Min datter spiser grimt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Kan godt huske det Tja det er en fase. Tjalfe spiste pålægget først og så rugbrødet bagefter. Måske hvis det ikke er tilfældet så måske give hende små bidder hvor hun ikke får mere før hun har spist rugbrødet?

Det har vi så prøvet idag - og det virker bedre Hun sviner godt nok stadig enormt, men nu spiser hun BÅDE rugbrød og pålæg med din metode...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Pige2009

Sees. skriver:

Emil begyndte på det samme, da han var omkring et års tid.

I starten rettede jeg også på ham, og gav ham "påtaler", og det hjalp ikke en disse.
Så begyndte jeg så småt at ignorer det at han spiste grimt (Altså kunne jo se det ud af øjenkrogen), og så give ham min fulde opmærksomhed når han spiste pænt - Det hjalp!

Men det er vel forskelligt fra barn til barn?

Det er i hvert fald et forsøg værd Tak...

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

fisen skriver:

min søn er 2 år og spiser "grimt" endnu... Han kan bare IKKE spise ordentligt.

prøver med " det må du ikke", " sid nu stille", "prøv at se hvordan mor gør" osv osv...

det virker ikke... Men er han så i vuggestue, eller hos mine forældre at spise... Så er han et englebarn..

Det samme med Laura!  Men sådan er det jo generelt med mange ting. Når forældrene ikke er der, er de englebørn

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

Heise skriver:

det går over

det gjorde maia også i den alder. de vil lige føle og røre maden og det sviner. Det er megatræls, men det må i igennem

heise

Ja, så håber jeg bare fasen snart er ovre

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

Ni-ko-li-ne skriver:

Nikoline gjorde det også dengang... det der virkede bedst var at ignorere det:0)

Må prøve med det så Glæder mig til den fase er ovre...

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

*Sofie* skriver:

Malou gjorde det sammen.
Jeg bad hende om at spise pænt, og ellers ignorerede jeg det. Hun fik lov til at svine, og jeg vaskede gulv efter hvert måltid. 
Det var en fase 
Lige nu spiser hun stort set ikk noget 

Synes også jeg støvsuger og vasker gulve konstant

Anmeld

1. oktober 2010

<3

Baagøe skriver:

Det har vi så prøvet idag - og det virker bedre Hun sviner godt nok stadig enormt, men nu spiser hun BÅDE rugbrød og pålæg med din metode...

Godt at høre! Jeg syntes også at det var et godt kompromis. Rugbrødet bliver spist men maden bliver spist på barnets måde ;D

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

Valle81 skriver:

He He:0)

Griner og sige: Min datter er 6 1/2 og hun spiser heller ikke særlig pænt:0)

Det er som om lige når de lærer at bruge gaffel så mestrer de det til UG - men jo ældre de bliver jo mere gratter de:0)

He he - har ingen råd:0)

Nej, det er svært

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Godt at høre! Jeg syntes også at det var et godt kompromis. Rugbrødet bliver spist men maden bliver spist på barnets måde ;D

Lige præcis. Jeg kommer to små ryttere på hendes tallerken og så får hun ikke mere, før hun har spist både rugbrød og pålæg. Tak for tip...

Anmeld

1. oktober 2010

<3

Baagøe skriver:

Lige præcis. Jeg kommer to små ryttere på hendes tallerken og så får hun ikke mere, før hun har spist både rugbrød og pålæg. Tak for tip...

Det var da så lidt - man lærer en ting eller to som mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.