Så underlig tanke... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Frigg har IGEN idag sovet 4½ time i sin slyngevugge...Hun er bare så nemt et barn, så jeg får dårlig samvittighed næsten.

Jeg får dårlig samvittighed, fordi jeg hører om så mange bebser der ikke gider at sove ordenlig. Der ikke vil tage babsen. Eller skriger rigtig meget.

Frigg har stort set ikke skreget, siden hun blev født. Hun kan knurre lidt og knirke lidt, men skriger, det gør hun faktisk ikke... når hun er vågen, er hun vågen i 1-3 timer ad gangen (på nær om natten, hvor hun for det meste sover, på nær sine spisetider om natten...)Når hun så er vågen, så pludrer hun lidt, kigger rundt på verden, med de største vågne øjne... Og er endda begyndt at grine så småt. Hun er evig skøn...

Når hun så sover SÅ længe, om dagen, så begynder jeg at få underlige tanker om, hvad man rent faktisk kan NÅ på 4 timer... Jeg tænker så om man i virkligheden kunne hænge hende til lur i mine forældres have og nå at smutte en tur i kurbad?!... Og KAN man som mor, virkelig forlade sig sovende barn, i 4 timer, hvis det nu bliver en vane??!... Altså at hun sover 4 timer... Hun har jo gjort det i 3 dage nu jo... mmm...

Men altså, med Idun kunne jeg aldrig DRØMME om at forlade hende, ikke engang et minut... Men Frigg er bare SÅ nem og rolig, så jeg FÅR næsten den der dårlige samvittighed igen... For jeg har både været oppe og aflevere Idun og hente Idun og i bad og alt muligt, mens hun både har sovet og været vågen (altså hvor Far så også ahr været hjemme. Kunne ALDRIG gå fra hende sovende, hvis hun var alene hjemme... )

Men altså - kan man gøre det? Kan man tage i kurbad i 4 timer mens ens barn sover? For hun får mig faktisk nogengange til at føle mig som en ravnemor, fordi hun er så lidt krævende. Fordi det er så nemt at have en lillesøster, der både holder af at blive nusset af sin storesøster og sin far. Der ikke skal hænge på mor HELE tiden

Jeg elsker hende jo rigtig rigtig meget rigtig rigtig rigtig mega meget. Ligesom jeg elsker Idun og jeg vil jo ikke give hende mindre end jeg har givet Idun. Er det helt sort?!...

Jeg har altid syntes at de mødre der laver noget uden deres lille barn, er nogen VÆRRE nogen... Faktisk - for at være ærlig... jeg har slet ikke kunnet forstå det. Men jeg ville aldrig gøre sådan noget med gå fra hende når hun var vågen og malke ud til hende og begynde på flaske og sådan noget. Nix, det er slet ikke der hvor vi er hende. Det er bare vildt underlige tanker... mmm...

Hvordan ser I på det? Er man en ravnemor, når man syns det er for nemt? Er der ngoet jeg overser, som jeg ikke giver hende? Eller får hun alt, fordi det bare er delt mellem far, storesøster og mig? Hun elsker at ligge hos sin far og hos sin storesøster. Hun får TONS vis af fysisk kontakt og snak med. Fra os alle sammen... Og kærlighed. Når hun holder sin lille hånd omkring min finger om natten, mens hun sover... Hun er skøn. Når jeg ligger med min datter i hver arm. En lille datter i den ene og en stor datter i en anden arm... Det er fantastisk...

mmm... Men hjælp mig lige med det andet... (og måske bliver det slet ikke et issue, hvis hun ændrer det og ikke sover 4-5 timer i træk om dagen...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

anna-jonas

Sikke en masse tanker du har...............og sikke store ambitioner du har som mor. Du levner ikke meget Zafir-plads, til dig selv. Synes det er positivt, at du er begyndt at lege lidt med tanken, om at kunne gøre noget godt for dig selv. Ta' i kurbad...............det er KUN et plus, at du som mor bliver ladet op, og får lidt tid til selv forkælelse. NYD at du har et nemt barn, og vid, at det er fordi du gør tingene så godt, at lille Frigg er så nem.

Knus Mette

Anmeld

30. september 2010

Moderator

Anna-jonas skriver:

Sikke en masse tanker du har...............og sikke store ambitioner du har som mor. Du levner ikke meget Zafir-plads, til dig selv. Synes det er positivt, at du er begyndt at lege lidt med tanken, om at kunne gøre noget godt for dig selv. Ta' i kurbad...............det er KUN et plus, at du som mor bliver ladet op, og får lidt tid til selv forkælelse. NYD at du har et nemt barn, og vid, at det er fordi du gør tingene så godt, at lille Frigg er så nem.

