læge eller scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

tulleeh

SkrukNu skriver:

Altså jeg tror desværre ikke du kan gøre dig forhåbninger om en henvisning til scanning når nu du fik grønt lys ved scanningen efter din abort..

Men ring til lægen og snak med ham/hende, de kan jo tage en blodprøve som med sikkerhed kan vise om dit HCG er på vej op igen, og om du dermed er gravid...

Men var jeg dig, så ventede jeg liige nogle dage endnu og testede igen efter anvisningerne og er der stadig en svag eller en mere tydelig streg, så fat i lægen...

Og siger lægen så at den er god nok, så ville jeg da overveje en trygheds-/tidlig scanning, om end andet bare for at skabe tryghed ovenpå din abort..

Held og lykke med det hele..

mange tak for svaret.

jeg giver mig selv nogle dage endnu hvorpå jeg tester mandag igen og ugen ud. Så tror jeg i det tilfælde lægen bliver kontakten og så giver det hele sin afklaring hen ad vejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

tulleeh

Maja84 skriver:

det kan man sagtens, men så bliver det jo nok ved nogle privat klinikker. kan bedst anbefale at få det gjort tidligst fra uge 6+0 da man der kan se hjerteblink, for ellers er der ik meget at se (har selv fået tidlige scanninger, og de foregik også gennem skeden) men prøv at forhøre dig og tillykke med det lille spir i maven

mange tak (:

jeg tror bare jeg lige tager et par dage mere hvor jeg tester og efterfølgende tager fat i lægen. Klogere blir jeg ellers ikke .. (':

Anmeld

2. oktober 2010

Kløver

tulleeh skriver:

mange tak (:

jeg tror bare jeg lige tager et par dage mere hvor jeg tester og efterfølgende tager fat i lægen. Klogere blir jeg ellers ikke .. (':

hvor langt skulle du være henne nu ?

Anmeld

2. oktober 2010

tulleeh

Maja84 skriver:

hvor langt skulle du være henne nu ?

4+ ved ikke med dage :s

Anmeld

2. oktober 2010

Kløver

tulleeh skriver:

4+ ved ikke med dage :s

hm så ville en scanning måske også være for tidlig. jeg gik ved en gynækolog, og blev scannet, hvor hun kunne se jeg havde haft ÆL men hun sagde jeg ikke skulle regne med nogen graviditet, og en eller to uger efter havde jeg tydelig positiv test og, en lille bitte spire i 6+0 og igen 7+0 hvor der så var hjerteblink

tag evt en test igen mandag morgen, og kan du ikke konkludere noget nyt, så ring evt og snak med lægen

held og lykke

Anmeld

2. oktober 2010

tulleeh

Maja84 skriver:

hm så ville en scanning måske også være for tidlig. jeg gik ved en gynækolog, og blev scannet, hvor hun kunne se jeg havde haft ÆL men hun sagde jeg ikke skulle regne med nogen graviditet, og en eller to uger efter havde jeg tydelig positiv test og, en lille bitte spire i 6+0 og igen 7+0 hvor der så var hjerteblink

tag evt en test igen mandag morgen, og kan du ikke konkludere noget nyt, så ring evt og snak med lægen

held og lykke

ja tidlig ville den nok være.

men regner også med at de 7 uger er det bedste resultet der kan konstateres levedygtig foster. <3

& får man højst sandsynlighed mere gavn af <3

men bare en afklaring på om der var et eller andet.

& på den måde ville jeg vide hvad der ventede mig.

og slap for at teste hele tiden )x

men ja. sådan er tingene nogle gange skruet sammen!

tusind tak for svarene (:
De opmundre mig helt sikkert.

Anmeld

2. oktober 2010

thilde-tusindfryd

En scanning kan ikke vise noget som helst om du er gravid før i 8. uge. Før kan man ikke se fosteret eller se hjerteblink. Så hvis du gerne vil scannes for at få tjekket graviditeten, så er det penge ud af vinduet. Og du får nok ikke din læge til at henvise dig på den konto.

Men hvis det er fordi, du er bange for, at der er noget galt, altså om du har "rester" siddende fra den spontane abort eller andet, så burde du kunne blive scannet for det. Altså hvis du føler, at der er noget i vejen.

