Roastbeef, flødekartofler og?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

Mussen2

louise4060 skriver:

tynde gulerodstave og grønne bønner på panden med lidt mandelflager, hvidløg og tomat..!! det er lækkert

lækkert! tror det skal være noget med bønner. Det har jeg aldrig lavet før, og der er så mange som foreslår det. har du en udførlig opskrift :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

L.J.L

Mussen2 skriver:

mums- lyder lækkert- hvordan?

Grønne bønner en 5-6 stk og så ruller du en skive bacon omkring og ind i ovnen. De skal stege indtil baconen er sprød. Nemt og super lækkert!

Ratatouille eller kompot, som jeg ville kalde det: Peberfrugter, tomat, squash, aubergine, (evt. lidt kartoffel eller gulerod)det hele skærer du i store firkanter og putter ned i en kasserolle med en smule vand i bunden. Kog det indtil det har en lækker konsisten, det skal koges ud så det er helt smattet. Men det er rigtig lækkert som tilbehør, og er nemt at lave da det bare skal stå og passe sig selv

Anmeld

2. oktober 2010

sofie85

Mussen2 skriver:

mumm, koger man dem og rister dem?

jeg plejer at koge dem og så stege dem på en pande, og presser et par fed hvidløg over smager rigtig godt, og har oplevet flere ikke-grøntsagdelskere som synes det smager godt

Anmeld

2. oktober 2010

sofie85

linselouise skriver:

Grønne bønner en 5-6 stk og så ruller du en skive bacon omkring og ind i ovnen. De skal stege indtil baconen er sprød. Nemt og super lækkert!

Ratatouille eller kompot, som jeg ville kalde det: Peberfrugter, tomat, squash, aubergine, (evt. lidt kartoffel eller gulerod)det hele skærer du i store firkanter og putter ned i en kasserolle med en smule vand i bunden. Kog det indtil det har en lækker konsisten, det skal koges ud så det er helt smattet. Men det er rigtig lækkert som tilbehør, og er nemt at lave da det bare skal stå og passe sig selv

super lækkert

Anmeld

2. oktober 2010

L.J.L

sofie85 skriver:

super lækkert

mums ja Bliver selv helt lækkersulten!

Anmeld

2. oktober 2010

louise8723

Mussen2 skriver:

lækkert! tror det skal være noget med bønner. Det har jeg aldrig lavet før, og der er så mange som foreslår det. har du en udførlig opskrift :-)

Altså du tager lidt olie på panden.. så rister du gullerøde.. Derefter hvidløg og mandelflager, til de bliver gyldne i kanterne.. så tilføjer du bønner (altså haricot verts) og til sidst tomater skåret i mindre stykker..

Når tomaterne er kommet på skal de ikke have så lang tid.. ca 2-3 min

Anmeld

2. oktober 2010

Mussen2

linselouise skriver:

Det lyder sørme også lækkert. sikke mange lækre varianter af bønner, jeg pludselig opdage´r. Tror jeg vil prøve det! hvad med kompotten- hvor meget af hver ting?

Anmeld

2. oktober 2010

L.J.L

Mussen2 skriver:

Det lyder sørme også lækkert. sikke mange lækre varianter af bønner, jeg pludselig opdage´r. Tror jeg vil prøve det! hvad med kompotten- hvor meget af hver ting?

Det kommer lidt an på hvor mange i bliver. Men til et middagsselskab på 4 ville jeg nok lave 3 peberfrugter, 1 squash, 1 aubergine, 3 tomater

Anmeld

2. oktober 2010

Mussen2

linselouise skriver:

Det kommer lidt an på hvor mange i bliver. Men til et middagsselskab på 4 ville jeg nok lave 3 peberfrugter, 1 squash, 1 aubergine, 3 tomater

mange tak for svar alle sammen. Jeg prøver bønner og kompot. Da der er bacon om selve roast beefen overvejer jeg lidt om det skal være ristede bønner på panden med hvidløg fremfor i svøb

Anmeld

2. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mussen2 skriver:

ja, det elsker jeg/vi også selv. En fast bestanddel af hverdagens mad, men de kære gæster, tror jeg ikke på spiser det. Desværre

hmm...

De lyder meget besværlige

Jamen flute er jo også godt til... Jeg vil jo bare have nogle grøntsager!

Her er en idé! rist nogle pinjekerner på en tør pande. du steger bacontern og lader dem dryppe af på et stykke fedtsugendepapir. I fedtet steger du grønne bønner! Hæld bacon tilbage på panden og steg lidt videre og bland med ponjekernede.

eller: Grønne bønner med hvidløg

eller: grønne bønner med sukkerstegte perleløg

tror du nogen af dem kan bruges? (kræver selvfølgelig de kan lide bønner.. hihi)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.