er det ok at tage gravijern før 10. uge? er i 7+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.077 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. september 2010

NessaXenia

som overskriften lyder, er det ok at tage gravijern feks som jeg nu i 7+1?

eller skal jeg vente med at begynde på gravijern før jeg får ind i 10. uge?

Kærligst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Low

Nina Sophia skriver:

som overskriften lyder, er det ok at tage gravijern feks som jeg nu i 7+1?

eller skal jeg vente med at begynde på gravijern før jeg får ind i 10. uge?

Kærligst...

Ja jeg synes du skal vente. For noget tid siden sagde man at man skulle starte fra uge 20 men nu er det sat ned til uge 10 men jeg tror ikke der sker det store hvis du begynder nu. Jeg ville bare ikke gøre det når jeg har fået noget andet af vide 

Anmeld

30. september 2010

NessaXenia

Low skriver:

Ja jeg synes du skal vente. For noget tid siden sagde man at man skulle starte fra uge 20 men nu er det sat ned til uge 10 men jeg tror ikke der sker det store hvis du begynder nu. Jeg ville bare ikke gøre det når jeg har fået noget andet af vide 

så venter jeg

jeg er bare så ivrig

Anmeld

30. september 2010

Low

Nina Sophia skriver:

så venter jeg

jeg er bare så ivrig

Hehe det kan jeg godt forstå . Men multivitamin med folsyre skal du begynde på hvis du ikke allerede er begyndt med det

Anmeld

30. september 2010

NessaXenia

jeg har taget folinsyre siden jeg prøvede at blive gravid og gør det stadig, hvor længe skal jeg tage folinsyre?

Jeg tager gravitamin, gravikalk, fiskeolie og folinsyre

jeg skal tage gravitamin, gravikalk og fiskeolie hele graviditen ik?

og så gravijern fra 10. uge.. også resten af graviditeten..

Anmeld

30. september 2010

Mutti2B

Nina Sophia skriver:

jeg har taget folinsyre siden jeg prøvede at blive gravid og gør det stadig, hvor længe skal jeg tage folinsyre?

Jeg tager gravitamin, gravikalk, fiskeolie og folinsyre

jeg skal tage gravitamin, gravikalk og fiskeolie hele graviditen ik?

og så gravijern fra 10. uge.. også resten af graviditeten..

Du skal ikke tage ekstra folsyre hvis du tager gravitamin for der er alt det folsyre du skal ha (400 µg)

Anmeld

30. september 2010

NessaXenia

Mutti2B skriver:

Du skal ikke tage ekstra folsyre hvis du tager gravitamin for der er alt det folsyre du skal ha (400 µg)

det sagde min læge bare

træls..

Anmeld

30. september 2010

Mutti2B

Nina Sophia skriver:

det sagde min læge bare

træls..

Ej, så kan jeg godt forstå du er forvirret. Hvor meget folsyre står der på gravitamin pakken der er? Det anbefales nemlig at man skal ha 400µg om dagen

Anmeld

30. september 2010

NessaXenia

Mutti2B skriver:

Ej, så kan jeg godt forstå du er forvirret. Hvor meget folsyre står der på gravitamin pakken der er? Det anbefales nemlig at man skal ha 400µg om dagen

uha jeg er som groet fast i sofaen siden kl 15 og har lige planer om at rejse mig før sengetid..

så jeg ved ikke lige hvor meget der er i selve gravitamin, men jeg for de 400 i den enkle folinsyre.

Anmeld

30. september 2010

Mutti2B

Nina Sophia skriver:

uha jeg er som groet fast i sofaen siden kl 15 og har lige planer om at rejse mig før sengetid..

så jeg ved ikke lige hvor meget der er i selve gravitamin, men jeg for de 400 i den enkle folinsyre.

He he, så må vi da håbe du ikke skal på toilet

Så tror jeg altså du får dobbelt så meget folsyre som det anbefales . Tror nu ikke det gør noget, men jeg synes da lige du skal tjekke om der ikke er de anbefalede 400 i din gravitamin og så droppe den ekstra folsyre hvis der er. Altså hvis du da ikke vokser fast i sofaen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.