget godt hvis du tager en snak med hende imorgen, det kan jo være hun ligger låg på sine følelser.

Ja.. Det tror jeg også - Men, på et eller andet plan, så tror jeg også hun prøver at være stærk, kan være hun er ligeosm mig, at det hele vælter for hende når hun kommer hjem.. Men, jeg ser ihvertfald, hvordan det hele kommer til at gå ..

Anmeld

3. oktober 2010

Pixi

ja du har ret. der er bare "noget" med mormødre. noget helt vidunderligt. og anderledes forhold.

Syntes det er super dejligt han må ligge ved siden af hende i nat, giver mig en kærlig og fantastisk følelse. Romantisk følelse - i tykt og tyndt, medgang og modgang, det er meget gavmildt at sygehuset, og smukt.

Ja det eneste man kan håbe på nu, er en stille og rolig nat hvor hun kan sove stille ind.

Jeg har også altid selv været klippen. Overfor alle. Men tårerne overvinder dog på vej ud af kirken så jeg faldt på gulvet til min mormors begravelse  Faldt over blomsterne fordi jeg ikke kunne se en skid for tårer. kan jeg da så grine lidt af nu.  Komisk..!

Det var også det der væltede korthuset for mig, da vi fik af vide han fik en seng ind ved hendes side, og skulle lige der i nat.. Og samtidig dejligt for ham, at hun ikke er iført alle mulige apparater, end en monitor til hjertet..
Prøvede også at forklare min mormor, at så var det hans tid, og han kunne få lov til at sige alt det til hende han ville.. Syntes det er meget stort af sygehuset som du også skriver, men alt andet ville jo også være umenneskeligt...

jeg stor tudede da jeg læste jeres kommentarer, og så grinte jeg da du skrev det med du faldt i kirken - Din mormor ville garanteret også have grint af dig og rystet på hovedet !

Jeg sad og stor tudede i bilen på vej hjem.. (Kørte alene - ikke smart) - Og i et lyskryds, kommer den her bil op på siden af mig, og så var det nogle unge fyre - Hallo hvor de gloede og kunne heller ikke lade være med at grine af mig selv, sidder der ene tøs i en bil og tuder helt vildt, med høj musik, de må have tænkt deres

Og tak, du kan tro jeg sidder her og græder on/off... Og man kan ikke gøre så meget andet end at håbe på hun får fred.. Selvom jeg egoistisk gerne vil have hun bliver rask, uden mén, hvilket er helt usandsynligt  -- De har fortalt hun har spjæt i benene hvilket tyder på hjernen er meget ramt, og at der måske kunne komme bedring imorgen, nogle gange fortager noget af blødningen sig selv.. Men, jeg har bare en fornemmelse, når de samtidig spørger om organdonation

jeg prøver at se det lyse i, at hendes mand må være der sammen med hende.. Det er så specielt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.