gravid med baby på 4 mdr, hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2010

Mathilde

Måske er du slet ikke gravid. Hvis du mener, at du er gået over tid, synes jeg du skal tage en test inden du bekymrer dig så kan du altid tage den derfra. Der er ikke grund til unødig bekymring for der er nok at bekymre sig om her i livet

Men JEG ville ikke kunne klare et barn mere så hurtigt efter! Min datter kræver så meget af mig at der slet ikke ville være plads i mit liv til en mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg stod selv i samme situation for en måned siden og eg har en dreng på i dag 5 mrd. Jeg var ikke i tvivl - der er simpelthen ikke mor nok i mir til to så små børn, særligt ikke hvis den næste skulle få kolik som ham vi har nu Jeg havde absolut valgt at få en abort. Heldigvis var jeg ikke gravid, men havde jeg været så var beslutningen truffet. Også selvom det havde været svært.

Håber du finder den løsning som passer allerbedst til dig!

Kh

Rosa

Anmeld

3. oktober 2010

KajaHH

Først vil jeg sige, jeg har to piger med 12 måneder og 13 dages forskel, jeg lå på sygehuset de sidste 2 måneder af min anden graviditet og en måned efter, men når jeg ser på mine piger idag, er jeg mere end taknemlig for at jeg har dem og også selvom de er meget tætte på hinanden, da de virkelig har rigtig meget glæde af hinanden.

Ja det er hårdt med to ble børn i den alder,men fortrudt har jeg bestemt ikke, da glæde som de har af hinanden ville jeg ikke være foruden.

Men som andre også har skrevet, så er det nok fordi du ikke er kommet ind i rytmen igen, med din mens.

Da jeg fik vores sidste, blødte jeg i over en måned, hvor jeg til sidst blev henvist til en udskrabning, og først efter ca. 6 måneder fik jeg mit reglmæssigt igen, så det svinger meget fra person til person.

Så tror nu også bare du skal prøve at tage en test, og se hvad den viser, for mon ikke den er negativ.

Anmeld

3. oktober 2010

Valle81

Anonym skriver:

Jeg er bange for at jeg er gravid. Fødte for 4,5 måneder siden og har haft mens to gange. første gang med 3 uger imellem og sidste for 5 uger siden, så går og er lidt nervøs. Vi har passet på, men ikke 100 %, så tror godt det kan være sket.
Hvad ville I gøre, abort eller gennemføre?
Jeg vil egentlig have de børn jeg kan få og tror ikke jeg ville kunne bære at få et fjernet når jeg ønsker flere, men samtidig synes jeg heller ikke rigtig jeg kan byde min baby ikke at være der konstant og vil heller ikke gå glip af noget.
Jeg lå meget syg da jeg ventede første gang, så det kan jo ske igen

nogen der har erfaringer med børn med 12 mdr forskel?

Hejsa

Først vil jeg sige at jeg står i situationen.

Da Anton var 4 mdr testede jeg positivt. Jeg har termin den 21/04-2011 og Anton er fra 27/03-2010 så der bliver lige lidt over 12 mdr.

Da jeg fandt ud af det oprettede jeg dette indlæg - her kan du se lidt om mine følelser tanker osv

https://www.baby.dk/debat/58621pi1/graviditet/lykkelig-men-samtidig-dybt-ulykkelig----.aspx

Jeg kan fortælle dig at vi har valgt at beholde spiren og idag er jeg 11+3. ER glad for beslutningen, men det er fandme hårdt. Det er røv hårdt at være gravid når kroppen faktisk ikke har sluppet den tidligere graviditet og man har en lille bitte krudt ugle der tager alt opmærksomhed og energi. Samtidig er jeg meget alene i hverdagene da Kenny tager afsted 0500 og er hjemme 1900 igen. Har også Asta på 6 1/2 som skal op og i skole og hentes igen.

Sover en masse i løbet af dagen og vasketøj, opvask bliver ofte ikke taget - men det går:0)

Jeg glæder mig meget - men glemmer til tider jeg er gravid fordi tiden går så stærkt. Tror også jeg glemmer det lidt for når kjeg tænker for meget over det bliver eg også ramt lidt af angst:0)

Vi har vlgt at beholde af den grund at jeg ikke ville kunne gennemføre en abort og fordi at vi helt sikekrt ville have et barn mere og vi ville ikke kunne vælge et fra nu for senere at vælge et fra.

Jeg kan ikke fortælle hvad du/i skal gøre, men snak snak snak og mærk efter dybt inde i dig om det er noget du ønsker og magter.

Jeg er sikker på mine to babyer for masser af glæde af hinanden men jeg er også overbevist om at det første år bliver et år der handler om overlevelse.

Jeg håber i finder en løsning der passer lige Jer:0)

Skriv endelig en pb hvis du har brug for deT:0)

Knus

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle de gode svar
- fik min mens i dag, så heldigvis ikke nogen beslutninger der alligevel skulle tages, men tror nu det var meget sundt at tænke over og så er kondomet klar fra første sekund fra nu af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.