Egenbetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

Muffinmus

Jamen mon ikke det så er en del af deres snedige plan at folk skal hurtigere igennem deres studier hvis de vil have børn. Typisk kan man jo starte et studie som 18-20 årig og være færdig inden for 4 år, dvs senest 24 år som jo ikke ligefrem er en sen alder at få børn i. At nogle så vælger længere studier kan staten ikke tage på deres skuldre åbenbart (men igen, hvornår gør det så også det??). Men man kunne sagtens forestille sig de sidder og håber kvinderne får gjort sig færdige så de kan få en god løn og nogle børn...bare en tanke.-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jamen mon ikke det så er en del af deres snedige plan at folk skal hurtigere igennem deres studier hvis de vil have børn. Typisk kan man jo starte et studie som 18-20 årig og være færdig inden for 4 år, dvs senest 24 år som jo ikke ligefrem er en sen alder at få børn i. At nogle så vælger længere studier kan staten ikke tage på deres skuldre åbenbart (men igen, hvornår gør det så også det??). Men man kunne sagtens forestille sig de sidder og håber kvinderne får gjort sig færdige så de kan få en god løn og nogle børn...bare en tanke.-)

Ja det har du nok ret i - det er vel det de arbejder hen imod. Så må vi bare håbe at kvinderne er villige til at få børn efter endt uddannelse inden de skal igang med en karriere..

Anmeld

30. september 2010

Sujan

Er det fra 1januar hvis det er???

Jeg er under udredning og håber sådan jeg kunne nå et forsøg inden.. Men skal jeg nok ikke regne med:-(

Anmeld

30. september 2010

otlitrom

Sujan skriver:

Er det fra 1januar hvis det er???

Jeg er under udredning og håber sådan jeg kunne nå et forsøg inden.. Men skal jeg nok ikke regne med:-(

Ja, det står til at træde i kraft 1/1-11 Jeg må være så egoistisk at sige, at jeg håber vi der ér i systemet får lov at blive uden at skulle betale. Og jeg håber I når med i den gruppe! Det andet vil bare give ekstra bekymringer, og det er ikke just det man behøver, når man starter i behandling!

Anmeld

30. september 2010

Sujan

kitty skriver:

Ja, det står til at træde i kraft 1/1-11 Jeg må være så egoistisk at sige, at jeg håber vi der ér i systemet får lov at blive uden at skulle betale. Og jeg håber I når med i den gruppe! Det andet vil bare give ekstra bekymringer, og det er ikke just det man behøver, når man starter i behandling!

Ja tror jeg desværre ikke vi når... Men ligger jo et stort pres på en hvis man selv skal betale.. At det så SKAL lykkes i første forsøg..

Ja er ikke andet at gøre end at vente og se.. Så må jeg i hvert fald håbe at manden sæd er i orden så vi "kun" skal insemineres

Anmeld

30. september 2010

otlitrom

Sujan skriver:

Ja tror jeg desværre ikke vi når... Men ligger jo et stort pres på en hvis man selv skal betale.. At det så SKAL lykkes i første forsøg..

Ja er ikke andet at gøre end at vente og se.. Så må jeg i hvert fald håbe at manden sæd er i orden så vi "kun" skal insemineres

Ja, det håber jeg også!

Som det de har gang i nu, bliver det jo rant faktsik de der fejler mest der kommer til at sidde med den største regning! F.x: Dårlig sædkvalitet --> ICSI --> stor regning! Det er jo den omvendte verden!!

Anmeld

2. oktober 2010

Kløver

foto på lærred skriver:

Det har altid været sådan at barn nr 2 var på egen betaling, men nu kommer det så til at gælde for barn nr 1 også. 

ja må indrømme at det vidste jeg ikke, altså at nr 2 var på egenbetaling, hvilket da også er fair, men ja synes sgu ik det er fair man ikke engang kan få hjælp mere til den 1. Der var i forvejen begrænsning på hjælpen, så at skære den helt væk, synes jeg ikke er fair

Anmeld

2. oktober 2010

dithmer

Anonym skriver:

Ja så kom regeringen med loven, desværre...

En inseminering vil komme til at koste 1271 kr og regensglas 5000 kr. pr. gang. Undersøgelser, udredning osv. vil stadig være gratis og der vil være et loft på 15000 kr. til medicin, som vi selv skal betale!

ØVØVØV.. så skal man sgu til og igang..

Hhmm ja hvad er det lige man skal mene.... holdningerne er jo mange. Nu har vi ikke selv haft besvær med at blive gravide så det er lidt svært at sætte sig andres sted.

Min tanke er nok lidt at man endnu ikke ved hvad de her kunstige befrugtninger har af betydning for børnene på lang sigt. Det ER jo en kunstig process som absolut ikke er naturlig og det kan da godt få mig til at tænke på hvordan de her børn kommer til at formes i fremtiden.

Alle skal ha ret til at få børn, men synes ikke prisen skal være uden loft.

Anmeld

2. oktober 2010

CmarianN

Jeg synes simpelthen det er under AL kritik!

Jeg vil da se det ikke at kunne få børn på egen hånd som et handicap og for mig at se har handicappede (psykisk/fysisk syge) mulighed for gratis hjælp herhjemme... Hvorfor skal denne slags handicap så ikke understøttes??? -forstår det ikke!

Anmeld

5. oktober 2010

foto på lærred

dithmer skriver:

Hhmm ja hvad er det lige man skal mene.... holdningerne er jo mange. Nu har vi ikke selv haft besvær med at blive gravide så det er lidt svært at sætte sig andres sted.

Min tanke er nok lidt at man endnu ikke ved hvad de her kunstige befrugtninger har af betydning for børnene på lang sigt. Det ER jo en kunstig process som absolut ikke er naturlig og det kan da godt få mig til at tænke på hvordan de her børn kommer til at formes i fremtiden.

Alle skal ha ret til at få børn, men synes ikke prisen skal være uden loft.

Der er lavet kunstig befrugtning siden 1973 så der er har været lang tid hvor man kan se om der har været "bivirkninger". Det eneste der har vist sig, er at der tyder på at drengebørn muligvis også kan have sværere ved at få børn når de bliver voksne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.