Jordens mest elendige mor - update på Silja.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

msax

Kære Pernille---

Du er meget, men på ingen måde en elendig mor... Vi føler alle vi gør et meget dårligt stykke arbejde med vores dejlige børn når vi ikke får sovet nok (jeg har lige været der så sent som igår).

De sene nattetimer er stort set aldrig flinke ved ens humør, men mindre man sover igennem de,...

Jeg håber lille lækre Silja snart har fået lidt hjælp ytil maven. Sagde lægen noget om hvorfor du ikke måtte knuse dem? og hvad er det for nogle piller hun får? Jeg vil gerne prøve om jeg kan læse mig frem til noget i nogle af alle mine bøger om medicin...

SMIL fra Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

anna-jonas

Åhhhh................Pernille, jeg ville ønske at du ikke var så hård ved dig selv. For du er lige nøjagtig den bedste mor, til dine piger.

Håber at Silja snart får ro for refluksen, så hun kan spise, sove og skide..................som sådan nogle små pjok gør.

Knus Mette

Anmeld

1. oktober 2010

Skouboe

Rose <3 skriver:

Jamen altså dog Pernille, du har jo gjort ALT hvad du kunne for Silja...

Jeg ved ikke om du kikket nærmere på det jeg henviste dig til, men jeg ved nogle af de børn, får Gavasom (hedder de mon det??) og nogle af dem får "speciel" mad, når de kommer til tygge mad...

og nogle af børnene derinde er også henvist til sygehuset osv osv. Hvis du ikke allerede har kikket nærmere på det, så synes jeg bestemt du skal gøre det. Så du kan få råd og vejledning fra nogle der selv har refluks børn.

Jeg har kigget på det - det har klart givet mig nogle ideer (og en masse skræmmebilleder, men det er en anden sag).

Hun får nu Nexium, så må vi se hvordan det virker på hende. Jeg skal evaluere med lægen om 14 dage. Det kan jeg læse mig frem til derinde, at det er den mest almindelige behandling.

Nu er lægen ihvertfald enig med mig om refluks, så vi skal nok få fundet en løsning.

Nu hader slynglen mig så fordi jeg stopper ting i munden på hende, der ikke er MME, men det må hun altså komme sig over.

Anmeld

1. oktober 2010

Skouboe

msax skriver:

Kære Pernille---

Du er meget, men på ingen måde en elendig mor... Vi føler alle vi gør et meget dårligt stykke arbejde med vores dejlige børn når vi ikke får sovet nok (jeg har lige været der så sent som igår).

De sene nattetimer er stort set aldrig flinke ved ens humør, men mindre man sover igennem de,...

Jeg håber lille lækre Silja snart har fået lidt hjælp ytil maven. Sagde lægen noget om hvorfor du ikke måtte knuse dem? og hvad er det for nogle piller hun får? Jeg vil gerne prøve om jeg kan læse mig frem til noget i nogle af alle mine bøger om medicin...

SMIL fra Mette

Det skulle være nogle depot piller, så der skulle være nogle korn i dem, der langsomt frigav det virksomme middel. 

Efter en snak med min læge har hun nu udskrevet granulat til oral suspension i stedet for - meget bedre. Nu skal vi kun bøvle med at Silja ikke kan lide det, men det bliver lidt tykt når det bliver blandet op, så hun kan ikke rigtigt komme til at spytte det ud, så hun har ikke noget valg.

Anmeld

1. oktober 2010

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Jeg har kigget på det - det har klart givet mig nogle ideer (og en masse skræmmebilleder, men det er en anden sag).

Hun får nu Nexium, så må vi se hvordan det virker på hende. Jeg skal evaluere med lægen om 14 dage. Det kan jeg læse mig frem til derinde, at det er den mest almindelige behandling.

Nu er lægen ihvertfald enig med mig om refluks, så vi skal nok få fundet en løsning.

Nu hader slynglen mig så fordi jeg stopper ting i munden på hende, der ikke er MME, men det må hun altså komme sig over.

Undskyld ja jeg burde ha´advaret dig mod de meget slemme tilfælde... (Der er især en lille pige, som er meget hårdt ramt af det)

Men godt du også fik nogle ideer og læst, at de faktisk heller ikke har kunne gennemskue, hvad der var galt med de små pus.

Nexium er effektiv på min mave, og jeg er jo også et slem tilfælde af en refluks-voksen ;)

Selvom det ikke hjælper 100% på Silja lige nu, så må du endelig ikke fortvivle, for det kan være det "bare" er mængden der skal justeres op.

Jeg læste lige du skrev til Msax, at det var pulver du nu har fået til hende. (Bruger jeg også af og til) men kan du ikke komme en smule MME i, så det får smagen der af?

Hold mig endelig opdateret om hvordan tingene skrider frem med den lille smukke pige.

Anmeld

1. oktober 2010

Skouboe

Rose <3 skriver:

Undskyld ja jeg burde ha´advaret dig mod de meget slemme tilfælde... (Der er især en lille pige, som er meget hårdt ramt af det)

Men godt du også fik nogle ideer og læst, at de faktisk heller ikke har kunne gennemskue, hvad der var galt med de små pus.

Nexium er effektiv på min mave, og jeg er jo også et slem tilfælde af en refluks-voksen

Selvom det ikke hjælper 100% på Silja lige nu, så må du endelig ikke fortvivle, for det kan være det "bare" er mængden der skal justeres op.

Jeg læste lige du skrev til Msax, at det var pulver du nu har fået til hende. (Bruger jeg også af og til) men kan du ikke komme en smule MME i, så det får smagen der af?

Hold mig endelig opdateret om hvordan tingene skrider frem med den lille smukke pige.

Jeg prøvede med MME - det gik hun helt i banjo over.. Så hellere få skidtet rent.

Anmeld

1. oktober 2010

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Jeg prøvede med MME - det gik hun helt i banjo over.. Så hellere få skidtet rent.

Skååål og ned med lortet ;)

Anmeld

1. oktober 2010

Skouboe

Rose <3 skriver:

Skååål og ned med lortet

Præcist - og så en flaske bagefter til at fjerne den grimme smag

Anmeld

1. oktober 2010

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Præcist - og så en flaske bagefter til at fjerne den grimme smag

Nu spørger jeg måske rigtig dumt, men hvis Silja får flaske bagefter, "slår det så ikke skummet ihjel"???  Er det ikke sådan at Nexium ligger låg på det der er i maven???

Anmeld

1. oktober 2010

Skouboe

Rose <3 skriver:

Nu spørger jeg måske rigtig dumt, men hvis Silja får flaske bagefter, "slår det så ikke skummet ihjel"???  Er det ikke sådan at Nexium ligger låg på det der er i maven???

Der står at den må tages både før, til og efter et måltid. Det skulle være "depot" pulver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.