Madplan for ugen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.202 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Sabrina2014

Hej tøser....

Kæresten og jeg skal til at bruge madplaner, da jeg er TRÆT af at ikke vide hvad vi skal have hver dag... Så ville høre om jeg måtte se jeres bud på hvad i skal have, så jeg kan få nogle idéer??

Knus Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

LRJ

Sabrina L skriver:

Hej tøser....

Kæresten og jeg skal til at bruge madplaner, da jeg er TRÆT af at ikke vide hvad vi skal have hver dag... Så ville høre om jeg måtte se jeres bud på hvad i skal have, så jeg kan få nogle idéer??

Knus Sabrina

I ude og hjemme er der hver uge en god madplan som os er billig (max 600 i ugen )

Anmeld

29. september 2010

mor_sabina

Det letter bare så meget på pligterne. Vi laver planen søndag og handler mandag, så man kigger bare på planen og åbner køleskabet, skønt ikke at skulle tænke på hver dag. Nå men her vores uge:

Mandag: Bulgur-kyllinge ret
Tirsdag: Indbagt pizza med skinke, pasta, champignong og spinat
Onsdag: Rodfrugtesuppe m hjemmebagte flütes
Torsdag: vi skal ud og spise
Fredag: Rester fra fryseren til drengene, mor er ikke hjemme.
Lørdag: Jules yndlings lørdagspastaret (med tun og tomat)
Søndag: Hjemmelavet lasagne

Jeg prøver at lave ekstra stor portion søndag så der er rester til mandag.
Så har jeg rettet ugen ind efter tema
Mandag: rester
Tirsdag: fars
Onsdag:fisk
Torsdag:suppe
Fredag:fugl
Lørdag:fri
Søndag:stor portion

Det er lidt mere overskueligt når amn skal sidde og finde på, men man kan jo bytte rundt som man vil, for mig er det bare vigtigt at det bliver varieret og jeg kommer omkring forskellige grupper som grønt og fisk især

Anmeld

29. september 2010

Chalala85

mor_sabina skriver:

Det letter bare så meget på pligterne. Vi laver planen søndag og handler mandag, så man kigger bare på planen og åbner køleskabet, skønt ikke at skulle tænke på hver dag. Nå men her vores uge:

Mandag: Bulgur-kyllinge ret
Tirsdag: Indbagt pizza med skinke, pasta, champignong og spinat
Onsdag: Rodfrugtesuppe m hjemmebagte flütes
Torsdag: vi skal ud og spise
Fredag: Rester fra fryseren til drengene, mor er ikke hjemme.
Lørdag: Jules yndlings lørdagspastaret (med tun og tomat)
Søndag: Hjemmelavet lasagne

Jeg prøver at lave ekstra stor portion søndag så der er rester til mandag.
Så har jeg rettet ugen ind efter tema
Mandag: rester
Tirsdag: fars
Onsdag:fisk
Torsdag:suppe
Fredag:fugl
Lørdag:fri
Søndag:stor portion

Det er lidt mere overskueligt når amn skal sidde og finde på, men man kan jo bytte rundt som man vil, for mig er det bare vigtigt at det bliver varieret og jeg kommer omkring forskellige grupper som grønt og fisk især

Det er godt nok et smart system i har fået der. Hvad ligger jeres budget så på en uge sådan ca?

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

I søndagsavisen er der også madplan inkl. indkøbsliste hver uge...

Anmeld

29. september 2010

mor_sabina

Chalala85 skriver:

Det er godt nok et smart system i har fået der. Hvad ligger jeres budget så på en uge sådan ca?

Nu r jeg blevet lidt af en sparegris Så handler i kvicly og køber så mange x-tra varer som muligt samtidig handler jeg ofte tilbud og så har jeg det i fryseren. Jeg prøver også at tænke på at er der champignon i en ret så genbruger jeg de sidste senere på ugen. Men ca 500 om ugen og så er nogle uger selvfølgelig dyrere pga stort indkøb ved tilbud og nogle billigere fordi man bruger det i fryseren. Og til sidst så laver vi en ny ret hver dag og fryser i stedet ned så der er til en nem dag og det bliver mere varieret.

Uha der er gået helt sport i det herhjemme

Anmeld

29. september 2010

JulieE

Vores madplan i dene uge ser sådan ud:

Mandag: Madtærte med skinke, peberfrugt og forårsløg.

Tirsdag: kartoffel-porre suppe med rødbedeboller

Onsdag: rester fra tisdag

Torsdag klassefest med sønnen. Vi har tumousse og hjmmebagte boller med

Fredag: Spise hos mormor og morfar

Lørdag familiefest

Søndag frikadeller med tzaziki og rugbrød

Næste uge er jeg ikke helt sikker på endnu, men vi skal helt sikkert have blomkålssuppe med mandler og nogte med bagte rødbder

Anmeld

29. september 2010

mor_sabina

JulieE skriver:

Vores madplan i dene uge ser sådan ud:

Mandag: Madtærte med skinke, peberfrugt og forårsløg.

Tirsdag: kartoffel-porre suppe med rødbedeboller

Onsdag: rester fra tisdag

Torsdag klassefest med sønnen. Vi har tumousse og hjmmebagte boller med

Fredag: Spise hos mormor og morfar

Lørdag familiefest

Søndag frikadeller med tzaziki og rugbrød

Næste uge er jeg ikke helt sikker på endnu, men vi skal helt sikkert have blomkålssuppe med mandler og nogte med bagte rødbder

Uhh det lyder lækkert med rødbedeboller. Er det rødbede man river eller saft i dejen?

Anmeld

29. september 2010

JulieE

mor_sabina skriver:

Uhh det lyder lækkert med rødbedeboller. Er det rødbede man river eller saft i dejen?

Jeg plejer at rive rødbderne og blande i dejen. De er et stort hit herhjemme og går under navnet prinsesseboller

Anmeld

29. september 2010

mor_sabina

JulieE skriver:

Jeg plejer at rive rødbderne og blande i dejen. De er et stort hit herhjemme og går under navnet prinsesseboller

Det skal siompelthen prøves, tror drengene herhjemme bliver vilde med prinsessebollerne Skal man passe på ikke at komme for mange i eller smager de ikke så kraftigt igennem? Har nemlig en opskrit hvor man kan udskifte 5 dl med forskellig groft. Men er 5 dl rødbede meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.