Glæder du dig til dit barn skal i DP/VS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Glæder du dig til at dit barn starter i DP/VS?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

800 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Eliza/lykke

Elizabeth starter VS om 1 mrd, her den 1. november. Hun er 6 mrd til den tid, knap og nap. Jeg er fuldstændig affundet mig med det, og jeg glæder mig til at der skal ske noget nyt i hverdagen for os begge to.

I starten bliver det nærmst lidt legestue agtigt, men så efter en uges tid bliver det nok alvor.

Hvad med jer? Glæder I jer eller føler I, at det slet ikke er en god ide.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Loa

Nu er Isabella kun 2 1/2 måned nu, så der er jo stadig lige noget tid inden hun skal afsted. Tror det bliver sværest for mig, at skulle overlade og stole på nogle passer lige så godt på hende som jeg gør

Men samtidig ved jeg jo det bliver godt for hende, alle børn har jo glæde af at komme ud blandt andre børn og opleve noget nyt....

Og så glæder jeg mig til at skulle gøre min uddannelse færdig....

Win-win

Anmeld

1. oktober 2010

Malene84

Nu er der laaaaaang tid til de skal starte i vuggestue! Men jeg glæder mig på ingen måde. Jeg nyder at være hjemme og være mig (og dem)!! Det kan være jeg ændrer mening, når de begynder at kravle rundt og smide alt på gulvet. haha. Men lige nu nyder jeg bare at de er her og vores tid sammen. De bliver 5 måneder på onsdag og jeg nyder at se deres små fremskridt

Det skal så siges... at jeg jo heller ikke har et arbejde og derfor kollegaer og komme tilbage til. Det har måske også noget at sige. Jeg er først blevet færdig med min uddannelse i min barsel, så starter på ny

Anmeld

1. oktober 2010

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth starter VS om 1 mrd, her den 1. november. Hun er 6 mrd til den tid, knap og nap. Jeg er fuldstændig affundet mig med det, og jeg glæder mig til at der skal ske noget nyt i hverdagen for os begge to.

I starten bliver det nærmst lidt legestue agtigt, men så efter en uges tid bliver det nok alvor.

Lone

Asta ( idag 6 1/2 år) startede  dagplee da hun var omkring 11 mdr . eg havde det sådan både og. Var parat til at starte på arbejde og hun klar til DP - men var alligevel ikke helt med på den at en anden skulle have hende i alle hendes vågne glade og overskudstimer og jeg ulvetimerne.

Synes det var hårdt - men hun havde det super og vi trivedes - men det var hårdt med fuldtidsarbejde og alenemor og transport frem og tilbage på gå eller cykelben.

Så efter 7 mdr sagde jeg mit arbejde op - blev dagpleer og passe mit guld selv. Den bedste beslutning:0)

Holdte dog igen da Asta var 4 år da eg blev tilbudt et bedre arbede og hun var i BH og det passede bedre ind.

Nu har jeg Anton og han kan starte når jeg har lyst - går på barsel igen inden jeg når nærmest at afslutte denne :0)

Jeg kunne slet ikke sende mine børn tidligt afsted - dømmer ikke dem der gør - men jeg synes de er alt for små - kan ingenting selv og er løftebørn og meget afhængige af voksne og hvor meget end end dagplejer eller pædagog gerne vil give den lille alt hvad den behøver så er det nok desværre en realitet at det er der ikke tid og resoucer til.

Knus Christina, som er sikker på at din guldklump og du nok skal klare det:0)

Anmeld

1. oktober 2010

maria_wlt

Tristan skal starte 1 Nov og der er han lige blevet 10 mdr.. VI glæder os.. Han har SÅ meget brug for at komme ud.. 

Anmeld

1. oktober 2010

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Lone

Fik vist ikke svaret på om jeg glæder mig - nej det gør jeg ikke:0)

Jeg synes ikke om institutionsverdenen/dagpleje verdenen - men har affundet mig med at sådan er det samfund vi idag lever i.

Jeg mener ikke børn har godt af at komme ud og være sammen med en masse andre børn, at blive total bombarderet med indtryk dagen lang . på en dag der er længere og hårdere end vores arbejdsdag - men sådan er hverdagen.

Vi går jo ikke længere hjemme og passer på vores børn, og de leger med deres søskende, de andre på vejen osv. Tiderne har ændret sig markant siden vi selv var børn, og sådan er det.

Christina

Anmeld

1. oktober 2010

Eliza/lykke

Jeg tager det nok ikke så tungt, fordi min første kom i VS, da han var 15 mrd., og det var en dum tid at starte på. Han fik aldrig rigtig noget godt forhold til VS eller BH eller sågar skolen, som han går i nu.

Når Elizabeth begynder i en alder af 6 mrd., er det lige før adskillesesperioden. I starten tænkte jeg, at ingen andre end mig kunne passe hende. Men nu hvor hun er knap 5 mrd., og min mor passer hende en gang om uge, har jeg ændret mening.

Jeg ville også helst gå hjemme forever, men det vil vores økonomi ikke rigtig have. Jeg glæder mig nu også til at komme tilbage på kontoret.

Lone

Anmeld

1. oktober 2010

serinasmor

jeg glæder mig på en måde til serina skal starte i dp ... jeg tror det bliver godt for hende at komme ud blandt andre børn .. hun skal hvis vi får en plads til den tid starte først i december ... der er hun 11 mdr ... jeg tror at børn i den alder har godt af at komme ud blandt andre børn .. mor leger altså ikke på samme måde som en etårig .. og jeg kan se allerede nu at når vi er i legestue elsker hun at kigge på og "lege med" de andre børn ... samtidig vil det jo blive tidspunktet hvor jeg skal starte med at læse op til den eksamen jeg har i januar ... det bliver godt men hårdt at komme i gang igen ...

jeg er også lidt nervøs mht dpstart ... men det er jo også fordi det er nyt .. og vi ingen ide har om det er en god dp vi får tilbudt eller ej

Anmeld

1. oktober 2010

Eliza/lykke

jeg glæder mig på en måde til serina skal starte i dp ... jeg tror det bliver godt for hende at komme ud blandt andre børn .. hun skal hvis vi får en plads til den tid starte først i december ... der er hun 11 mdr ... jeg tror at børn i den alder har godt af at komme ud blandt andre børn .. mor leger altså ikke på samme måde som en etårig .. og jeg kan se allerede nu at når vi er i legestue elsker hun at kigge på og "lege med" de andre børn ... samtidig vil det jo blive tidspunktet hvor jeg skal starte med at læse op til den eksamen jeg har i januar ... det bliver godt men hårdt at komme i gang igen ...

jeg er også lidt nervøs mht dpstart ... men det er jo også fordi det er nyt .. og vi ingen ide har om det er en god dp vi får tilbudt eller ej

Det er altid svært, når det er noget nyt - især for ens barn. Det er jo vores guldklumper, og vi har svært ved at give slip på dem.

Men, jeg tror bestemt også, at de har godt at komme ud og få indtryk fra andre børn og omgivelser. Nu har vi storebror herhjemme også, og ihhhhh hvor Elizabeth elsker ham. Han kan lege med hende på en måde, som jeg og far slet ikke kan. Skønt.

Værre er det jo heller ikkee - vores små guldklumper er jo ikke de første børn i verden, som skal i VS/DP hi hi hi DP og VS har nok prøvet det 100 vis af gange og har et super godt tag på ungerne.

Anmeld

1. oktober 2010

dorthemus

NEJ NEJ NEJ...og der er heldigvis længe til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.