røræg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.676 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Diana...

Hej Piger

Jeg skal havde familien til fødselsdags brunch i morgen og der skal selvfølgelig laves røræg. 

Der flere her inde der har skrevet at det kan laves i ovnen når det er til så mange mennesker MEN hvor meget stiller i ovnen på og CA hvor lang tid skal det have. Bare lige så jeg ved hvad tid jeg ca skal sætte dem i ovnen 

På forhånd tak for hjælpen

Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

louise8723

Diana... skriver:

Hej Piger

Jeg skal havde familien til fødselsdags brunch i morgen og der skal selvfølgelig laves røræg. 

Der flere her inde der har skrevet at det kan laves i ovnen når det er til så mange mennesker MEN hvor meget stiller i ovnen på og CA hvor lang tid skal det have. Bare lige så jeg ved hvad tid jeg ca skal sætte dem i ovnen 

Diana

altså nu har jeg været kokkeelev har godt nok aldrig hørt om at man kan lave det i ovnen.. det hedder jo røræg fordi man røre i det konstant

ellers blir det jo bare æggekage agtigt

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

Diana... skriver:

Hej Piger

Diana

Du kan ikke lave røræg i ovnen, da det jo som navnet siger er RØRæg. Du kan lave æggekage og æggestand i ovnen, men jeg synes nu ikke det bliver helt det samme, da jeg altid laver røræg i fedtet fra baconen...

Jeg laver ofte røræg tidligt, og så smider jeg det i et fad i ovnen, så det holder sig varmt. Var det ikke en mulighed?

Anmeld

1. oktober 2010

AnneBJ

Jeg er så en af dem der laver røræg i ovnen... De første mange min sker der ikke en meter, og man behøver ikke røre i det.. Efter 10 min plejer jeg at røre, så hvert femte, og så snart det bliver den mindste smule stift rører jeg ofte... Det plejer at tage mellem 20 min og en halv time når jeg laver det i ovn. Det smager udmærket synes jeg selv. Jeg venter altid med at salte æggemassen, for det skulle gøre noget ved hviderne, så det ikke kan samle sig så nemt...

nåh ja og grader... Bum bum, 200 plejer jeg vis bare, og så ca. midt i ovnen..

Anmeld

2. oktober 2010

Diana...

louise4060 skriver:

altså nu har jeg været kokkeelev har godt nok aldrig hørt om at man kan lave det i ovnen.. det hedder jo røræg fordi man røre i det konstant

ellers blir det jo bare æggekage agtigt

Det er der bare rigtig mange der gør har jeg læst her inde :) Men se hende der har skrevet over mig :) 

Anmeld

2. oktober 2010

louise8723

Diana... skriver:

Det er der bare rigtig mange der gør har jeg læst her inde Men se hende der har skrevet over mig  

ja okay.. men tvivler nu på at den bliver dejlig blød og cremet så hehe

Anmeld

2. oktober 2010

AnneBJ

louise4060 skriver:

Men det er bedre end hvis de er brændt fast på panden

Anmeld

2. oktober 2010

Diana...

louise4060 skriver:

Vi ende også med at lave dem i en gryde også bare lave dem over flere gang :) 

Anmeld

2. oktober 2010

louise8723

AnneBJ skriver:

Men det er bedre end hvis de er brændt fast på panden

røræg laves jo gerne i en gryde med dejskraber

Anmeld

2. oktober 2010

AnneBJ

louise4060 skriver:

røræg laves jo gerne i en gryde med dejskraber

Måske derfor jeg synes det er besværligt på panden.. Ja ja, så blev jeg så klog!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.