Hvis du mener, at du er gravid og du ikke har fået din menstruation endnu eller som planlagt, så bed din læge tage en graviditetstest. Deres teste er præcise og kan konstatere, om du er gravid. Jeg tror ikke, at dit HCG-niveau er højt pga en spontan abort i starten af juli. Så længe er det ikke om at falde. Da jeg havde en spontan abort sidste efterår og blev testet via blodprøver to gange om ugen, da faldt mit hcg-niveau i løbet af ca. 10 dage til under 1. Men det er forskelligt forskelligt fra kvinde til kvinde, men mere end to md tror jeg ikke på at det tager. Så hvis du kan teste positiv nu, så er du højst sandsynligvis gravid. Med mindre altså, at der er et eller andet rivende galt.

Anmeld

3. oktober 2010

Dansker I Holland

tulleeh skriver:

skal lægen henvise en til sådan en NF? eller ringer man bare?

Jeg skulle selv ringe og bestille tid til NF Tror ikke du skal bruge en henvisning når det jo er et tilbud som stort set ALLE gravide får

Knus Sussie 33+5

Anmeld

3. oktober 2010

tulleeh

thilde-tusindfryd skriver:

En scanning kan ikke vise noget som helst om du er gravid før i 8. uge. Før kan man ikke se fosteret eller se hjerteblink. Så hvis du gerne vil scannes for at få tjekket graviditeten, så er det penge ud af vinduet. Og du får nok ikke din læge til at henvise dig på den konto.

Men hvis det er fordi, du er bange for, at der er noget galt, altså om du har "rester" siddende fra den spontane abort eller andet, så burde du kunne blive scannet for det. Altså hvis du føler, at der er noget i vejen.

Hvis du mener, at du er gravid og du ikke har fået din menstruation endnu eller som planlagt, så bed din læge tage en graviditetstest. Deres teste er præcise og kan konstatere, om du er gravid. Jeg tror ikke, at dit HCG-niveau er højt pga en spontan abort i starten af juli. Så længe er det ikke om at falde. Da jeg havde en spontan abort sidste efterår og blev testet via blodprøver to gange om ugen, da faldt mit hcg-niveau i løbet af ca. 10 dage til under 1. Men det er forskelligt forskelligt fra kvinde til kvinde, men mere end to md tror jeg ikke på at det tager. Så hvis du kan teste positiv nu, så er du højst sandsynligvis gravid. Med mindre altså, at der er et eller andet rivende galt.

er blev fulgt op på BP siden MA'en af egen vilje.. for at kunne opnå 'normal' cyklus. men HCG skal ikke være på 0 før ægløsning. & ved jeg da der kun er 10 måneder mellem mig og min lillesøster. det siger jo sig selv. (: <3

fik en torsdag målt HCG! svar mandag at mit HCG blev konstateret  på 1 /;

samme dag fik jeg en brun blødning der varede i 7 dage..

ufatteligt det endnu ikk er på 0.

men jeg tror jeg har haft en implationsblødning i sidste uge. og den var meget anderledes. skulle rigtig ha haft min mens i denne uge her, men den dukkede ikke op ..

Anmeld

3. oktober 2010

tulleeh

tulleeh skriver:

er blev fulgt op på BP siden MA'en af egen vilje.. for at kunne opnå 'normal' cyklus. men HCG skal ikke være på 0 før ægløsning. & ved jeg da der kun er 10 måneder mellem mig og min lillesøster. det siger jo sig selv. (: <3

fik en torsdag målt HCG! svar mandag at mit HCG blev konstateret  på 1 /;

samme dag fik jeg en brun blødning der varede i 7 dage..

ufatteligt det endnu ikk er på 0.

men jeg tror jeg har haft en implationsblødning i sidste uge. og den var meget anderledes. skulle rigtig ha haft min mens i denne uge her, men den dukkede ikke op ..

en uge efter mens ved jeg at jeg mærkede min ÆL!

dvs. d. 5 september havde jeg ÆL. en uge efter mens..

derfor tænker jeg også at jeg har haft en mens en uge før tid som kunne være en implationsblødning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.