Knus Mette

Mmm... tak sådan havde jeg ikke lige tænkt det

Anmeld

30. september 2010

Pia.

Hvordan kan din lille Frigg blive til andet end et roligt lille barn, med en mor så fantastisk og som hviler så meget i sig selv... helt fra start har hun jo fået en rolig opvækst - det betyder altså også meget... Så selvfølgelig er hun en rolig lille pige..

Knus Pia, som skal køre nu så det blev bare et hurtigt svar...

Anmeld

30. september 2010

Corn

Jeg synes Aslan er nem, han græder heller ikke, men han lader mig ikke smutte nogen steder, hvilket jeg heller ikke har lyst til, det havde jeg heller ikke med de andre...

Vend den igen i hovedet med denne drejning:

Hun sover 4 timer midt på dagen, fordi hun synes at hendes mor har fortjent kurbad, forkælelse osv...

God fornøjelse fra Aslan-kan-dufte-hvis-mor-overvejer-at-gøre-noget-uden-mig's mor

Anmeld

30. september 2010

Maria.

Altså hvis du ikk gør det kan du bare sidde og kigge på at hun sover i 4 timer!!? Hehe.. Gør det.. mens du kan..

Anmeld

30. september 2010

lauras*mor*

sådan var min datter også da hun var ny.. det er vist det man kalder et luksus problem.. :-) fik tit af vide "ja du ved da heller ikke hvordan det er at ha ett spædbarn".. jo jeg ved hvordan det er at ha et nemt et.. hvilket også kan give en masse... ja.... underlige tanker er nok det rigtige ord..

jeg vil sigee som de andre.. Frigg er så sød at give sin mor plads til at være andet end mor.. og det er da en flot gestus som jeg bestemt synes du skal tage imod.. :-) for som de andre siger.. du skal også ha tid til at være andet end mor og bare være Zafir.. :-)

og som du nok også selv ved idet du har Idun, så sover de jo mindre og mindre jo ældre de bliver.. så nyd det, og gør noget for dig selv.. måske start i de små baner hvis du har det lidt underligt med det... evt sæt et afsnit af din ynglings serie på, tag en kop kaffe - sæt noget lækkert musik på og bare slappe af og tænke på dit fantastiske liv du har.. og stille og roligt kan du så udvide det hvis det er..
Du kan næsten være sikker på at du bliver lettere afhængig af det, men så kan du senere hen flytte tidspunket jo.. :-) egenkærlighed er en vigtig ingrediens i både morrollen, forholdet og livet generelt.. jeg har en ring med et sten i som jeg købte til mig selv for nogle år tilbage for at minde mig selv om at jeg skal ha mig selv med i alt hvad jeg gør..
at gøre gode ting for en selv, lader ens batterier op, lader ens kærlighed op og gir dig ro til at finde dig selv som mor, kone og Zafir selv.. :-) det er KUN godt..

God fornøjelse...

Anmeld

30. september 2010

mor-til-vanessa

jeg synes da bare du skal tage i kurbad, det bliver du ikke en dårlig mor af.

du behøver jo ikke være væk i 4timer.

synes da bare du skal nyde det

Anmeld

30. september 2010

Tulle28

Aj hold op, du skal da bare NYDE det!! Min datter sov også dagen lang indtil for ganske nyligt og var i det hele taget rigtig nem - men nu er hun 6 mdr. og har taget revanche og sover næsten ikke hele dagen (og faktisk heller ikke om natten - men det er en FASE har vi aftalt:-))

Men jeg kan godt følge dig - der var også et par "problembørn" i min mødregruppe, så ind imellem sad man lidt med røde ører når de fortalte om deres gråd og søvnløse nætter, mens jeg sad der helt overskudsagtig og havde masser af tid til mig selv hver dag.

Afsted med dig til kurbad og hvad du ellers finder på (bare hun ikke er alene hjemme imens;-)) og nyd at du har fået en smuk, nem lille baby:-)

Knus Tulle

Anmeld

30. september 2010

Moderator

Maria. skriver:

Altså hvis du ikk gør det kan du bare sidde og kigge på at hun sover i 4 timer!!? Hehe.. Gør det.. mens du kan..

Ork nej Jeg sidder da ikke og glor på hende imens... Jeg har flækket brænde de sidste dage Til den store guldmedalje. Elsker det. Så lige musik på mp3'eren og gang i flækkeren.

Og idag tjekkede jeg hende kun ca 15gange hehe... Den første dag, hun sov så mange timer tror jeg at jeg tjekkede hende hvert 5. minut nærmest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.