Så kom lovforslaget til egenbetaling af fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.087 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Sygehusvaesen/2010/September/Kustig_befrugtning.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Bliver spændende at se, om det så også gælder for første barn, for dem som er i behandling nu, og hvordan det hele skal gå for os som kæmper, og vil kæmpe for at få børn i fremtiden.

Anmeld

30. september 2010

dorthemus

Hvor er det trist

Anmeld

30. september 2010

dorthemus skriver:

Hvor er det trist

Meget. Og dybt diskriminerende!

Anmeld

30. september 2010

otlitrom

Jeg må være ærlig at sige det ikke ser så slemt ud som jeg havde troet! Men jeg synes stadig ikke det er OK!!

Jeg kan sidde her med mine mørbankede æggestokke og håbe på jeg kan give dem fingeren om en måned! ØV, de er nogen røvbananer!!

Anmeld

30. september 2010

Agnete

Synes at det er et sidespor at komme ud på, med brugerbetaling i det offentlige...  Hvad bliver det næste?

Anmeld

30. september 2010

otlitrom

Vil gerne tilføjge, at jeg altså på INGEN måde synes det er OK med brugerbetalingen!! Slet ikke...!! Mit indlæg kan måske godt opfattes sådan...

Anmeld

30. september 2010

lauras*mor*

nu er jeg godt nok ikke inde i det med bahandling.. eller dvs vi skulle faktisk være startet, men nåede at blive gravide inden.. men umiddelbart vil jeg mene at det da egenttlig er godt nok trods  alt at startfasen er gratis.. jeg ved godt at det bliver man ikke gravid af, men så ved man hvad der evt. er galt og derudfra måske kan regne et ca beløb ud, udfra hvad ens chancer er.. og måske finde et andet sted eller sådan noget... som sagt er jeg ikke så meget inde i det..

men der er noget jeg ikke helt forstår.. tror jeg... skal det koste penge at blive steriliseret (staves?)? altså så egentlig er det sådan at kvinder og mænd der ikke vil ha flere børn skal betale for udgifteer for dem der gerne vil men ikke kan?? det er selvfølgelig dejligt for dem i bahndling at udgifterne kan blive nedbragt på den måde, men egentlig synes jeg det er lidt uretfærdigt.. det ville vel svarer til at ikke-rygere er med til at betale for skatter osv på smøgerne... sat på en spids..

eller forstår jeg det ikke korrekt.. jeg synes det er noget pjat hvis det skal koste 10500 for en kvinde at sørge for hun ikke får flere børn.. i værste tilfælde vil det måske resultere i at kvinder der ikke vil ha børn ender med aborter... som jo koster samfundet en del også.. ja så kan de jo bare bruge kondom, men lad os antage at kvinden ikke vil bruge kondom og ikke kan tåle andrer former for prævention.. så "tvinger" staten jo faktisk kvinden til at få en abort i tilfælde af graviditet.. det mener jeg faktisk er en skæv fordeling..

vi er dog enige om at det i bund og grund ikke er den bedste løsning dette forslag og lad os håbe der ikke er flertal for det.. det strider jo lidt imod det faktum at vi trænger til nye kræfter i dk, men så vælger de at besværliggøre det at få børn.. det er skævt og helt hen i vejret.. jeg ved godt at der ska spares nogle steder, det er bare sørgeligt at de hoveder ikke altid kan tænke langsigtet..

Anmeld

30. september 2010

Sunflower

Jeg kan ikke få linket til at virke??

Anmeld

30. september 2010

Bomst84 skriver:

Jeg kan ikke få linket til at virke??

Prøver igen...

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Sygehusvaesen/2010/September/Kustig_befrugtning.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.