læge eller scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.926 visninger
24 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

tulleeh

hej piger.

hvis man står med tankerne at man 100% er blevet gravid

og har en positiv svag g-test kan man der ikke komme ud og få lavet en scanning?! tænker lidt at lægen ikke kan give så meget vished som en scanning? den giver svar med det samme og kan konstatere hvor langt henne man er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Frejsmor

tulleeh skriver:

hej piger.

og har en positiv svag g-test kan man der ikke komme ud og få lavet en scanning?! tænker lidt at lægen ikke kan give så meget vished som en scanning? den giver svar med det samme og kan konstatere hvor langt henne man er.

Du kan købe dig til en scanning på forskellige private scannings-klinikker for en 500-600kr, men du kan ikke få en henvisning til en så tidligt, med mindre du har haft gentagne ufrivillige aborter..

Første scanning er til NF omkring 12-13uge ca.

Men altså den skulle nu være god nok hvis du har en positiv test jo, og hvis det er fordi den er lidt svag at du er usikker, så vent lige en 3-4dage og tag en ny, så er den stensikkert bragende positiv!!!

Knus

Anmeld

2. oktober 2010

tulleeh

SkrukNu skriver:

Du kan købe dig til en scanning på forskellige private scannings-klinikker for en 500-600kr, men du kan ikke få en henvisning til en så tidligt, med mindre du har haft gentagne ufrivillige aborter..

Første scanning er til NF omkring 12-13uge ca.

Men altså den skulle nu være god nok hvis du har en positiv test jo, og hvis det er fordi den er lidt svag at du er usikker, så vent lige en 3-4dage og tag en ny, så er den stensikkert bragende positiv!!!

Knus

hm okey ;i

men jeg har lige været udefor en spontan nemlig. :s

d. 2 juli, så er lidt bange for om det rest eller graviditet:s

men blev fulgt op på en scanning dengag, og fik grønt lys.

men. BP er jeg også blevet fulgt op på af egen vilje. og ved blot at d. 16 september lå den på 1. hvilket min læge ikke forstod. men det med at teste har jeg kunne lige siden d. 2 juli ):

men aldrig fulgt tidsrummet for aflæsning. så måske derfor jeg hele tiden fik svage streger uanset hvad. men idag fulgte jeg testen korret med de 10 min. den højst måtte aflæses efter og der forekom en svag streg. så endten må mit hcg aldrig ha nået 1 men at jeg nu danner HCG ellers fatter jeg ikke? for idag fulgte jeg vejledningen fuldstændigt. så tænker en scanning ville være en afklaring. 

Anmeld

2. oktober 2010

tulleeh

tulleeh skriver:

hm okey ;i

men. BP er jeg også blevet fulgt op på af egen vilje. og ved blot at d. 16 september lå den på 1. hvilket min læge ikke forstod. men det med at teste har jeg kunne lige siden d. 2 juli ):

men aldrig fulgt tidsrummet for aflæsning. så måske derfor jeg hele tiden fik svage streger uanset hvad. men idag fulgte jeg testen korret med de 10 min. den højst måtte aflæses efter og der forekom en svag streg. så endten må mit hcg aldrig ha nået 1 men at jeg nu danner HCG ellers fatter jeg ikke? for idag fulgte jeg vejledningen fuldstændigt. så tænker en scanning ville være en afklaring. 

undskyld. der skulle stå aldrig ha rundet de 0 men kun 1.

Anmeld

2. oktober 2010

SoffiLine

i nogle tilfælde er der os en scanning før NF, uden der behøver være en grund til det. jeg fik en scanning før NF og har aldrig haft en abort

Anmeld

2. oktober 2010

tulleeh

SoffiLine skriver:

i nogle tilfælde er der os en scanning før NF, uden der behøver være en grund til det. jeg fik en scanning før NF og har aldrig haft en abort

så fint.

må jeg hellere benytte mig af.

alt det læge halløj giver mig ekstrem lang ventetid. :s

Anmeld

2. oktober 2010

tulleeh

SoffiLine skriver:

skal lægen henvise en til sådan en NF? eller ringer man bare?

Anmeld

2. oktober 2010

Frejsmor

tulleeh skriver:

hm okey ;i

Altså jeg tror desværre ikke du kan gøre dig forhåbninger om en henvisning til scanning når nu du fik grønt lys ved scanningen efter din abort..

Men ring til lægen og snak med ham/hende, de kan jo tage en blodprøve som med sikkerhed kan vise om dit HCG er på vej op igen, og om du dermed er gravid...

Men var jeg dig, så ventede jeg liige nogle dage endnu og testede igen efter anvisningerne og er der stadig en svag eller en mere tydelig streg, så fat i lægen...

Og siger lægen så at den er god nok, så ville jeg da overveje en trygheds-/tidlig scanning, om end andet bare for at skabe tryghed ovenpå din abort..

Held og lykke med det hele..

Anmeld

2. oktober 2010

Kløver

hej piger.

det kan man sagtens, men så bliver det jo nok ved nogle privat klinikker. kan bedst anbefale at få det gjort tidligst fra uge 6+0 da man der kan se hjerteblink, for ellers er der ik meget at se (har selv fået tidlige scanninger, og de foregik også gennem skeden) men prøv at forhøre dig og tillykke med det lille spir i maven

Anmeld

2. oktober 2010

Frejsmor

SoffiLine skriver:

Okay der kan man bare se... Men som jeg har forstået er det nu ikke standart at man får henvist scanning før NF, men det kan selvfølgelig være med forskel fra læge til læge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.