Frigg har IGEN idag sovet 4½ time i sin slyngevugge...Hun er bare så nemt et barn, så jeg får dårlig samvittighed næsten.
Jeg får dårlig samvittighed, fordi jeg hører om så mange bebser der ikke gider at sove ordenlig. Der ikke vil tage babsen. Eller skriger rigtig meget.
Frigg har stort set ikke skreget, siden hun blev født. Hun kan knurre lidt og knirke lidt, men skriger, det gør hun faktisk ikke... når hun er vågen, er hun vågen i 1-3 timer ad gangen (på nær om natten, hvor hun for det meste sover, på nær sine spisetider om natten...)Når hun så er vågen, så pludrer hun lidt, kigger rundt på verden, med de største vågne øjne... Og er endda begyndt at grine så småt. Hun er evig skøn... 
Når hun så sover SÅ længe, om dagen, så begynder jeg at få underlige tanker om, hvad man rent faktisk kan NÅ på 4 timer... Jeg tænker så om man i virkligheden kunne hænge hende til lur i mine forældres have og nå at smutte en tur i kurbad?!... Og KAN man som mor, virkelig forlade sig sovende barn, i 4 timer, hvis det nu bliver en vane??!... Altså at hun sover 4 timer... Hun har jo gjort det i 3 dage nu jo... mmm...
Men altså, med Idun kunne jeg aldrig DRØMME om at forlade hende, ikke engang et minut... Men Frigg er bare SÅ nem og rolig, så jeg FÅR næsten den der dårlige samvittighed igen... For jeg har både været oppe og aflevere Idun og hente Idun og i bad og alt muligt, mens hun både har sovet og været vågen (altså hvor Far så også ahr været hjemme. Kunne ALDRIG gå fra hende sovende, hvis hun var alene hjemme... )
Men altså - kan man gøre det? Kan man tage i kurbad i 4 timer mens ens barn sover? For hun får mig faktisk nogengange til at føle mig som en ravnemor, fordi hun er så lidt krævende. Fordi det er så nemt at have en lillesøster, der både holder af at blive nusset af sin storesøster og sin far. Der ikke skal hænge på mor HELE tiden 
Jeg elsker hende jo rigtig rigtig meget rigtig rigtig rigtig mega meget. Ligesom jeg elsker Idun og jeg vil jo ikke give hende mindre end jeg har givet Idun. Er det helt sort?!...
Jeg har altid syntes at de mødre der laver noget uden deres lille barn, er nogen VÆRRE nogen... Faktisk - for at være ærlig... jeg har slet ikke kunnet forstå det. Men jeg ville aldrig gøre sådan noget med gå fra hende når hun var vågen og malke ud til hende og begynde på flaske og sådan noget. Nix, det er slet ikke der hvor vi er hende. Det er bare vildt underlige tanker... mmm...
Hvordan ser I på det? Er man en ravnemor, når man syns det er for nemt? Er der ngoet jeg overser, som jeg ikke giver hende? Eller får hun alt, fordi det bare er delt mellem far, storesøster og mig? Hun elsker at ligge hos sin far og hos sin storesøster. Hun får TONS vis af fysisk kontakt og snak med. Fra os alle sammen... Og kærlighed. Når hun holder sin lille hånd omkring min finger om natten, mens hun sover...
Hun er skøn. Når jeg ligger med min datter i hver arm. En lille datter i den ene og en stor datter i en anden arm...
Det er fantastisk...
mmm... Men hjælp mig lige med det andet...
(og måske bliver det slet ikke et issue, hvis hun ændrer det og ikke sover 4-5 timer i træk om dagen...)