En scanning kan ikke vise noget som helst om du er gravid før i 8. uge. Før kan man ikke se fosteret eller se hjerteblink. Så hvis du gerne vil scannes for at få tjekket graviditeten, så er det penge ud af vinduet. Og du får nok ikke din læge til at henvise dig på den konto.
Men hvis det er fordi, du er bange for, at der er noget galt, altså om du har "rester" siddende fra den spontane abort eller andet, så burde du kunne blive scannet for det. Altså hvis du føler, at der er noget i vejen.
Hvis du mener, at du er gravid og du ikke har fået din menstruation endnu eller som planlagt, så bed din læge tage en graviditetstest. Deres teste er præcise og kan konstatere, om du er gravid. Jeg tror ikke, at dit HCG-niveau er højt pga en spontan abort i starten af juli. Så længe er det ikke om at falde. Da jeg havde en spontan abort sidste efterår og blev testet via blodprøver to gange om ugen, da faldt mit hcg-niveau i løbet af ca. 10 dage til under 1. Men det er forskelligt forskelligt fra kvinde til kvinde, men mere end to md tror jeg ikke på at det tager. Så hvis du kan teste positiv nu, så er du højst sandsynligvis gravid. Med mindre altså, at der er et eller andet rivende galt.
Anmeld