Egenbetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.788 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Anonym trådstarter

Ja så kom regeringen med loven, desværre...

En inseminering vil komme til at koste 1271 kr og regensglas 5000 kr. pr. gang. Undersøgelser, udredning osv. vil stadig være gratis og der vil være et loft på 15000 kr. til medicin, som vi selv skal betale!

ØVØVØV.. så skal man sgu til og igang..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Kløver

øv synes sgu ikke det er fair, det er jo også gratis at gå til lægen.

Synes da om ikke andet, at barn nr 1 så skulle være gratis, og så kan jeg da bedre forstå hvis staten ikke vil betale for feks barn nr 2-3-4 eller derefter, men synes da som minimum godt de kunne ha ladet folk få hjælp til det første barn

Anmeld

30. september 2010

Muffinmus

Tja, alt er jo relativt, for selv om det er mange penge, er det jo billigt for et evt barn.

Og ja, selv om mange får dem gratis når de laver dem selv, så tænk på hvad dem der adopterer børn skal af med???det er jo hewlt andre og meget voldsommere summer og så gør det samtidig samfundet en stor tjeneste.-det er da endnu mere uretfærdigt.

Alt i alt synes jeg naturligvis det skulel være gratis, men så synes jeg også at betalingen for adoption skulle sættes væsentligt ned. For deres er ingen tvivl om at de forældre skal betale ved kasse 1 for deres ønske, men samtidig bliver de tjekket i hoved og røv idnen de, hvis de er meget heldige, får et ja.

Så ja, det er røv med betaling, men alt er relativt  og prisen er billig for et mirakel. Kan se det sure i at man måske skal igennem det flere gange før det lykkes, og det skulle måske også have været sådan at det kun kostede for hvert barn man fik ud af det, ikke for hvert forsøg....

Anmeld

30. september 2010

Bavianis

Dette lovforslag vil dog endvidere bevirke, at de danske mødre til stadighed bliver ældre. Det er jo ikke muligt at finde den slags penge medens man er under uddannelse. Endvidere kan man blive tvunget til at udskyde rammer for familien som ejebolig, bil etc., som vil komme barnet til gode. Jeg synes det er forkert.

Jeg hører flere politikere der siger "folk finder jo pengene", men det er altså ikke alle der lige "finder" den slags penge... Jeg mener ikke at man skal have bil og ejebolig for at blive forældre, men jeg mener det er forkert, at man skal ofre dette, for at få en behandling som man ifølge WHO har ret til at blive behandlet for - på lige fod med andre sygdomme i Danmark...

Anmeld

30. september 2010

otlitrom

Bavianis skriver:

Dette lovforslag vil dog endvidere bevirke, at de danske mødre til stadighed bliver ældre. Det er jo ikke muligt at finde den slags penge medens man er under uddannelse. Endvidere kan man blive tvunget til at udskyde rammer for familien som ejebolig, bil etc., som vil komme barnet til gode. Jeg synes det er forkert.

Jeg hører flere politikere der siger "folk finder jo pengene", men det er altså ikke alle der lige "finder" den slags penge... Jeg mener ikke at man skal have bil og ejebolig for at blive forældre, men jeg mener det er forkert, at man skal ofre dette, for at få en behandling som man ifølge WHO har ret til at blive behandlet for - på lige fod med andre sygdomme i Danmark...

Smukt, yndlingsbavian!!

Anmeld

30. september 2010

klmf

Bavianis skriver:

Vi sender sgu dig ind i Folkeren når de skal behandle det her lovforslag og så må de lige tage og høre på de helt almindelige mennesker i Danmark. Vi har jo ikke allesammen MF-lønninger....

Bliver mere og mere og mere taknemmelig for at Oliver kom au naturel, for ellers skulle jeg have lånt penge af banken eller mine forældre, ellers ville jeg nok ikke have sparet op før jeg var 85

Anmeld

30. september 2010

foto på lærred

Maja84 skriver:

øv synes sgu ikke det er fair, det er jo også gratis at gå til lægen.

Synes da om ikke andet, at barn nr 1 så skulle være gratis, og så kan jeg da bedre forstå hvis staten ikke vil betale for feks barn nr 2-3-4 eller derefter, men synes da som minimum godt de kunne ha ladet folk få hjælp til det første barn

Det har altid været sådan at barn nr 2 var på egen betaling, men nu kommer det så til at gælde for barn nr 1 også. 

Anmeld

30. september 2010

Meliora

Bavianis skriver:

Jeg ringede ind til sundhedsministeriet i dag for at høre om lov forslaget også gælder os der skal have ægsortering, som jo ellers har fået at vide af lægerne at vi hører til en speciel gruppe, der ikke er omfattet af de normale regler.

Jeg sagde at jeg undrede mig over at man vil tage så mange penge for en behandling, der for vores vedkommende kun sker for at få et raskt barn, der uden behandlingen vil koste samfundet MANGE hundredetusinde kroner senere.

Hans svar: Hvis man synes 15000 er mange penge, så burde man måske vente med at få børn, for de koster altså mere end 15000 kr.

Hold da kæft hvor KYNISK har man lov at være!

Anmeld

30. september 2010

tinasmor

MariaE skriver:

Tja, alt er jo relativt, for selv om det er mange penge, er det jo billigt for et evt barn.

Og ja, selv om mange får dem gratis når de laver dem selv, så tænk på hvad dem der adopterer børn skal af med???det er jo hewlt andre og meget voldsommere summer og så gør det samtidig samfundet en stor tjeneste.-det er da endnu mere uretfærdigt.

Alt i alt synes jeg naturligvis det skulel være gratis, men så synes jeg også at betalingen for adoption skulle sættes væsentligt ned. For deres er ingen tvivl om at de forældre skal betale ved kasse 1 for deres ønske, men samtidig bliver de tjekket i hoved og røv idnen de, hvis de er meget heldige, får et ja.

Så ja, det er røv med betaling, men alt er relativt  og prisen er billig for et mirakel. Kan se det sure i at man måske skal igennem det flere gange før det lykkes, og det skulle måske også have været sådan at det kun kostede for hvert barn man fik ud af det, ikke for hvert forsøg....

Men du skal tænke på, at dem som adopterer jo ofte i forvejen har adopteret. Det er jo sjældent at man hopper direkte fra at få at vide at man har brug for hjælp, til at adoptere. Så dem der adopterer, har i forvejen som regel mange fertilitets forsøg bag sig.

Jeg er enig i, at adoption helt sikkert også skulle være billigere.

Men jeg synes slet ikke, at der skal være brugerbetaling for at få barn nr 1. Det er en sygdom lige som alle andre sygdomme som vi behandler gratis i DK.

Anmeld

30. september 2010

Anonym trådstarter

Regeringen snakker ofte om, at danskerne ikke føder børn nok og at vi bliver for gamle, inden vi får børn. Men med denne beslutning gør de da overhovedet ikke denne situation bedre. Som studerende "finder" man sgu ikke bare lige 2000-5000 kr. for ÉT forsøg + penge til hormoner osv. Synes det er latterligt at denne form for sygdom skal koste af egen lomme, når alt andet indenfor sygdom er gratis via skatten. Vi er jo nogen som faktisk har en sygdom som gør, at vi ikke selv kan blive gravide, uden en eller anden form for behandling....

For at adoptere skal man vidst også være rask i både hoved og r**, så vidt jeg ved? Så jeg er fx. én af dem som aldrig ville komme til at adopterer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.