gravid med baby på 4 mdr, hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg er bange for at jeg er gravid. Fødte for 4,5 måneder siden og har haft mens to gange. første gang med 3 uger imellem og sidste for 5 uger siden, så går og er lidt nervøs. Vi har passet på, men ikke 100 %, så tror godt det kan være sket.
Hvad ville I gøre, abort eller gennemføre?
Jeg vil egentlig have de børn jeg kan få og tror ikke jeg ville kunne bære at få et fjernet når jeg ønsker flere, men samtidig synes jeg heller ikke rigtig jeg kan byde min baby ikke at være der konstant og vil heller ikke gå glip af noget.
Jeg lå meget syg da jeg ventede første gang, så det kan jo ske igen

nogen der har erfaringer med børn med 12 mdr forskel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

afrobabies

Anonym skriver:

Jeg er bange for at jeg er gravid. Fødte for 4,5 måneder siden og har haft mens to gange. første gang med 3 uger imellem og sidste for 5 uger siden, så går og er lidt nervøs. Vi har passet på, men ikke 100 %, så tror godt det kan være sket.
Hvad ville I gøre, abort eller gennemføre?
Jeg vil egentlig have de børn jeg kan få og tror ikke jeg ville kunne bære at få et fjernet når jeg ønsker flere, men samtidig synes jeg heller ikke rigtig jeg kan byde min baby ikke at være der konstant og vil heller ikke gå glip af noget.
Jeg lå meget syg da jeg ventede første gang, så det kan jo ske igen

nogen der har erfaringer med børn med 12 mdr forskel?

Jeg var i jordemor gruppe med en, som blev gravid da hendes søn var 3 måneder, og hun beholdte barnet, men jeg vil da sige at det er meget forskelligt... Har du meget hjælp at kunne få, hvis du ikke kan holde til at passe dit barn?

Anmeld

2. oktober 2010

Sisley

Jeg fødte i maj og blev gravid igen for et par uger siden. Jeg har fået en medicinsk abort i denne uge.

Jeg kan ikke fortælle dig til hvad du skal vælge - du bliver nødt til at mærke efter i dig selv om lysten til at få endnu et barn er tilstede. For mig skal det være lysten der driver værket og lysten var ikke her.

Der kan jo være rigtig mange forhold der spiller ind, så derfor må du/I selv afgøre det-

Knus S.

Anmeld

2. oktober 2010

afrobabies

Sisley skriver:

Jeg fødte i maj og blev gravid igen for et par uger siden. Jeg har fået en medicinsk abort i denne uge.

Jeg kan ikke fortælle dig til hvad du skal vælge - du bliver nødt til at mærke efter i dig selv om lysten til at få endnu et barn er tilstede. For mig skal det være lysten der driver værket og lysten var ikke her.

Der kan jo være rigtig mange forhold der spiller ind, så derfor må du/I selv afgøre det-

Knus S.

Lige mine ord.... Men var det ikke stadigvæk svært for dig?

Anmeld

2. oktober 2010

Anonym trådstarter

Sisley skriver:

Knus S.

Nej jeg synes jo også grundlæggende at børn virkelig skal være ønsket og min plan var ikke lige at udvide flokken før om et par år også af praktiske årsager som jobsituation, bolig og bil. Et barn i en lille bolig og med lille bil går og med lav og usikker indkomst, men det ville skisme blive hårdt med flere lige nu.
Er bare så bange for at fortryde og tænk nu, hvis man ikke fik flere chancer..

Håber bare at jeg ikke er gravid!!! Men er overbevist om at jeg skal have taget stilling inden jeg tager en test, ellers kommer jeg til at beholde..

Anmeld

2. oktober 2010

Amso

jeg er i familie med 2 dejlige piger, hvor der kun er 1 års mellemum mellem dem, og de har været SÅ glade for hinanden allerede fra små af og til nu. Har kunnet lege med hinanden og har fulgt hinanden i tykt og tyndt.

I har passer på, men ikke 100%?? Jahe, så rissikerer man jo at blive gravid igen. Men for mig lyder det lidt som om, du ved du ikke ville kunne bære at få det fjernet?

Det en svær situation og stå i. Kommer an på så mange mange mange ting. Følg dit hjerte, hvad det siger dig.  I har jo heldigvis nogen uger endnu, hvor dig og kæresten kan få snakket igennem om det. Men det skal være jeres valg, du må ikke lade dig blive påvirket af hvad familien siger, for det er jo jer der skal tage jer af barnet, hvis i vælger at beholde det. Og hvis i vælger at få det fjernet, kan jeg også godt følge dig i det.

Anmeld

2. oktober 2010

Muffinmus

Jeg tror såmænd ikke du er gravid...det er jo ikke ret normalt at ens mens bare kommer punktligt hver gang efter en fødsel...ofte kan der gå 6 mdr inden den kommer som den skal, regelmæssigt.-)

Så mon ikke du bare skulle atge den test og få det overstået, for så er der ro i lejren. Naturligvis kan du være gravid, men som sagt er der en endnu større chance for at din bare ikke lige har funder rytmen endnu:-)

Og at i ikke har passet godt på når i ikke ønsker flere børn er dælme uretfærdigt overfor et foster der ikek selv har bedt om det, så det er jeres aller første problem hvis du IKKE er gravid alligevel.... Det er sgu NO GO.

Nå, men til eksempel kan jeg give dig min egegn cyklus efter nr 1.

1 mens efter 8 uger

anden mens 10 uger efter nr 1

3 mens kommer 6 uger efter mens nr 2....Så som du nok kan se tog det min krop laaang tid for at finde sin rytme igen, og det gælder for en meget stor del af mødrene:-)

Anmeld

3. oktober 2010

Sisley

victoria2008 skriver:

Lige mine ord.... Men var det ikke stadigvæk svært for dig?

Nej, det var faktisk ikke svært. Man er selvfølgelig altid bekymret for at fortryde det, men indtil videre er jeg stadig 100% sikker på, at det er den rigtige beslutning. Hvis jeg havde været i tvivl, havde valget selvfølgelig været meget sværere - eller hvis vi havde svært ved at blive gravid, men vi skal åbenbart bare holde i hånd og så er den der.

Anmeld

3. oktober 2010

afrobabies

Sisley skriver:

Nej, det var faktisk ikke svært. Man er selvfølgelig altid bekymret for at fortryde det, men indtil videre er jeg stadig 100% sikker på, at det er den rigtige beslutning. Hvis jeg havde været i tvivl, havde valget selvfølgelig været meget sværere - eller hvis vi havde svært ved at blive gravid, men vi skal åbenbart bare holde i hånd og så er den der.

Ja, så er det jo nemt nok at blive gravid Jeg blev gravid igen, da min datter var 9 måneder, det var fordi jeg prøvede på at blive gravid, men blev alligevel lidt chokket, fordi det var nu tidligt, men aborterede så i uge 6, og det gjorde så ikke så meget, fordi det var nu tidligt, men nu er jeg så blevet gravid igen, og har termin når min datter er 2½ år, det synes jeg er meget passende

Anmeld

3. oktober 2010

mor-til-vanessa

mens kommer uregelmæssigt når man har født og helt op til et år efter.

jeg fik mens første gang i maj og har først lige fået en igen nu. så sprang lige 5 gange over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.