Min datter spiser grimt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.475 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Pige2009

Laura er den seneste tid begyndt at spise utrolig grimt, når hun spiser rugbrød om middagen. Hun er 11 mdr. og det er eller gået rigtig fint med at spise med fingrene selv, men nu spiser hun kun pålægget - også selvom der er leverpostej på. I kan nok regne ud, hvilket svineri det giver! Hvis jeg giver hende det med en gaffel, stikker hun fingrene ind i munden og tager rugbrødet ud igen

Hvad kan jeg gøre ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

<3

Kan godt huske det Tja det er en fase. Tjalfe spiste pålægget først og så rugbrødet bagefter. Måske hvis det ikke er tilfældet så måske give hende små bidder hvor hun ikke får mere før hun har spist rugbrødet?

Anmeld

30. september 2010

Sees

Baagøe skriver:

Laura er den seneste tid begyndt at spise utrolig grimt, når hun spiser rugbrød om middagen. Hun er 11 mdr. og det er eller gået rigtig fint med at spise med fingrene selv, men nu spiser hun kun pålægget - også selvom der er leverpostej på. I kan nok regne ud, hvilket svineri det giver! Hvis jeg giver hende det med en gaffel, stikker hun fingrene ind i munden og tager rugbrødet ud igen

Emil begyndte på det samme, da han var omkring et års tid.

I starten rettede jeg også på ham, og gav ham "påtaler", og det hjalp ikke en disse.
Så begyndte jeg så småt at ignorer det at han spiste grimt (Altså kunne jo se det ud af øjenkrogen), og så give ham min fulde opmærksomhed når han spiste pænt - Det hjalp!

Men det er vel forskelligt fra barn til barn?

Anmeld

30. september 2010

frk Jensen

Baagøe skriver:

min søn er 2 år og spiser "grimt" endnu... Han kan bare IKKE spise ordentligt.

prøver med " det må du ikke", " sid nu stille", "prøv at se hvordan mor gør" osv osv...

det virker ikke... Men er han så i vuggestue, eller hos mine forældre at spise... Så er han et englebarn..

Anmeld

30. september 2010

SiLiMiMa

det går over

det gjorde maia også i den alder. de vil lige føle og røre maden og det sviner. Det er megatræls, men det må i igennem

heise

Anmeld

30. september 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline gjorde det også dengang... det der virkede bedst var at ignorere det:0)

Anmeld

30. september 2010

*Sofie*

Malou gjorde det sammen.
Jeg bad hende om at spise pænt, og ellers ignorerede jeg det. Hun fik lov til at svine, og jeg vaskede gulv efter hvert måltid. 
Det var en fase 
Lige nu spiser hun stort set ikk noget 

Anmeld

30. september 2010

Snefnug1984

fisen skriver:

min søn er 2 år og spiser "grimt" endnu... Han kan bare IKKE spise ordentligt.

prøver med " det må du ikke", " sid nu stille", "prøv at se hvordan mor gør" osv osv...

det virker ikke... Men er han så i vuggestue, eller hos mine forældre at spise... Så er han et englebarn..

Prøv med en anden tilgangsvinkel.. i stedet for at sige "det må du ikke"(små børn kan ikke tolke denne sætning, da de både hører MÅ og IKKE i samme sætning), så forsøg med "jeg vil gerne have at du spiser dit rugbrød inden du får en ny mad..." eller noget i den stil

Anmeld

30. september 2010

frk Jensen

SolsikkeBlomst skriver:

Prøv med en anden tilgangsvinkel.. i stedet for at sige "det må du ikke"(små børn kan ikke tolke denne sætning, da de både hører MÅ og IKKE i samme sætning), så forsøg med "jeg vil gerne have at du spiser dit rugbrød inden du får en ny mad..." eller noget i den stil

Mange tak.. Det vil jeg da helt klart prøve..

tusind tak...

Anmeld

30. september 2010

Valle81

Baagøe skriver:

He He:0)

Griner og sige: Min datter er 6 1/2 og hun spiser heller ikke særlig pænt:0)

Det er som om lige når de lærer at bruge gaffel så mestrer de det til UG - men jo ældre de bliver jo mere gratter de:0)

He he - har ingen råd:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.